|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Silniki diesla - [MK3] Nie odpala - 1.8D 
						
												 DJludek - 15 Cze 2007,  13:07 Temat postu: [MK3] Nie odpala - 1.8D Witam. Mój ojczulek kupił sobie fiestke Mk3 z silnikiem 1.8D (wcześniej miał Mk2 1.6D), troche się nia nacieszył a teraz stoi i nie może jej odpalić . Pomyślałem, że mu pomogę, ale jestem zupełnym lamerem w silnikach a zwłaszcza w dieslach, dlatego wybaczcie głupie pytania.
 
Świece żarowe są ok, aku nówka, pompka podaje paliwo, silnik kręci ale nie chce zagadać. Pomyślałem o elektrozaworze paliwa, ale nie jestem pewien czy znalazłem to co trzeba. Przy wejściu do  zespołu wtrysku (tam gdzie wchodzi rurka paliwowa z pompki) znajduje się konektorek. Na kabelku, który do niego idzie jest napięcie po włączeniu stacyjki i słychać "klapnięcie" więc to chyba to?. Do tego konektorka są jeszcze podłączone dwa kabelki, które nie wiem do czego idą. Omomierzem wybadałem, że konektorek jest zwarty z masą (???) przynajmniej tak to wygląda. W każdym razie okolice tego konektorka są mocno zasyfione paliwem i innym szajsem. Czyżby zwarcie? Ale w takim razie zawór nie powinien się załączać.
 
Czy diesle mają złącze diagnostyczne? Jeśli tak to gdzie ono się znajduje? Znalazłem jakiś opis kodów, ale jak zrobić próbnik. Wystarczy diodka led z rezystorkiem?
 
Dzięki za ewentualną pomoc.
												 Lokmen - 15 Cze 2007,  13:19
 
  	  | DJludek napisał/a: | 	 		  | Czy diesle mają złącze diagnostyczne? Jeśli tak to gdzie ono się znajduje? Znalazłem jakiś opis kodów, ale jak zrobić próbnik. Wystarczy diodka led z rezystorkiem?  | 	  nie mają
 
 
radze zacząć od sprawdzenia świec żarowych a następnie kompresji silnika
												 Kubaes - 15 Cze 2007,  14:38
  Jesli elektrozawór by się nie otwierał to auto by faktycznie nie odpalało, ale nie byłoby również opcji na sprawdzenie że dostaje paliwo-bo niby jak, skoro ten zawór odcina dopływ ropy do pompy wtryskowej.
 
Może inaczej jak sprawdzałeś że auto dostaje paliwo-odkecałeś te rurki przy wtryskach??
												 Fordon - 15 Cze 2007,  17:12
  Tak jak juz Lokmen napisal najpierw swiece i kompresja do sprawdzenia jesli bedzie OK moze byc cos nie tak z pompa ktora nie potrafi wytworzyc takiego cisnienia paliwa zeby otworzyc wtryski... przyczyn moze byc sporo...
												 stootch - 17 Cze 2007,  06:55
  To może ja dorzucę jedną możliwą przyczynę: immobilizer, czyli moduł PATS w stacyjce czy chociażby głupi kluczyk, który mógł się rozkodować. Obserwowałeś diodę na desce?
 
Mam dość skromne doświaczenie w pompach wtryskowych, ale te, które widziałem (oba typy Boscha) mają elektrozawory paliwowe dość dobrze pochowane. Inaczej można byłoby obejść immo w kilka minut...
 
 	  | Łokmen napisał/a: | 	 		  | nie mają | 	  
 
A do czego służy złącze, które mam przy lewej stopie pod plastikową zaślepką?
												 Fordon - 17 Cze 2007,  16:53
  Chodzi ci chyba o zlacze od wzmacniacza antenowego    roznie byly rozmieszczane a dalej sa rozwidlenia instalacji pod elektryke szyb, czentralny itp. 
 
 
 
Na foto masz cala instalacje tam jest klika przekaznikow, bezpiecznikow i to wsio... wiazka diesla w fiescie jest jak konstrukcja gwozdzia...
												 jackrzec - 17 Cze 2007,  18:22
 
  	  | stootch napisał/a: | 	 		  | To może ja dorzucę jedną możliwą przyczynę: immobilizer, czyli moduł PATS w stacyjce czy chociażby głupi kluczyk, który mógł się rozkodować. | 	  Nie w jego przypadku. Immo montowali od 94 roku. (chociaż za odpowiednią dopłatą pewnie wcześniej, ale jako seria, to weszło w 94)
												 DJludek - 18 Cze 2007,  08:39
  Świece były sprawdzane (wykręcone) i grzeją. Immobilajzera tu nie ma. Mówiąc, że dostaje paliwo, miałem na mysli to, że pompka paliwowa pracuje i podaje paliwo na zawór, co dalej z paliwem to nie wiem bo się nie znam/nie umiem sprawdzić. Jeden domorosły "fachowiec" stwierdził, że " to na 100% pompa wtryskowa", ale z fachowcami to trzeba uważać  :lol: Można to jakoś łatwo sprawdzić (nie psując przy tym silnika     )?
 
A z tym złączem od wzmacniacza antenowego to mnie Fordon rozczuliłeś     Wzmacniacz antenowy tuz przy pompie wtryskowej?   
												 stootch - 18 Cze 2007,  09:27
 
  	  | DJludek napisał/a: | 	 		  | Można to jakoś łatwo sprawdzić (nie psując przy tym silnika | 	  
 
Hmm... delikatnie odkręć (nie: wykręć) wtryski i w czasie kręcenia rozrusznikiem sprawdź, czy cieknie paliwo.
												 Fordon - 18 Cze 2007,  11:29
 
  	  | Cytat: | 	 		  | A do czego służy złącze, które mam przy lewej stopie pod plastikową zaślepką? | 	  
 
Chodzilo mi o to...     
 
DJludek przy pompie wtryskowej to nie masz nic poza elektrozaworem... zadnej zbednej elektroniki... To nie Endura DE czy TD gdzie sa jakies gowniane sterowniki ktore i tak w zasadzie nie sa potrzebne...
												 
					 | 
				 
			 
		 |