| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka - stycznik regulacji biegu jałowego
 
 odyniec - 23 Lut 2007,  18:56
 Temat postu: stycznik regulacji biegu jałowego
 Do czego słuzy stycznik biegu jałowego gdzyz komputer pokazuje jego niesprawnosc kod 48. Gdzie sie on znajduje, za co odpowiada i jak go naprawic? Czy mozliwe jest ze samochod jest zamulony przez ten stycznik gdy jedzie? Samochod po odpaleniu trzyma rowne obroty ok 900-1000. Wiecej błedow komputer nie pokazuje. Reset porzadny był robiony i nic nie pomaga.
 jackrzec - 23 Lut 2007,  23:38
 
 A to nie oznacza czasem tego styku w środku krokowca? Pewny nie jestem.
 chary - 24 Lut 2007,  08:58
 
 Mam ten sam błąd i takie same objawy, tylko co to ten stycznik??
 Kolin - 24 Lut 2007,  10:47
 
 kiedys czytałem o tym jak dobrze pamietam to jest czujnik polorzenia pedału gazu ktory sie znajduje w srodku krokowca? dobrze godom?
   Rudi - 24 Lut 2007,  12:03
 
 Popatrzcie tutaj jest tam coś o styczniku regulacji biegu jałowego i wiele innych
  . kazi - 24 Lut 2007,  16:18
 
 Tak wszystko ok tylko czy on jest odpowiedzialny za spalanie paliwa w fiescie?  wszystko jest w niej sprawne procz jego.
 diodalodz - 24 Lut 2007,  22:23
 
 dopuki sterownik ma błąd nie bedzie dawał właściwej dawki . Jak mam to wytłumaczyć.
 zgniewany - 26 Lut 2007,  09:18
 
 jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy (tak mi się wydaje) znajduje się pod silniczkiem krokowym przy gaźniku. a gaźnik pod filtrem powietrza. odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach
 jackrzec - 26 Lut 2007,  14:52
 
 
 Bzdury! Odpowiada za to, żeby komp wiedział na ile jest uchylona przepustnica. Za bieg jałowy odpowiada wyłąznie krokowiec, a dokładniej wie ztąd o tym że gaz jest zwolniony, bo dźwignia od przepustnicy naciska na bolec od krokowca i przez to wciska styk w środku krokowca tzw styk przepustnicy. 	  | zgniewany napisał/a: |  	  | odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach | 
 zgniewany - 26 Lut 2007,  17:19
 
 tak mi powiedział pewien mechanik. mówił, iż cpp odpowiada za bieg jałowy gdy silnik jest zimny, a krokowiec gdy ciepły. nie znam się na tym, nie jestem mechanikiem
 kazi - 27 Lut 2007,  09:51
 
 To ci chyba zle tlumaczył zreszta "pewien mechanik" to ja mam zle skojazenia z tego typu mechanikami
   
 
 Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze
 
 [ Dodano: Sro Lut 28, 2007 18:10 ]
 Szybkie i prawidłowe rozpoznanie całkowitego zamknięcia przepustnicy jest bardzo ważne dla uruchomienia procedur stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, sterowania tempomatem, sterowania dawką wtryskiwanego paliwa, sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu i sterowania usuwaniem nadmiaru par paliwa ze zbiornika. Z tego względu część układów pomiarowych wyposaża się w tzw. styki biegu jałowego. Stycznik biegu jałowego jest zwykle umieszczony w zespole przepustnicy. Sterownik otrzymuje odpowiedni sygnał gdy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym.
 odyniec - 28 Lut 2007,  23:36
 
 zgniewany, jak byś był w gorzowie to zapraszam na spotkanie sie rl.
 
 odezwij sie do mnie na gg albo cus
   
 sorry za OT
  P 
 
 a skoro błedów już niema (KOD11) to temat proponuje zamknac i podziekowac wszystkim za pomoc.
 chary - 28 Lut 2007,  23:50
 
 
  	  | kazi napisał/a: |  	  | :Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze 
 | 
 Jak naprawiłeś ten stycznik i gdzie on sie znajduje dokładnie.
 kazi - 28 Lut 2007,  23:59
 
 stycznik jest na przewodzie żółtym i rózowym. Jest on schowany w tej metalowej częsci krokowca, która trzeba odgiąć i ja oddzielic. Nalezy takze zdjąć te nity i rozdzielic te częśći. Następną czynnoscią jest odkrecenie silniczka ( sróbki sa w srodku dwie) i stycznik jest nad silniczkiem. Ponieważ jest on nierozbieralny nie mozna go naprawić. Trzeba wlutować tam nowy stycznik a dziala on na zasadzie nacisku tego dzyndzelka w krokowcu. Mozna jesli sie nie ma oryginalnego stycznika pokusic sie o wsadzenie tam mikrowyłacznika z blaszką. Działa to na takiej zasadzie ze jak jest nacisniety krokowiec to blaszki sie rozwieraja a jak jest nie nacisniety przez przepustnice to sie zwiera i musi to dzialac. Fiesta o niebo lepiej chodzi a czy spala mniej czas pokaze.
   
 Chary a tobie pali fiesta duzo? jakie masz kody błędów w komputerze?
 chary - 1 Mar 2007,  00:07
 
 Dzięki za wytłumaczenie
   A co do spalania to pali więcej niż powinna(ok. 10l/100). Błędy jakie mi wyszły to tylko ten 48
 diodalodz - 1 Mar 2007,  02:17
 
 hehe nie ma 11 nie bedzie radości .  Chyba wam zrobie tapetę na forum z takim napisem . Ten sterownik nie przejdzie w tryb awaryjny tylko jak mu odrąbiesz czujnik prędkości i czasami sonde lambda . W momencie jakiejkolwiek niesprawności CPP czy pozycjonera silniczka krokowego po map sensor i czujnik temp sterownik wpada w tryb awaryjny i koniec . i bedzie palić wiecej bo ma stałą mieszankę paliwo obroty nieco korygowana przez resztę działających czujników podkreślam NIECO .
 
 |  |