|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Skrzynia biegów 1.6 CVH
Qzyn - 1 Gru 2004, 10:01 Temat postu: Skrzynia biegów 1.6 CVH Czesc. Bardzo prosze jeszcze raz o podanie jesli ktos ma takie dane przelozenia glownego skrzyni z ikserki 1,6 mk III a np forda couriera opartego an tym samym modelu. Chce skrocic to przelozenie a wydaje mi sie ze wlasnie courier jako dostawczak bedzie mial chyba przelozenie glowne najkrotsze. Moze ktos pomoc w okresleniu dokladnych wartosci przelozen glownych mk trójki?? Poszczegolne biegi mnie nie interesuja ale interesuje mnie jak najbardzie uzywana skrzynia z duzo krotszym przelozeniem w dobrej cenie ale to juz chyba do dzialu kupie
Pozdrówka
Jinks - 1 Gru 2004, 10:11
Dosc wiele informacji o skrzyni (przelozenia tez chyba byly podane) jest w ksiazce o MK3
http://www.fiestaklubpols...p?p=29912#29912
Pozdrawiam
Qzyn - 1 Gru 2004, 16:10
No to przepiekniscie :/:/:/ Wychodzi na to, ze ikserka ma wlasnie najkrotsze przelozenie glowne z wszystkich fiest mk III. Fak. To z czego ja przeloze cos krotszego??????
Lokmen - 4 Gru 2004, 12:06
Nie wiem czy ci to pomoże, ale
Qzyn - 6 Gru 2004, 10:26
Łokmen wielkie dzieki ale sie okazalo ze ta ksiazka jest niedokladna. Znalazlem w niemieckiej literaturze dzieki pomocy Mata ze byla mk I 1,0 z przelozeniem glownym 4,29 a wiec jest nadzieja na skrocenie skrzynki iksery
Lokmen - 6 Gru 2004, 11:00
Ta ksiązka dotyczy tylko FF Mk3 z lat 89-96. Więc na pewno nic tam nie ma o Mk1... Teraz pozostaje ci tylko kwestia wymiarów wałka bo chyba skrzynki od Mk1 i Mk3 różniły sie kształtem i wymiarami.
Qzyn - 6 Gru 2004, 11:06
Poki nie sprobujemy to sie nie dowiemy
JoeMix - 6 Gru 2004, 20:06
Łokmen napisał/a: | Teraz pozostaje ci tylko kwestia wymiarów wałka bo chyba skrzynki od Mk1 i Mk3 różniły sie kształtem i wymiarami. |
Wizualnie - IDENTYCZNIE... jeżeli się rużnią wymiarami to o milimetry...
Lokmen - 6 Gru 2004, 20:08
Skrzynia to zbyt precyzyjne urządzenie aby tolerowac róznice kilku milimetrów...
JoeMix - 6 Gru 2004, 20:22
Owszem, masz racje...
Qzyn - 6 Gru 2004, 22:41
Ale nie wydaje mi sie zeby wewnetrzne rozmiary sie roznily, chociaz moge sie mylic. Jak powiedzialem jesli sprobuje to wam powiem
Żółwik Tuptuś - 8 Gru 2004, 18:39
Qzyn a może pomyślisz o skrzynce od mk1 xr2 ?
czterobiegowa nie do zdarcia ( w przeciwieństwie do pięciobiegówek z późniejszych modeli ) poza tym wchodzą w niąprzeguby od escorta xr3 .
Nie polecam ci stosowania skrzyń od 1.1 ( chyba że będziesz je miał w zapasie w ilości paru ) i to zawówno 4 jak i 5 biegowych ( chyba że trafisz takąw którą wchodzą duże przeguby - te od escorta ) - jedynka będzie ci wtedy przydatna tylko do lansu ( nie da sie ruszyć nawet jak jest miękki asfalt nie móiąc o mokrym ) poza tym moment z cehafałki ukręca wielokliny na półośkach od 1.1
Żółwik Tuptuś - 8 Gru 2004, 18:46
JoeMix napisał/a: | Łokmen napisał/a: | Teraz pozostaje ci tylko kwestia wymiarów wałka bo chyba skrzynki od Mk1 i Mk3 różniły sie kształtem i wymiarami. |
Wizualnie - IDENTYCZNIE... jeżeli się rużnią wymiarami to o milimetry... |
:lol: :lol: Joe widziałeś przeceirz skrzynkę od mk1 1.1 i skrzynkęod mk2 i skrzynkęod mk3 to na pewno sa mm ??
wałki sprzęgłowe w skrzyniach z fiest benzynowych z lat 81-89 sa identyczne ( mało tego da sie zainstalować skrzynkę skrzynkę1.1 ze sprzęgłem z 1.6 )
skrzynka z mk2 xr2 ma taki sam wałek jak mk3 xr2 ( ale była podobno jakaś zmiana w 1.8 czy jakośtak więc sprawdźto w sklepie porównując tarcze sprzęgłowe ) tak więc jak będziesz miał kaprys to możesz założyć skrzynkęod mk1 0.935 pow 1980 roku
Qzyn - 9 Gru 2004, 09:37
Zolwik dzieki za cenne rady. Ja z mk I chce wziac ewentualnie TYLKO przelozenie glowne. Czterobiegowka odpada. Po pierwsze bedzie gorsza po drugie nie jest homologowana
|
|