Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Jaki wydech do Xr2i??

OgOn - 16 Sty 2007, 17:50
Temat postu: Jaki wydech do Xr2i??
Konkretnie chodzi mi o to na jakim wydechu najlepiej będzie pracował silnik. Przelot Półprzelot czy może coś jeszcze innego??
gliniaczek - 16 Sty 2007, 18:02

aż tak się na tym nie znam ale z tego co mówił mi znajomy od wydechów to liczy się średnica. We fieście powinno być ok 50-55mm chyba bo nie jestem do końca pewien. Ja mam strumiennice zamiast kata a reszta normalna środkowy wydech zwykły wolkera a końcowy seryjny motrrcrafta. i nie narzekam po założeniu strumiennicy trochę lepiej chodzi ale pamiętaj że wydech trzeba dobierać rozsądnie żeby nie przesadzić, z tego co słyszałem to podobno jak sie dobieże za dużą średnicę to można zatrzeć silnik ale nie wiem dokładnie o co w tym biega.
OgOn - 16 Sty 2007, 18:22

Dziękie za jakiekolwiek informacje. Musze gdzies jeszcze poszukac więcej informacji na temat wydechu do Xr2i. Jak wytne kata to wstawie chyba poprostu rurke, bo z tego co wiem na strumienicy można stracić na mocy.
Kafar777 - 16 Sty 2007, 18:39

Tak jak kolega powiedział najlepszy by był 55 Kata wywalic a strumiennice to najlepsza STRUMIENICA MOCY Zwężka Wenturiego do nabycia na allegro za jakies 90 100zł łuskowych nie polecam jesie stosuje raczej dla zmyłki panów niebieskich ze niby masz kata Pozdro :)
doogi - 16 Sty 2007, 19:07

co?? strumienica?? zwezka ??
wal przelot na 2 tlumikach przelotowych 2 cale mysle odpowiednio.
glosnosc zalezy od wybranych tlumików.

nie baw sie w zadne bajery z allegro bo wyjdziesz na tym jak ... ten od mydła :D

pozdrawiam.

LOY - 16 Sty 2007, 19:57

juz widzę mine zółwia gdy czyta powyzsza dyskusje :he: .........ale brednie ..bzdury i pierdoły ...chyba poziom mechanicznego nie wróci do takiej jałowości informacyjnej :fox:
Danio - 16 Sty 2007, 20:19

buahaha aleście chłopcy pojechali po całość


JAKI WYDECH? najlepiej seryjny...gwarantuje Ci że jak kupisz kompletny, markowy i dedykowany wydech do swojego autka to na mocy, spalaniu, osiągach i dźwięku nie stracisz...


no chyba że chcesz włączać alarmy na parkingach - ale to chyba nie ten dział

Wojtass - 16 Sty 2007, 20:40

gliniaczek napisał/a:
wydech trzeba dobierać rozsądnie żeby nie przesadzić, z tego co słyszałem to podobno jak sie dobieże za dużą średnicę to można zatrzeć silnik ale nie wiem dokładnie o co w tym biega.


To może nie mów tego juz nikomu a my uznamy, że nic takiego nie słyszeliśmy :)

Danio - 16 Sty 2007, 20:58

Wojtass napisał/a:
gliniaczek napisał/a:
wydech trzeba dobierać rozsądnie żeby nie przesadzić, z tego co słyszałem to podobno jak sie dobieże za dużą średnicę to można zatrzeć silnik ale nie wiem dokładnie o co w tym biega.


To może nie mów tego juz nikomu a my uznamy, że nic takiego nie słyszeliśmy :)



no to teraz kolego nieładnie sie zachowałeś. w dodatku widzę że nie masz odpowiedniego zaplecza merytorycznego. Załóżmy że zamontujemy rurę dużej średnicy....



i silnik zatrzemy :)

LOY - 16 Sty 2007, 22:16

duze "fi' wydechu nie zaciera silnika głuptaski :-) ..gruba rura zwiększa prędkosc wylotu spalin , im grubsza tym spaliny ziuuuuu szybciej wyfruwaja. szybkosc wylotu spalin mnozymy przez średnicę grubej rury i dodajemy do wyniku sume chromowanych koncówek . Już genialny wynalazca niejaki pan .. Ludomir Zaterkocki udowodnił ze przy bardzo grubej rurze pedkość wylotu spalin jest 1000 razy większa niz prędkośc powietrza zasysanego ..w Kazdym razioe silnik szybko wydalajac spaliny skupia się na tej ogromnej predkosci ..zapominając o zasysaniu powietrza i paliwa i wtedy silnik nie pali ..nic! i wydaje mu się zę jest odrzutowcem na planie filmu "TOP GUN"
Danio - 16 Sty 2007, 22:46

LOY napisał/a:
duze "fi' wydechu nie zaciera silnika głuptaski :-) ..gruba rura zwiększa prędkosc wylotu spalin , im grubsza tym spaliny ziuuuuu szybciej wyfruwaja. szybkosc wylotu spalin mnozymy przez średnicę grubej rury i dodajemy do wyniku sume chromowanych koncówek . Już genialny wynalazca niejaki pan .. Ludomir Zaterkocki udowodnił ze przy bardzo grubej rurze pedkość wylotu spalin jest 1000 razy większa niz prędkośc powietrza zasysanego ..w Kazdym razioe silnik szybko wydalajac spaliny skupia się na tej ogromnej predkosci ..zapominając o zasysaniu powietrza i paliwa i wtedy silnik nie pali ..nic! i wydaje mu się zę jest odrzutowcem na planie filmu "TOP GUN"




no mistrzunio dzięki Ci wielkie :przytul: już teraz wiem skąd nagle wzrost spalania w mojej fofi ...zmieniłem końcówkę wydechu na mniejszą i dłuższą...wcześniej miałem firmową z CC sporting a teraz mam no name...no nic jutro brzeszczot do ręki i idziemy zmniejszac spalanie. Tylko czy czasem nie spadną mi osiągi?

adi08 - 16 Sty 2007, 23:05

LOY napisał/a:
duze "fi' wydechu nie zaciera silnika głuptaski :-) ..gruba rura zwiększa prędkosc wylotu spalin , im grubsza tym spaliny ziuuuuu szybciej wyfruwaja. szybkosc wylotu spalin mnozymy przez średnicę grubej rury i dodajemy do wyniku sume chromowanych koncówek . Już genialny wynalazca niejaki pan .. Ludomir Zaterkocki udowodnił ze przy bardzo grubej rurze pedkość wylotu spalin jest 1000 razy większa niz prędkośc powietrza zasysanego ..w Kazdym razioe silnik szybko wydalajac spaliny skupia się na tej ogromnej predkosci ..zapominając o zasysaniu powietrza i paliwa i wtedy silnik nie pali ..nic! i wydaje mu się zę jest odrzutowcem na planie filmu "TOP GUN"


buahahaha...a świstak siedzi i zawija w sreberka... :hahaha:

[ Dodano: Wto Sty 16, 2007 23:07 ]
Wojtass napisał/a:
gliniaczek napisał/a:
wydech trzeba dobierać rozsądnie żeby nie przesadzić, z tego co słyszałem to podobno jak sie dobieże za dużą średnicę to można zatrzeć silnik ale nie wiem dokładnie o co w tym biega.


To może nie mów tego juz nikomu a my uznamy, że nic takiego nie słyszeliśmy :)


ja po przeczytaniu wyrazu :rotfl: "zatrzeć" zamknąłem oczy i bałem się je otwierać... :rotfl:

Darekmk3 - 16 Sty 2007, 23:25

co do wydechu to trza poprostu nie przesadzic;)
ja mam wydech z RST na jednym (środkowym)tłumiku nawet bez koncowego,średnicy nie mierzylem bo nie było na to czasu ale Daras porównywal ze swoim z 1.8 16V i ponoc srednica jest wieksza tego z RST,a 1.3 na tym wydechu chodzi o wiele lepiej niz na seri -tyle mam do powiedzenia :)
pozdro :)

Wojtass - 17 Sty 2007, 00:31

Tak żeby temat się nie zmarnował to spytam pzy okazji czy ma ktoś kompletny wydech do xr2i lub pochodnych?

Na sprzedaż of korz

Fordon - 17 Sty 2007, 16:07

Dobra skonczcie... wystarczy troche inwencji troche czasu i odrobine checi io mamy dobry wyklad co jak i dlaczego oraz jak obliczyc sobie optymalny uklad wydechowy...

http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

jackrzec - 17 Sty 2007, 18:36

Fordon napisał/a:
Dobra skonczcie... wystarczy troche inwencji troche czasu i odrobine checi io mamy dobry wyklad co jak i dlaczego oraz jak obliczyc sobie optymalny uklad wydechowy...

http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm


Zaje..ty artykuł! :brawo: :brawo: :brawo:

gliniaczek - 17 Sty 2007, 21:05

siemka
Specjalnie dla was pogrzebałem trochę i znalazłem na temat zacierania silnika. A więc jeżeli dobieżesz za duż średnicę możesz zatrzeć silnik lecz to dotyczy 2-suwów a nie 4-suwów. Wiec do pojeżdżania mnie było z 10 osób ale nikt nie wiedział że w taki sposób mozna zatrzeć silnik. Widze że macie ogromne zaplecze merytoryczne normalnie jak biblioteka państwowa albo i większe. A jak nie wieżycie to zdejmijcie tłumik z komarka i pojeźdźcie jakieś 20 minut i co się stanie.......
chyba się jednak zatrze

Pozdrówka dla pojeżdżaczy mam nadzieję że się nie obraziliście.


a co do wydechu to proponuję fi 55mm i strumiennicę mocy w obudowie kata moze się przydać na przeglądzie. A jak już kombinujesz z wydechem to nie przesadz z głośnością bo to trochę też kosztuje. Uważam że seryjne tłumiki są dobre. Ogólnie na tłumiku nie zyskasz aż tak dużo mocy chyba że stać cię na typowy sportowy tłumik wtedy oki.

pozdro i radzę podjechać na jakiś zakład i pogadać tam ci doradzą

zefir - 17 Sty 2007, 21:51

stary byla mowa o autach caly czas, a ty tu z 2 suwem wyskakujesz:)
jackrzec - 18 Sty 2007, 08:00

gliniaczek napisał/a:
A jak nie wieżycie to zdejmijcie tłumik z komarka i pojeźdźcie jakieś 20 minut i co się stanie.......
Nic się nie stanie! Kiedyś ujeżdzałem tak wsk bez tłumika i nic jej nie było! I to nie 20 minut, tylko ze trzy dni :)
gliniaczek - 18 Sty 2007, 14:27

Wynikł niejasność ja chciałm ostrzec kolegę żeby nic mu się z autem nie stało. Więc mój błąd i ja sie potrafie do tego przyznać. A co do dwusówów to poprostu się pomyliłem ale wolałem powiedziec o tym zatarciu żeby se auta nie rozwalił.
Dzięki za poprawienie lecznie musiało to się odbyć w takim stylu. A co do tej wski to nieźe chodziła ja mzetkę zajeździłem w 30 minut ale za to jak pięknie chodziła, aż mi przypaliła nogawkę od spodni ale 160 zapieła więc fajnie było.

Pozdro dla klubowiczów.
Ps. fajnie się z wami gadało


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group