|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - Dieslowska kontrolka 
						
												 gerwazy - 21 Mar 2007,  07:54 Temat postu: Dieslowska kontrolka Mam pytanie.
 
Jak zapalam swojego diesla (mk3 1.8D), to muszę go dłuugooo kręcić.
 
Z rury jak "przebiera" idzie siwy dym.
 
Może to coś z elektryką???. Napiszę jeszcze ,że niekiedy bywało tak (ale rzadko i od jakiegoś czasu się nie zdarza w ogóle),że jak dałem grzanie świec i kontrolka tylko chwilkę się świeciła i gasła to wtedy fiestka paliła bardzo szybko, natomiast aktualnie zawsze świeci dłużej ( tak z 14 sek) i  wtedy zawsze przebiera i nie chce palić.
 
Próbowałem palić po tyknięciu i jest tak samo.
 
Świece były wymienione w październiku, akumulator jest nowy.
												 Rafal1504 - 21 Mar 2007,  13:43
  Witam
 
Nie mam diesiela i nie wiem jak długo powinna się palić kontrolka, ale jeśli piszesz, że kiedyś świeciła krócej to sprawdź układ elektryczny, który zasila świece żarowe, może przekaźnik żle łączy (jest nadpalony) i nie przekazuje pełnej mocy na świece i nie grzeją jak powinny.
 
Pozdrawiam
												 diodalodz - 21 Mar 2007,  18:07
  kup w sklepie diode 12 V . Dolutuj do nóg przewody i podłącz jedna nowe do masy a druga przykręć pod świece żarowa . I patrz czy pali sie dioda czy nie . Te przekaźniki sa bardzo liche i często nawalaja .
												 Wojtass - 21 Mar 2007,  21:52
  Kontrolka grzania świec ma się nijak do faktycznego przepływu prądu przez nie. W 1.8D z którą mam kontakt nie ma różnicy czy przekręca kluczyk w zimie czy w lecie, kontrolka świeci cały czas tyle samo, podczas gdy przekaźnik świec już cyka w różnych odstępach czasu. 
 
Ale to przecież Ford...   
												 Powertech - 24 Mar 2007,  22:39
  Sprawdzić przekażnik czy zwiera i czy styk jest. Nie za bardzoi można ufać tej kontrolce. Ja próbowałem na różne sposoby palić ale co rusz to inaczej paliła. Jak masz chęć i troszkę czasu to może zrób jak ja. Wykręciłem wszystkie świece i je połączyłem do elektryki samochodu (od razu zweryfikujesz czy grzeją) Przekręciłem kluczk i patrzyłem co się dzieje. U mnie np. najbardziej są nagrzane jak zgaśnie kontrolka i policze do 6 i wtedy pale. Odpala z pół obrotu. A jak kontrolka gasła to nawet się jeszcze nie żarzyły. A po pyknięciu już były za słabe. Pozdrawiam
												 Fordon - 24 Mar 2007,  23:48
  Moga nie grzac swiece ze dymi na siwo, dodatkowo problem moze wynikac tez z cofajacego sie paliwa do zbiornika co jest tez bardzo czesta przypadloscia, kumpel kupil przewod przezroczysty z oplotem (wzmocnieniem wewnetrznym) i sobie kotroluje czy paliwo sie nie cofa na odcinku filtr<----pompa.   
												 diodalodz - 25 Mar 2007,  01:29
  to trzeba sobie zadać pytanie co blokuje paliwo zeby nie odpływało z węży ?? to raz. 
 
Dwa kompcenie na siwo w dizelku to efekt za niskiej temperatury (niskiej kompresji czasami) i nie dokładnego spalania ropy . Zgodze sie ze moga to być swiece żarowe nie zgodze sie ze jest to wina cofającego sie paliwa .
												 gerwazy - 31 Mar 2007,  16:48
  A jak sprawdzić przekaźnik, czy w nim wszystko ok????
 
Dziś go odkręciłem wyjąłem tą wtyczkę, ale nie ma tam nic do odkręcenia ; więc jak zajrzeć do środka????
												 diodalodz - 1 Kwi 2007,  13:31
  a po co zaglądać do środka . Podłącz kontrolke do świecy i zobacz czy grzeja swiece i ile grzeja . Jak cokolwiek z przekaźnikiem nie tak to do śmieci z nim odrazu.
												 kubasa976 - 22 Maj 2007,  21:34
  a gdzie sie ten przekaznik znajduje w 1.8d 
 
bo ja mam  taki problem ze przekrence kluczyk zaświeci mi sie lampka od swiec na 2 sek i gasnie i ja musze nadsłuchiwać jak cos cpyknie tak mi poradził poprzedni właściciel
												 diodalodz - 22 Maj 2007,  23:11
  przekaźnik jest w gumce na ścianie grodziowej albo podłużnicy . Trudno go nie zauważyć bo to jedyna elektryczna część pod maska    . W momencie kiedy słyszysz pyk rozłącza sie grzanie świec żarowych . Pytanie czy po rozruchu znowu sie nie załącza na czas nieokreślony . Nie wiem jak mk3 ale wiekszosć aut z tych lat ma system dogrzewania silnika zeby zmniejszyć dymienie zimnego silnika.
												 pniemiec - 3 Cze 2007,  10:14
  Ja mam Fiestule z 1,8d pod maską i to problem dość piowszechny wśród tych samochodów...
 
 
przekręć kluczyk na zapłon i poczekaj aż kontrolka zgaśnie i tak z 10-20 sekund jeszcze i odpali odrazu...
 
 
podobno to problem ze świecami, ale pewności nie ma nigdy, a mój sposób jest sprawdzony.
 
 
pozdrawiam
												 diodadioda - 4 Paź 2007,  18:25
  Ja robie tak :
 
-przekrecam kluczyk pali sie kontrolka-gaśnie 
 
-"odkręcam" kluczyk tak jak się wyłacza zasilanie.. 
 
- znowu przekrecam az kontrolka zapali sie i zgaśnie 
 
- wciskam gaz do dechy
 
.. i pali 95%
 
 
Daj znak czy Tobie też to pomaga
 
pozdr
												 KrystianA - 7 Paź 2007,  17:49
 
  	  | diodadioda napisał/a: | 	 		  Ja robie tak :
 
-przekrecam kluczyk pali sie kontrolka-gaśnie 
 
-"odkręcam" kluczyk tak jak się wyłacza zasilanie.. 
 
- znowu przekrecam az kontrolka zapali sie i zgaśnie 
 
- wciskam gaz do dechy
 
.. i pali 95%
 
 
Daj znak czy Tobie też to pomaga
 
pozdr | 	  
 
 
po prostu pełne jedno grzanie - do pyknięcia powinno  wystarczyć gdy nei ma mrozu.
 
 
u mnie wciśnięcie pedału gazu czy na ciepłym czy zimnym silniku w 1,8 D utrudnia odpalenie silnika....
 
 
tak jak pisał Diodalodz - trzeba sprawdzić czy świece żarowe mają możliwość  nagrzania się  i czy są w ogóle sprawne.
 
 
Jeśli tak i inne elementy są ok typu kompresja, to powinno być ok.
												 
					 | 
				 
			 
		 |