|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Oryginalna wtyczka pod centralny zamek i elekryczne szyby
amokk - 3 Lip 2007, 14:10 Temat postu: Oryginalna wtyczka pod centralny zamek i elekryczne szyby Wszystkie przewody od centralnego zamka, elektrycznych szyb i siłownik tylnej klapy są ulokowane we wspólnej wtyczce (6 pinowa, jajowata) pod kierownicą
- czarno-żółty - zasilanie elektrycznych szyb
- czerwono-żółty - zasilanie centralnego zamka
- czerwono-biały - zasilanie siłownika tylnej klapy
- brązowy - masa
- szaro-żółty - zasilanie po włączniu pozycyjnych (podświetlenie)
- niebieski - zasilanie po odpaleniu samochodu (gdy alternator pracuje)
Pytanie brzmi do czego te dwa ostatnie przewody są oryginalnie podpięte
odyniec - 3 Lip 2007, 16:29
szaro żółty: podswietlanie do przyciskow od el. szyb (i ew. klapy - o ile mialo to podstwietlanie),
a niebieski daje zasilanie el. szybom (jak sie nie myle), aby dzialaly tylko pod odpaleniu silnika.
amokk - 4 Lip 2007, 07:20
Z przewodem szaro-żółtym to akurat się mogę zgodzić, ale z tym niebieskim to nie bardzo.
Zasilanie szyb jest po włączniu zapłonu, a nie podczas pracy alternatora.
Zresztą jak ktoś ma moduł domykania szyb to musiałby mieć silnik odpalony, żeby szyby się domknęły.
Po drugie elekryczne szyby nie są oparte na przekaźniku, a żeby mogły działać tak jak mówisz czyli dopiero po odpaleniu silnika to musiałyby mieć przekaźnik taki sam jak do podgrzewanej przedniej szyby - inaczej by się nie dało.
Ciągle czekam na pomysły do czego mógł być wykorzystywany fabrycznie niebieski przewód od alternatora
Na pewno musi mieć to związek z elektrycznymi szybami albo centralnym zamkiem, bo to wspólna wiązka.
Parch - 4 Lip 2007, 07:55
A niebieski to nie jest czasem do podgrzewanej przedniej szyby? Bo tylko tam jest wykorzystywane połączenie bezpośrednie z alternatorem.
amokk - 4 Lip 2007, 12:33
Wątpię w to
Po co przewód idący od przekaźnika miałby biec razem w wiązką od elektrycznych szyb i centralnego zamka
Przecież to osobna wiązka nie mająca nic wspólnego z podgrzewaną szybą
Owszem, wpinałem się do tego przewodu podłączając przekaźnik podrzewanej szyby, ale nie bezpośrednio do wtyczki tylko przed wtyczką przylutowałem przewód.
jackrzec - 4 Lip 2007, 14:55
A może to ma coś wspólnego z klimą? Nie miałem nigdy do czynienia z klimą w mk3 i schematu też nie mam żadnego, ale wg wszelkich prawideł (w tej wersji klimy) sprzęgło od sprężarki powinno się dać włączyć tylko podczas pracy silnika
mimiczek - 20 Lip 2007, 20:18
czy ma to zastosowanie takze w mk4??
a tak wogole, to kupilem uniwersalny zestaw elektrycznych szyb z podswietlanymi przyciskami, ale nie mam zamiaru zakladac przyciskow dołączonych do zestawu poniewaaz zakupiłem oryginalne tapicerki z oryginalnymi przyciskami z modelu ktory mial elektryczne szyby.
I nie wiem za bardzo do jakich przewodów podłaczyć przewody z zestawu.
z tego co jest narysowane w instrukcji do zasilania idą 2 przewody: czerwony (+) i czarny (-)
na czerwonym ma sie znajdować bezpiecznik 30A.
nigdy nie mialem w moim aucie elektrycznych szyb, czy to oznacza ze mam założyc nowy bezpiecznik w wolne miejsce i do niego podpiąć jakiś przewód?
Czy czarny przewód mam podłączyć do jakiegos obwodu czy jako masa do karoserji??
uprzejmie prosze o odpowiedzi na moje pytania.
|
|