|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - Sportowe wałki 
						
												 Kolin - 13 Wrz 2007,  12:43 Temat postu: Sportowe wałki Witam     
 
 
Potrzebuję parę informacji:)
 
 
Chcę kupić sportowe wałki do mojego drugiego samochodu:) tylko nie wiem jakiej firmy,bo o tych od swiątka slyszałem rózne opinie...
 
 
Chciałbym żebyście mi podali jakies strony internetowe,namiary kontaktowe...na różne firmy zajmujące sie tym...
 
 
1.Co by było jeszcze dobrze zrobić przy kupnie samych wałków ? zeby uzyskać jeszcze lebszy efekt,czym to później zestroić itp,ogólnie chce porady co i jak...
 
 
p.s kontaktowałem sie już z Świątkiem to mi powiedział ze jedynie morze zrobic na zamówienie wałki i potrwa to ok 3 tygodnie,musze mu dać jeszcze swoje wałki na wzór.Powiedział tez ze niewie jak samochod bedzie sie zachowywal na tych walkach,ponieważ samochód w seri już uzyskuje dużą moc...
 
 
Chodzi o samochód Rover 214 Si 1,4 16v 103KM
												 a1topgear - 13 Wrz 2007,  20:03
  Dorwij bodaj lipcowe GT- to jest silnik Serii K, dosyc fajny do modyfikacji, jest tam wszystko opisane, krok po kroku, co i jak... najlepiej jakbys mial w nim 1.6... I czesci szukasz w Uk, bo w PL chyba tylko od specow z Zasteca bys sie mogl dowiedziec skad oni biora czesci...:) Co do stron to typowo kentcams.com, pipercams.co.uk...Same walki daja 10km (w 1.4 tzw Fast road), natomiast z 1.6 mozesz na walkach i kompie dojsc do 150km...No i  z reguly ostre walki nie lubia sie z seryjnymi wtryskami u Rovera (a najlepiej jakbys dorwal 1.8turbo:) -tez byl taki serii K...) Ogolnie uderz na PW- mialem takie cus w rodzinie (znaczy tato mial) przez 5latek...;)
												 Kolin - 13 Wrz 2007,  21:16
 
  	  | a1topgear napisał/a: | 	 		  | No i z reguly ostre walki nie lubia sie z seryjnymi wtryskami u Rovera (a najlepiej jakbys dorwal 1.8turbo:)  | 	  
 
 
220 Turbo taki silnik był tylko doładowany o Mocy 200KM   1.8 VVT ze zmiennymi fazami rorządu o mocy 160KM tak zwany MG ZR 160
 
 
Co do tego lipcego GT to chyba czytałem skany tego na Forum Rovera...
 
 
P.S i tak już nie mam w swoim roverze standartowych wtrysków bo mam beżowe...niebieskie czy zielone były standartowe w 1.4 16V
 
 
 
Zebym miał 1.6 wystarczy podmienić bloki bo wszystko to same tylko inny skok tłoka... bo silniki różnią sie 9 KM i 25 NM różnicy jak dobrze pamiętam ...
												 Żółwik Tuptuś - 13 Wrz 2007,  21:45
  popytaj tutaj :
 
 
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
 
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
 
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
 
„Rewar” s.c. 
 
ul. Grzegórzecka 43 31-532 KRAKÓW 
 
Otwarte Pn.-Pt. 10:00 - 19:30 Sob. 11:00
 
Tel 12 4295695 rewar@op.pl
 
 
 
Słyszałem pochlebne opinie wśród ludzi mających doczynienia z jakimśtam sportem i z YT .
 
Umiarkowane ceny
												 Mafios - 13 Wrz 2007,  21:58
  ja z walkow swiatka jestem zadowolony   
												 PumaRST - 14 Wrz 2007,  05:52
  http://www.kentcams.com/index.html
 
http://www.catcams.com/
 
 
 
do tego dochodzi PiperCams ale nie pamietam adresu strony. Stroić pewnei mozna smt6/ECUmaster czy jakimś chipem. 
 
 
co z Fiestą?? poszła w zapomnienie
												 Kolin - 19 Wrz 2007,  09:04
  Dzieki chłopaki ;-) 
 
 
 	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | co z Fiestą?? poszła w zapomnienie | 	  
 
 
Nie nie poszła...jeśli samochód sie nie sprzeda...to na zime go całego wybebeszam i tapicerke bede obijał czyms skóro podobnym i przy okazji zobacze jak sie ma podłoga...
 
 
W silniku poprawiłem dolot i jest lepiej,w silniku narazie nic zmieniać nie będę bo nie ma takiej potrzeby,ewentualnie na przyszły rok zrobimy swapa juz na jednostkę ZETEC
 
 
 
A jeśli chodzi o mój drugi samochód to poprostu chce w nim pogrzebac bo jakoś tak seryjne silniki juz mnie nudzą lubię tam mieć coś podłubane...tak jak kiedyś pisałeś tuning to choroba   
												 odyniec - 19 Wrz 2007,  17:01
  A 1.4T?
												 Piesek - 19 Wrz 2007,  19:09
  sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien...
												 PumaRST - 20 Wrz 2007,  08:28
 
  	  | odyniec napisał/a: | 	 		  | A 1.4T? | 	  
 
 
zapewne umarło, a szkoda :-(
												 Kolin - 21 Wrz 2007,  13:49
 
  	  | Piesek napisał/a: | 	 		  | sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien... | 	  
 
 
chyba jednak sa do jazdy na co dzień
 
 
Wałki sportowe produkowane w firmie Świątek wykonywane są ze stali stopowej drogą obróbki mechanicznej i następnie hartowane powierzchniowo do odpowiedniej twardości. Często stosuje się dodatkową obróbkę chemiczną – fosforanowanie poprawiające własności powierzchni materiału. W niektórych przypadkach ( gdy umożliwia to konstrukcja mechanizmu rozrządu ) wałki sportowe wykonywane są poprzez przeszlifowanie krzywek wałka seryjnego na inny kształt. 
 
 
Zasady montażu wałków sportowych. Wałki sportowe posiadają w stosunku do wałków seryjnych krzywki o większym wzniosie, dłuższych czasach otwarcia zaworów oraz najczęściej podwyższoną prędkość otwierania i zamykania zaworów. Zapewnia to wzrost sprawności i wielkości napełnienia cylindrów a w konsekwencji podwyższenie mocy i momentu obrotowego osiąganego przez silnik. W zależności od przeznaczenia wałki dzielimy na trzy typy. 
 
 
1. WAŁKI SPORTOWE - GT - są to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów turystycznych poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”, dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak: 
 
- zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
 
- zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
 
- w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce. Tą przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika 
 
- podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm ), 
 
- skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
 
 
 	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  odyniec napisał/a:
 
A 1.4T?
 
 
 
zapewne umarło, a szkoda   | 	  
 
 
zobaczymy ile zostanie kasy po zrobieniu środka...Nawet jeśli by miało nastąpic 1.4 T to chyba samochód bym powierzył komuś co zna sie na rzeczy czyli PUMIE i chciałbym za razem zeby on je składał...jeśli oczywiście zgodził by się podjąc wyzwania...bo u mnie było by to składanie metodą prób i błędów... ;-)
												 odyniec - 21 Wrz 2007,  14:57
  o a Ty myslisz ze jak sie zaczynaly projekty takie jak mk1 RST, albo mk3 vr6??
												 Kolin - 21 Wrz 2007,  17:00
 
  	  | odyniec napisał/a: | 	 		  | o a Ty myslisz ze jak sie zaczynaly projekty takie jak mk1 RST, albo mk3 vr6?? | 	  
 
 
Mam sie brać za coś z czym jeszcze nie miałem doświadczenia ? zbyt duża gotówka do wywalenia gdyby cos miało pójśc nie tak,wolę żeby ktoś podjoł się tego kto umie i potrafi złorzyć,ja mogę pomagać i pogłębić swoją wiedzę mech/tuningową
												 Żółwik Tuptuś - 21 Wrz 2007,  19:50
  Kolin tak ale wtedy jakby frajda mniejsza   
 
 
poza tym właściciel auta , jak nie jest jego głównym twórcą  , ma  jedno zadżebiście ważne zadanie - nie pałętac sie po warsztacie i nie wkurwiać mechaników . Pamiętaj o tym    
 
 
poza tym zabieranie się za coś z czym się ma doświadczenie jest nudne ( oczywiście sytuacja działą od pewnego pułapu wiedzy , wcześneij moża tylko zepsuć )
												 PumaRST - 22 Wrz 2007,  19:48
  Kolin chetnie zrobie 1,4T :lol:
												 Żółwik Tuptuś - 22 Wrz 2007,  19:57
 
  	  | PumaRST napisał/a: | 	 		  | Kolin chetnie zrobie 1,4T :lol: | 	  
 
 
a po co ?
												 Laskosz - 22 Wrz 2007,  20:11
  Żeby Ci nakopać  ;-)
												 Żółwik Tuptuś - 22 Wrz 2007,  20:15
 
  	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  | Żeby Ci nakopać  ;-) | 	  
 
 
za dużo palisz tego gówna
												 Laskosz - 22 Wrz 2007,  20:17
  to chyba ty palisz ;] ja tylko pije piwko 0.66% ty panie skorupka szukaj dla mnie głowicy ;]
 
Pozdro
												 Mafios - 27 Wrz 2007,  11:12
 
  	  | Piesek napisał/a: | 	 		  | sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien... | 	  
 
 
jakos ja jezdze i to na 2    
												 
					 | 
				 
			 
		 |