Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - które żaróweczki polecacie.

KRiS - 6 Gru 2004, 12:46
Temat postu: które żaróweczki polecacie.
Własnie przeglądałem sobie opisy róznych żarówek H4. I Chciałem się was zapytać o opinie. Nie chcę jakis z niebieskimi filtrami albo podobnych wynalazków, które po 2 miesiącah się przepalą. Interesują mnie normalne żarówki które dobrze by swieciły i niekosztowały niewiadomo ile. Myślałem nad Philipsami +30%, bo słyszałem że są jedne z lepszych (lub jeszcze Osram), a że te +50% maja małą żywotność. Jak ktos moze cos napisać to proszę o rade.
Pozdrawiam

bash - 6 Gru 2004, 14:47

philips premium +30% - goraco polecam - tanie i bardzo dobre - njie polecam zadnego shitu spod bandery xenon zenon - jezdzily ze mna tylko jeden wieczor...musialem uzywac halogenow przeciwmgielnych aby cokolwiek widziec...
Kacper - 6 Gru 2004, 16:20

bash napisał/a:
philips premium +30% - goraco polecam - tanie i bardzo dobre - njie polecam zadnego shitu spod bandery xenon zenon - jezdzily ze mna tylko jeden wieczor...musialem uzywac halogenow przeciwmgielnych aby cokolwiek widziec...

tanie ? ile kosztują... pytam z ciekawosci, bo w mk4 i tak H4 nie ma :( ale moze u ojca w Focusie zamontuje

bash - 6 Gru 2004, 16:53

+- 10 zl sztuka
spider - 6 Gru 2004, 17:08

Ja mam OSRAM BLU WISION czy coś w tym stylu cen 40 zł za 2szt są niezłe
KRiS - 6 Gru 2004, 17:36

ty ale te po 10 zyli to gdzie kupowales bo ja jak sie rozgladalem w bydgoszczy to jak narazie cos tak ze 20 zl wszedzie chca
bash - 6 Gru 2004, 17:41

kupilem po 10,50 sztuka philips premium +30% w takich zoltych pudeleczkach w TUCHOLI (na polnoc od bydzi)-mowimy o h4
Lokmen - 6 Gru 2004, 19:58

spider napisał/a:
Ja mam OSRAM BLU WISION czy coś w tym stylu cen 40 zł za 2szt są niezłe

Osramy cą CoolBlue a Philipsy Blue Vision. 40zł za 2 sz. Osrama :?: :?: :?: - chyba za jedna....

KRiS - 6 Gru 2004, 20:53

A najlepsze jest to, ze jak wieczorem (ciemno troszka bylo) wyjąłem żarówkę - jakis shit z niebieskim filtrem, to qrcze musiałem troszka pokombinować jak to tam się spowrotem wkłada i zabezpiecza ta blaszką (w astrze i felicji jest to lepiej wykombinowane). No ale wkoncu po omacku jakoś dałem rade :D
mdcs - 6 Gru 2004, 22:46

:arrow: miałem już chyba wszystko - Philips Premium, BlueVision, Vision+, Plasma, Narva RangePower... i fakt Vision+ i BlueVision świecą jaśniej dzięki zastosowaniu specjalnej skrętki i sprężonego xenony (w przypadku BlueVision jest to halo-xenon), ale niestety mają sporo krótszą żywotność o czym producent informuje w notach katalogowych tych produktów.
Wszelkie wynalazki z niebieskimi, gęstymi filtrami świecą na sino i z 40% sprawnością w porónaniu do Philips Premium z czystą bańka.
Moje boje z żarówkami zakończyły się kiedy zakupiłem ....
- NARVA Rally 100/90W. Nie ma co porównywać - moc jednak robi swoje. Światło jest bielsze od BlueVisionów i sporo jaśniejsze, a żywotność żarówki dłuższa... a cena? 13zł/szt!!! Probelm w tym, że nie każde reflektor zdzierży taką lampę, ale akurat poosiadacze Fiest mogą spać spokojnie. Jeżdżę tak już długo. Co do instalacji elektrycznej polecam przeróbkę (pociągnąć od aku i dać przekaźniki) choć na seryjna instalacja Fiesty radzi sobie bardzo dobrze (0,8V spadku @100W). W innych autach jednak instalacja pada (palą się kostki, konektory, przekaźniki, stacyjki.... zależy od samochodu). W Fieście jest spoko...

W czym problem z żarówkami???
Norma europejska reguluje przepisami ich moc - ma być 60/55W i ani wata więcej (no Skoda wychyliła się nieco i po cichu świeci większą mocą...ale ciiii.... zastanawialiście się kiedyś czemu Fabia świeci jak głupia?... no to już wiecie). Wracając do tematu - moc zmusza porducentów do stosowania kombinacji, aby wyprodukować coś co świeci jaśniej. I tak mamy specjalne rodzaje skrętek stopowych i sprężony ksenon, który dzięki gęstszemu upakowaniu atomów niż w halogenie pozwala na trzymanie skrętki w wyższej temperaturze bez nadmiernego jej "odparowywania". I koniec - moc ogranicza wszystko. Można to ominąć i kupić żarówkę nie dopuszczoną do ruchu o większej mocy. Taniej, a duuuużo jaśniej.

UWAGA! Żarówki dużej mocy polecam tylko świadomym użytkownikom dróg! Reflektory MUSZĄ być w dobrym stanie technicznym. Zarówno odbłyśniki jak i szkła nie mogą nosić oznak starości, zmatowień i liszai (wtedy możesz razić innych!). Jeśli nie masz korektora wysokości świateł w s woim aucie NIE MONTUJ takich żarówek! Wyreguluj światła! Jeśli będziesz pilnował dobrego ustawienia reflektorów i ich stan jest OK nie istnieje możliwość rażenia innych bez względu na moc halogenu.

Wiem dość dużo o technice oświetleniowej (szeroko to zgłębiałem od strony technologicznej, pracowałem jakiś czas w tej branży i miałęm swoją stronę www o oświetleniu samochodowym), więc jeśli ma ktoś pytania.... :wink:

Szczur - 6 Gru 2004, 23:07

Zaraz zaraz mówiłeś że kupiłeś NARVA Rally 100/90W a przecież
Cytat:
Norma europejska reguluje przepisami ich moc - ma być 60/55W i ani wata więcej
więc ...
mdcs - 6 Gru 2004, 23:19

:arrow: Szczur:
- norma dopuszcza 60/55 dlatego WIĘKSZOŚĆ modeli żarówek ma taką moc. Oczywiście można kupić żarówki większej mocy - 100/90 (np. Philips Rally, Philips Turbo, Narva Rally...itd.). Żarówki te mają na cokole napis: not for use i Europe i zazwyczaj nie występują w odmianach typu allweather czy blue. Tungsram produkuje ciekawe H4, bo mają moce np. 100/55 (krótkie normalne a długie 100W :) ....albo nawet 140/110 widziałem Philipsowe i Tungowe, tych jednak nie polecam nikomu kto nie ma rajdówki.

JoeMix - 7 Gru 2004, 08:02

Szczur napisał/a:
Zaraz zaraz mówiłeś że kupiłeś NARVA Rally 100/90W a przecież
Cytat:
Norma europejska reguluje przepisami ich moc - ma być 60/55W i ani wata więcej
więc ...

No i jak się panowie z drogówki doczepią i wyjmą żarówkę, a na niej nie bedzie znaczka homologacji, a Ty w bagażniku nie bedziesz miał regulaminowych żarówek zaby wymienić (za usterkę naprawioną na moiejscu mandat sie nie należy)... to moga dowodzik zatrzymać ze niesprawne techniczne auto...

mdcs - 7 Gru 2004, 09:30

:arrow: Joe:
- jeszcze przez 6 lat jeżdżenia na takich żarówkach mi się to nie zdarzyło. Nie słyszałem też o przypadku, żeby drogówka H4 wyciągała z reflektorka :D
W bagażniku mam zapasowe żarówy 60/55... więc nawet jakby, to i tak za zakrętem założyłbym znów 100/90.

TOMEK26 - 7 Gru 2004, 09:54

ja osobiscie proponowałbym ci zaróweczki firmy osram ,sam takich uzywam i są spoko.
mdcs - 7 Gru 2004, 10:49

Tung produkuje też żarówki o mocy 75/75W ... czyli takie lekko wzmocnione. Ciekawe...

P.S. dostałem wczoraj 200zł mandatu ....................... za brak świateł :(

SILO - 7 Gru 2004, 16:11

CZEŚĆ!
POLECAM WAM ŻARÓWKI H4 PHILIPS ALLWEATHER, SPRAWDZAJĄ SIĘ ZARÓWNO W DESZCZU JAK I WE MGLE
ŚWIECĄ NA KOLOR ŻÓLTO FIOLETOWY.
KUPIŁEM AUTKO Z TAKIMI ŻARÓWKAMI W NIEMCZECH ZROBIŁEM 20 TYS KM I TEREZ POWIEM WAM ŻE NIE CHCĘ INNYCH
KOSZTUJĄ 20 ZŁ /SZT (+/- 5 ZŁ)
PSDR

mdcs - 7 Gru 2004, 16:40

...tak, ale Narva Rally 100/90 świeci z 2x jaśniej od Allweathera. Poza tym Allweathery mają lekko żółtawą barwę swiatła... oczywiście świetnie się sprawują we mgłę i deszcz!
Szczur - 7 Gru 2004, 18:17

A czy te Narva Rally są może z jakąś miebieską "poświatą" (fajnie by było) z daleka to na prawdę daje fajny efekt
JoeMix - 7 Gru 2004, 18:29

mdcs napisał/a:
Nie słyszałem też o przypadku, żeby drogówka H4 wyciągała z reflektorka :D ...

Ja też nie słyszałem... ale kiedyś chcili mi w dodatkowych sprawdzać... jak dałem im śrubokręt, to się wycofali...

mdcs - 7 Gru 2004, 20:20

Narva Rally ma czystą bańkę, ale dzięki większej mocy daje bielutkie światło... pod warunkiem, że instalacja nie siada i żarówa nie ma 10V zamiast 13 :)
Żaden "normalny" producent nie produkuje 100/90 z niebieskim filtrem. Tylko wynalazki z tajwanu... ale nie warto na nie pieniędzy.

Skolmi - 10 Gru 2004, 11:16

Przede wszystkim chciałbym się przywitać, bo to mój pierwszy post na forum (od dwóch lat stukam już na forum fordclubpolska).

A co do żarówek:

Przesiadłem się właśnie z Philipsów Premium +30%, które wytrzymały 2lata/25 kkm (90% po mieście) ciągłej jazdy na światłach (polecam i trwałość i samo światło) na Tungsramy Megalight +60%. Światło super. Co do trwałości nie mogę się wypowiedzieć, a i zamontowałem sobie dzienne Helli, więc pewnie odciążą zwykłe reflektory.

Jeśli ktoś ma spadki napieć na żarówkach, polecam podpięcie żarówek bezpośrednio do aku. Ci co jeżdżą na przewatowanych zapewne to uczynili.

Pzdr.

molu - 10 Gru 2004, 12:05

To ja polece te jakie mam czyli Philipsy VisionPlus-są bardzo ok 8)
Szczur - 10 Gru 2004, 14:09

A jak bym chciał kupić jakieś z niebieskim filtrem (mocne i wogule) to jakie polecacie :clever:
bash - 10 Gru 2004, 15:21

Szczur napisał/a:
A jak bym chciał kupić jakieś z niebieskim filtrem (mocne i wogule) to jakie polecacie :clever:


hella blue light. philips bluevision, ŻADNE xenony, zenony, szczurony i inne wynalazki..
pozdr

mdcs - 10 Gru 2004, 15:23

:arrow: Ja mam Narvy Rally 100/90W, które już z natury świecą dużo bielej i jaśniej od 60/55W. Do tego mam wmontowany niebiski filtr w reflektor (na takim metalowym badziewiu wewnątrz seryjnego reflektora, w którym siedzi bańka żarówki i z przodu jest okrągły otwór). Na to wszystko dałem po 3 białe LEDY na reflektor i efekt jest zadżebisty. Świeci jasno, biało i efektownie, a jak się żarówa spali to 13zł i jest nowa!
Szczur - 10 Gru 2004, 20:06

Aha dobra dzięki powiedz mi jeszcze tylko skąd dorwałeś ten filtr niebieski (i za ile) i jak się go montuje


bash napisał/a:
... ŻADNE xenony, zenony, szczurony i inne wynalazki...


Hehehe ci q..wa dam szczurony :jezor: :mrgreen:
Pozdro

easy - 10 Gru 2004, 22:49

No a ja wąłsnie byłęm dzis zmuszony jedna wymienic, cholercia skapnołem sie dopiero po 4 dniach ze nei pali sie. No i kurcze strasznei sie nameczyłęm z wymiana bo ciemno było juz jak w dupie.
kupiłem se osrama jakiegos, jak dlamnie siewieci dobrze, jasno :D

Jinks - 11 Gru 2004, 15:53

1) Koledzy posiadający zarowki 100W, czy zakladaliscie je do standardowych reflektorów?
Czytalem gdzies kiedys, że tak silne zarowki mogą spowodować rozpuszczenie i spłyniecie
odblasku z reflektora.

2) Z tego co czytałem to rozumiem, że spokojnie powinna mi wytrzymac instalacja w mojej
dziesięcioletniej fieście... ale jesli mialby ktoś chwilke to prosze, napiszcie dokładniej w
jaki sposób podpinacie je bezposrednio pod akumulator (zakladam, że nie otwieracie maski
za każdym razem żeby włączyć swiatła).

Pozdrawiam

bash - 11 Gru 2004, 16:07

Jinks napisał/a:
w jaki sposób podpinacie je bezposrednio pod akumulator (zakladam, że nie otwieracie maski
za każdym razem żeby włączyć swiatła).

Pozdrawiam


nie robilem tego ale gdybym mial to zrobić, to wykorzystałbym przewody idace od przekaznikow w kabinie do żarówek jako sterujące dodatkowymi przekaźnikami umieszczonymi blisko świateł, czyli:

umieszczasz 2 przekaźniki blisko świateł (jeden dla długich, drugi dla obwodu mijania), do zacisków prądowych przekaźnika podłączasz + z akku (przewód 2,5mm^2 powinien starczyc), po drodze dajesz bezpieczniki +- 10 amper (dla 2x60W powinien styknąć, dajesz jak najblizej akku), drugi zacisk pradowy do żarówki,w miejsce gdzie przychodził przewod z przekaznikow z kabiny, a z kolei tym przewodem wysterowujesz przekaznik, czyli podlaczasz go do jednego z zacisku sterujacego nowym przekaznikiem-czwarta nozka przekaznika idzie do masy. (masa w zarowce pozostaje bez zmian)
jak niejasne to daj znac - moze nasmaruje rysunek, chociaz w grafice to specjalizuje sie moderator tego podforum :P

Jinks - 11 Gru 2004, 16:13

Wszystko jasne i proste!!!! Dzieki:)
mdcs - 11 Gru 2004, 16:30

- stosując 100W żarówkę istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia reflektora, ale dotyczy to tylko reflektorów bardzo kompaktowej budowy (małych, wąskich). W reflektorze od fiesty miejsca w środku sporo i nie zauważyłem nagrzewania się nadmiernego. Ważne jest aby reflektor był w dobrym stanie, bo jak jest już zmatowiały to temperatura wzrośnie.

- instalację robi się na przekaźnikach. Ciągniesz plus od aku na przekaźniki z bezpiecznikiem 20A na gałąź. Przekaźniki sterujesz z przewodów, które dotychczas zasilały żarówki (przy reflektorze).

hooday - 12 Gru 2004, 10:04

Co oznacza H4, H1 itd .... ?
Lokmen - 12 Gru 2004, 10:07

Rodzaj żarówki
hooday - 12 Gru 2004, 10:44

tyle to ja wiem.... a dokładnie ?
JoeMix - 12 Gru 2004, 11:25

Sposób mocowania jej w kloszu lampy...
Kacper - 12 Gru 2004, 11:33

JoeMix napisał/a:
Sposób mocowania jej w kloszu lampy...


Z ciekawości - wiem ze H4 mają dwa włukna... są inne które mają dwa włukna ? chyba raczej nie... wiem ze mk4 ma h7 i h1 (o ile dobrze pamietam)

mdcs - 12 Gru 2004, 14:16

:arrow: H4 to rodzaj żarówki. Sposób mocowania w kloszu lampy określa rodzaj cokołu - w przypadku H4 jest to P43t (ze skrzydełkami) lub P43 (bez skrzydełek). Dwuwłuknowe są tylko H4. Jeśli masz dwie lampy osobno na światła mijania i drogowe to masz H7. W halogenach przeciwmgłowych i dziennych często występuje H1.
Lokmen - 12 Gru 2004, 16:54

mdcs napisał/a:
........... W halogenach przeciwmgłowych i dziennych często występuje H1.

oraz H3

mdcs - 12 Gru 2004, 17:40

dokładnie :wink:
muzz - 12 Gru 2004, 18:03

ojciec jezdzi na philipsa'h +50% i daja ladne bielsze swiatlo od standardowych zarowek...ale te kosztuja juz troche...ale ponoc philipsy +30% tez dobrze daja a sa sporo tansze!...
hooday - 12 Gru 2004, 18:30

Czyli w mk3 zakłada się tylko H4 tak ?
muzz - 12 Gru 2004, 18:36

tak w mk3 laduj H4...ale oprocz H4 jeszcze sa postojowki...w ksiazce pisze ze postojowki "bez cokołu metalowego Moc 5W"...
Skolmi - 12 Gru 2004, 19:06

a imię jej W5W :)

Tutaj troszkę dla niezorientowanych w symbolach:
http://www.automotive.pl/produkty/plakatpl.pdf

Ciapek - 6 Lip 2010, 23:16

Witam.

Może trochę stary temat ale znalazłem i chcę wyrazić swoją opinię... :-P

Mianowicie ja polecam żarówki H4 55/60W Philips Premium (+30%) - dobry stosunek jakości/trwałości do ceny.

Do przednich przeciwmgielnych używam H3 Osram Allseason (żółto-fioletowe).

Ogólnie wszystkie żarówki używane w Mk3 są dostępne z serii Philips Premium (+30%) czyli np. tylne postojowe czy oświetlenia tablicy. Czy świecą mocniej o te 30% to nie jestem w stanie potwierdzić ale jeśli tak to wg mnie warto wydać te parę złotych więcej...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group