Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - 4 przepustnice i turbo?

Piesek - 3 Gru 2007, 17:28
Temat postu: 4 przepustnice i turbo?
witam! Tak jak w temacie: ma to jakiś sens ?
Qzyn - 3 Gru 2007, 21:39

Kurde Piesek z ust mi to wyjales. Bo caly czas borykam sie z pytaniem - N/A na 4 przepustnicach czy turbo :D :D:D No i w koncu wczoraj wpadlem na szatanski plan - 4 przeustki i turbo :D Niech sie puma wypowie zobaczymy co on na to ;)
PumaRST - 3 Gru 2007, 22:10

po co??
Piesek - 3 Gru 2007, 22:27

gdybym wiedzial po co to nie pisal bym tego topicu :D mozesz Marcin uzasadnic to ?
Qzyn - 3 Gru 2007, 22:28

Wiekszy przeplyw - wieksza moc przy nizszym doaldowaniu bo latwiejsze jest napelnianie. Wiele razy czytalem ze chlopaki wyciskajac duzo koni z turbo dasja wieksza przepustnice - marcin po co? :)
PumaRST - 3 Gru 2007, 23:09

Kuba

masz racje że daje sie wiekszą przepustnice żeby ułatwić napełnianie i zwiekszyć ilość powietrza, ale 1 duza to nie 4. Konstrukcyjnie taki koloekotr (jesli mozan go tak nazwać jest do dupy jesli chodzi o turbo:

przykład CzarnaMamba: juz zaczyna być ograniczony pojemnościa samego kolektora przez co moc wzasadzie mu nie rośnie,
a jak wiemy kolektor pod ITB są to tylko ktutkie flansze na wtryski i odrazu przepustnice.
do tego dochodzą problemy z wystrojeniem tego. ja nie widze sensu, o ile jest sens rozwiercać kanały w kolektorze i żeby faktycznei ten przepływ był wiekszy to nie zapominajcie o tym że w silniku doładowanym to turbina pcha to powietrze, tam nie ma problemu z ilościa mozę być z przepływem ale to da sie rozwiazać w inny sposób.

Fakt, faktem znam jedno auto seryjnie produkowane na ITB, był to Nissan Sunny GTI-r ale nigdy wiecej sie z tym nie spotkałem i sama fabryka sie wycofał z takiego rozwiazania dosć szybko.

co do tuningów znam też 1 mk2 Turbo która przez chwile była na 2 gażnikach 2 gardzielowych ale szybko przeszli chłopcy na 1 przepustnice.

to rozwiazanie nie jest stosowane i myśle ze ma to zwiazek właśnie z przepływem i pojemnościa samego kolektora ssącego.
do N/A jak najbardziej ale do turbo nie widze powodu, no chyba ze dla samego faktu że sie da choc nie wiem jaki to przyniesie skutek przy wyższym doładowaniu z tuzej turbiny, raczej kiespski.

Kuba do ciebie to albo przepustnica z H22vtec lub jakaś z USA i rozwiercić kolektor w którym jest co wiercić.

Co do ciebie Piesek to ty sam nie wiesz wsumie jaki silnik skałdasz to cięzko mi coś powiedziec.

Ja moge powiedzieć że zwiekszyłem znacznei kanały i komore kolektora ssącego ale przepustnica została seryjna z RST, co prawda gdyby sie dało wsadzic jakaś 60mm lub wiecej to bym wsadzał ale napewno bym nie decydował sie na ITB.

Reasumując, myśle ze ITB to zaleta w N/A gdzie silnik sam musi zassac to powiuetrze ale w Turbo nie sądze

Qzyn - 3 Gru 2007, 23:15

No to mnie przekonales :) I o to mi wlasnie hcodzilo. Tak wiec pamietaj na przyszlosc ze nie zbedziesz mnie jakims tam "ale po co". Ja zawsze bede wymagal "nie" albo "tak" i solidnego uzasadnienia :V:
Pozdro marcin ;)

zefir - 4 Gru 2007, 00:14

do Hondy mozna jeszcze wsadzic przepustnice z b18c6 lub b18c lub b16a JDM-omych motorach. ewentualnie after market edelbrock lub jun ;)) )

ale trabki plus turbo, nie moge sobie tego rozkminic, nawet skosno ocy tego nie lacza ;D
pozdro

PumaRST - 4 Gru 2007, 06:47

Qzyn napisał/a:
No to mnie przekonales :) I o to mi wlasnie hcodzilo. Tak wiec pamietaj na przyszlosc ze nie zbedziesz mnie jakims tam "ale po co". Ja zawsze bede wymagal "nie" albo "tak" i solidnego uzasadnienia :V:
Pozdro marcin ;)


Kuba nigdy cie nie zbywam :2xf:

Zefir, przepustnica od b16 lub b18 jest taka sama lub odrobine mniejsza niz w H22. dlatego podałęm właśnie H22 jako przykład.

Qzyn - 4 Gru 2007, 08:40

Marcinku przeciez wiem i tez cie kofam :D :D:D
PumaRST - 4 Gru 2007, 08:43

Qzyn napisał/a:
Marcinku przeciez wiem i tez cie kofam :D :D:D


:przytul: :* :*

zefir - 4 Gru 2007, 09:06

dobra dupeczki , zajechalo Harleqinem ;D

w sumie Puma masz racje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group