|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Czy zawieszenie FRST różni się od XR2i?
sadek22b - 18 Maj 2007, 14:07 Temat postu: Czy zawieszenie FRST różni się od XR2i? Z góry przepraszam jeśli sprawa ta jest już omówiona ale nie udało mi się dokopać do takiej informacji.
Jestem pilotem na prawym fotelu Fiesty "kiedyś" RST (poprzedni właściciele zatarli silnik i wstawili 1.6 CVH - podobno z EXR3i). Trasy na KJSach są czasem wymagające a kasy nigdy nie ma dość więc zdecydowaliśmy się na komplet zawieszenia Supersport -40mm. Jednak człowiek ze sklepu VenomCarz powiedział że do XR2i owszem będzie -40 ale do RST już tylko -60 pasuje. Mnie to niestety nie urządza bo mamy 13' felgi na przodzie ,a opony 175/50 (skrzynia RST za długa na silnik CVH więc trzeba było szukać rozwiązań alternatywnych) i rozwalę silnik na szutrowych trasach.
Powiedzcie więc szanowni posiadacze FRST czy mogę zamówić ten zawias do XR2i czy będę musiał rozważyć coś innej marki... Nadmienię że na stronie Supersport do tego rocznika ('91) podany jest zakres mocy do 96kW, a to o ile się znam sugeruje RST. Wnioskuję tak ponieważ RS 1800 był produkowany później - takie mam informacje.
Proszę bądźcie życzliwi i pomóżcie :]
madek - 18 Maj 2007, 14:14
Z tego co wiem przód jest wszedzie taki sam (XR2i/RS1800/RST), z tym ze roznily sie waga silnika wiec mogly stac na roznej wysokosci. RST i RS1800 miały fabrycznie koła 14"
A jesli chodzi o tył to sprezyny w RS1800 były troche krótsze niż w XR2i/RST.
Wojtass - 18 Maj 2007, 15:20
A ileż ten 1.6T może więcej ważyć od xr-kowego? 5-8kg...? Przy wadze kompletnego silnika ~120kg bedzie to tyle co nic. Można spokojnie włożyć to samo, co do xr2i.
sadek22b, nie musisz zmieniać opon na niskie żeby zyskać na przyspieszeniu, o wiele lepiej będzie zmienić skrzynię na tą z 1.1, chociaż na asfalt takie oponky tez nie zaszkodzą
sadek22b - 18 Maj 2007, 16:16
Wiesz, opony i tak musiałem kupić więc jeden koszt - skrzynia kosztowałaby mnie kolejne parę złotych. Jest jednak w planach tyle że chciałbym od ERST. Długa jest wiec na razie to tylko plany. Jak silnik dostanie drugą młodość - albo nawet jakieś 20KM wiecej - to będzie szpera w sam raz.
Sprecyzuję jeszcze mój problem dokładniej. Nie chodzi mi o to czy długość jest odpowiednia bo na tym niespecjalnie mi zależy. Chodzi mi raczej o wymiary mocowań, otworów i takich tam. Doczytałem na forum że po 94 zmienili te wymiary i ludzie parę razy dali się przerolować. Takich właśnie problemów chcę uniknąć
madek - 18 Maj 2007, 16:17
Wojtass napisał/a: | A ileż ten 1.6T może więcej ważyć od xr-kowego? 5-8kg...? Przy wadze kompletnego silnika ~120kg bedzie to tyle co nic. Można spokojnie włożyć to samo, co do xr2i. |
Z wagą chodziło mi raczej o roznice miedzy 1.6 i 1.8. Ale generalnie ma to niewielkie znaczenie.
Na pewno sprzedawca tego zawieszenia nie bardzo wiedział co mówi.
EDIT:
sadek22b napisał/a: | Chodzi mi raczej o wymiary mocowań, otworów i takich tam. |
Od 89 do konca 93 jest wszystko bez zmian.
Jedynie tak jak piszesz po 94 cos tam sie minimalnie zmieniło chyba w tylnym zawieszeniu.
sadek22b - 18 Maj 2007, 17:31
Cieszy mnie to co mówicie... Zabiorę się więc do poszukiwania najtańszego "importera" Supersport w kraju... A jakby ktoś jeszcze chciał się wypowiedzieć to ja bardzo chętnie przyjmę wszystkie opinie :]
a1topgear - 18 Maj 2007, 17:34
PRzenie zawieszenie w FRST jest nizsze o 25mm w stosunku do Xr2i 8V, ma inny kat wyprzedzenia zwrotnicy(przeguby kulowe sa przesuniete w tyl) , oraz njaczesciej wahacz ze sworzniem na 3y nity-reasumujac wahacze sa troche inne(ale da sie wymienic na 'normalne')... Z tylu jest sabtilizator o srednicy bodaj 20mm...(ale z ta srednica to sie moge mylic:) )
madek - 18 Maj 2007, 19:04
a1topgear napisał/a: | PRzenie zawieszenie w FRST jest nizsze o 25mm w stosunku do Xr2i 8V |
A Xr2i jest obnizone w stosunku do serii o wlasnie 25mm, wiec niby RST jest o 50mm nizsze niz seria?
Darekmk3 - 18 Maj 2007, 20:40
co odo wachaczy itd to moim zdaniem jest to to samo,jedynie jak poprozednik mowil ze sworznie są inczej mocowane,co do roznic po 94r to są owszem czyli ponoć są inne przeguby,i jest inny otwor w zwrotnicy w który wchodzi amortyzator-to na 100% więc musisz sprecyzowac przy zakupie jedyynie rocznik fiesty,w zawieszeniu tylnym nie ma roznic po za ta ze frst ma stabilizator z tylu jak i seryjna s-ka czy xr2i (rs1800) i ponoć xr2i 110KM i potem futury mialy belkę tylnią ze stabilizatorem w standarcie,to tyle jeśli chodzi o zmiany w zawieszeniu forda fiesty po 94r..
pozdro
adi08 - 19 Maj 2007, 23:58
sadek22b nie powinieneś mieć żadnych problemów...
PumaRST - 20 Maj 2007, 16:31
a1topgear napisał/a: | PRzenie zawieszenie w FRST jest nizsze o 25mm w stosunku do Xr2i 8V, ma inny kat wyprzedzenia zwrotnicy(przeguby kulowe sa przesuniete w tyl) , oraz njaczesciej wahacz ze sworzniem na 3y nity-reasumujac wahacze sa troche inne(ale da sie wymienic na 'normalne')... Z tylu jest sabtilizator o srednicy bodaj 20mm...(ale z ta srednica to sie moge mylic:) ) |
teoretycznie masz racje ale kilka rst rozebralem i nie trafilem nigdzie na wachacze o kttorych mowisz. co wiecej amorki sa te same jedyne 2 pewne roznice to:
1) nizsze zawieszenie z tylu (same sprezyny);
2) stabilizator na tylniej belce (wystepowal tez w xr2i 8v 110KM).
Generalnie jesli chodzi o amorki i sprezyny mozna zakladac od xr2i.
Daras84 - 20 Maj 2007, 18:42
a mi powiedizal jeden z fanatykow RSt (nie jest zalogowany na forum) ze sprezyna z prawej strony jest twardsza od lewej z racji zawieszenia silnika na podluznicy (przy czym zadna firma produkujaca sportowe zawieszenia nie bierze tego pod uwage)
PumaRST - 21 Maj 2007, 10:37
Daras84 napisał/a: | a mi powiedizal jeden z fanatykow RSt (nie jest zalogowany na forum) ze sprezyna z prawej strony jest twardsza od lewej z racji zawieszenia silnika na podluznicy (przy czym zadna firma produkujaca sportowe zawieszenia nie bierze tego pod uwage) |
nie wierze w to.
Daras84 - 21 Maj 2007, 10:38
no ja tez nie, ale dziele sie tym co uslyszalem
Darekmk3 - 21 Maj 2007, 10:42
PumaRST napisał/a: | Daras84 napisał/a: | a mi powiedizal jeden z fanatykow RSt (nie jest zalogowany na forum) ze sprezyna z prawej strony jest twardsza od lewej z racji zawieszenia silnika na podluznicy (przy czym zadna firma produkujaca sportowe zawieszenia nie bierze tego pod uwage) |
nie wierze w to. |
to fakt bo idąc tropem tego anonimowego własciclea rst to zetec tez w sumie powinien miec wzamcnianą sprezyne po prawej stronie-no niby moze jest lepiej zawieszony niz cvh ale jednak ,mi przez myśl przeszło ze skoro prawa spreżyna jest trwadsza(od strony pasazera) to jakby sie to mialo do prowadzenia samochodu w jedną osobe która siedzi po lewej strony samochodu-bo w angli nie jestesmy na szczescie ,moim zdaniem obie sprezyny mają tą samą twardosc
pozdro
|
|