|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Problem z elektryką w Mk3...
Kamil - 12 Mar 2007, 15:29 Temat postu: Problem z elektryką w Mk3... Witam.
Mam problem z elektryką m mojej Mk3.Problem polega na tym,że przy wyjętym kluczyku i zgaszonym zapłonie jest ciągły pobór prądu który wynosi 0,60 ampera a powinien maxymalnie z tego co mi wiadomo pobierać 0,12A.Jeżeli autko stoi nie odpalane to po 48 godzinach mogę zapomnieć o jego odpaleniu i aku jest do ładowania.Sprawdziłem przekażniki i wszystkie na moje oko są ok.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co może powodować ten pobór prądu.
Proszę o pomoc..
Marcinus - 12 Mar 2007, 19:23
Radio jakie masz
Bit1 - 12 Mar 2007, 20:54
Kamil możesz napisać jak sprawdziłeś ten pobór prądu? Bo ja też tak mam że jak nie odpalę co 2 dzień to już wogóle nie odpale.
Ja sobie z tym poradziłem odpinając po porstu akumulator teraz rzadko jeżdżę to nie jest to takie uciążliwe.
A powód to może być albo wilgoć się mogła do kabli dostać albo się jakiś przetarł, tak sądzę.
aldar - 12 Mar 2007, 21:31 Temat postu: U mnie pobór na postoju 0,2A i cały ten prąd płynie przez radio Ford. Pobór najlepiej sprawdzić wyjmując kolejno bezpieczniki, oczywiście przy włączonym amperomierzu pomiędzy klemą a biegunem akumulatora.
Pozdrawia Aldar
jackrzec - 12 Mar 2007, 21:57
aldar napisał/a: | cały ten prąd płynie przez radio Ford. | Ja mam seryjne radio Ford i mi nie zżera akumulatora - auto po miesięcznym postoju zimą normalnie odpaliło.
Marcinus - 12 Mar 2007, 22:14
Jak miałem w fiescie tez orginalne radio ale ono działało tylko po przekreceniu kluczyka ale jak je wywaliłem i podłaczyłem do innego samochodu to 1 dniu akumulatro padł wiec sprawdz jak masz podłaczone !
anjko - 12 Mar 2007, 23:41
A moze światelko w bagarzniku ci sie cały czas pali zajrzuj do niego przez tyle siedzenie albo moze masz jakiś alarm trefny. Ogólnie to tak jak napisałaldar, najlepiej pokolei wyjmowac bezpieczniki i wtedy precyzyjnie bedziesz wiedział co to. A jesli chodzi o radio jesli jest sprawne i dobrze podłączone to nie ma prawa rozładować akumulatora no chyba ze je włączone zostawisz
diodalodz - 13 Mar 2007, 00:36
hm moja rada odepnij kostke od alternatora i zobacz co sie bedzie działo na amperomierzu .
Kamil - 13 Mar 2007, 12:04
To wszystko już przerobiłem.Instalacje do radia mam własnej roboty i przy pomiarach ją odłączyłem,zresztą jestem pewien że to jest wina radia.Mam jeszcze podłączony graficzny korektor dzwięku który był uszkodzony i myślałem że może jest źle naprawiony i to on ciągnie prąd ale tak nie jest.Wzmacniacz też nic nie pobiera.Myślałem że to może być dioda w alternatorze i odłączyłem też alternator i nic.Lampeczka w bagażniku nie świeci się pozatym nie było by poboru prądu 0,60A a to nie realne żeby tyle pobierało.Jeżeli by był przetarty kabel to albo by coś nie działało albo by się robiło zwarcie i wywalalo by bespiecznik.Nie mam już patentu co to może być..
Co do sposobu pomiaru to należy przełożyć przewód + w mierniku na pomiar w amperach i ustawić go na prąd stały do 20A.Zdejmuje się kleme + od aku i + od miernika dotyka sie + aku a - miernika klemy +.Oczywiście sprawdzamy to przy wyłączonym zapłonie.Maxymalny pobór może wynosić 0,12 A nie więcej.
jackrzec - 13 Mar 2007, 14:48
Jedyne rzeczy oprócz tych co wymienileś, to komp i zegarek - może tam coś się dzieje?
Kamil - 13 Mar 2007, 15:38
zegarek wykluczone..zegarek+podświetlenie w bagażniku i w kabinie + komp razem nie pobiera 0,60A..do elektryka nie zaprowadze go bo powie mi tyle co sam sprawdziłem i weźmie kupe kasy
diodalodz - 13 Mar 2007, 16:50
stary jeśli to nie alternator ani nie radio
ani nie wzmacniacz
ani nie korektor to co . nic wiecej w samochodzie nie ma na stałe podłączonego . Wywalcz wszystkie bezpieczniki ze skrzynki na raz odłącz alarm centralny zamek kluczyk w pozycje 0 i jak coś bedzie jadło prąd to tylko alternator cudów nie ma .
Kamil - 14 Mar 2007, 12:54
ale alternator był odłączony przy pomiarach..podejrzewam jeszcze że może to być związane z elektryką wtrysku..po wyłączeniu zapłonu może pobierać prąd..
silvercar - 14 Mar 2007, 16:40
A nie ma gdzieś problemu z przełącznikiem zespolonym. Może przepuszcza obwód. Zarówno awaryjne jak i pozycje są zasilane zawsze. Najprędzej sprawdzisz jak polecisz po bezpiecznikach albo przekaźnikach. Ostatnia sprawa to rozrusznik...
Kamil - 15 Mar 2007, 09:15
no nie miałem czasu się z tym pobawić ale dziś sprawdzę jeszcze po bezpiecznikach...
Dziękuję ślicznie wszystkim za pomoc.
|
|