Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Mineralny, półsyntetyk czy syntetyk ?

binek - 6 Sty 2007, 16:33
Temat postu: [MK3] Mineralny, półsyntetyk czy syntetyk ?
Witam chciałem zaciągnąć waszej rady mianowicie mam Fiestę MK3 Rok 91 i wlany to niej olej Lotos Mineralny 15W40 czy zostać przy takim oleju czy zmienić na syntetyk proszę o opinie na ten temat dziękuje  :)
madek - 6 Sty 2007, 16:39

jak bys zmienil na syntetyk to prawdopodobnie bys tego bardzo zalowal :)
wlej porzadny mineralny (np. elf sporti sri) albo polsyntetyk valvoline maxlife

i szukaj, na forum bylo o tym wiele

binek - 6 Sty 2007, 16:43

słyszałem ze powinno się zostać przy takim oleju jaki był lany z tym że nie wiem dokładnie po poprzedni właściciel nalał mineralny jak sprowadził auto z niemiec i teraz nie wiem czy przejście na pół syntetyk będzie dobry i czy coś nie zaszkodzi
madek - 6 Sty 2007, 16:46

binek napisał/a:
nie wiem czy przejście na pół syntetyk będzie dobry i czy coś nie zaszkodzi

przy zmianie na porzadny polsyntetyk nie powinno zaszkodzic, a taki ci napisalem.
pod warunkiem ze silnik nie jest mocno zajezdzony, bo wtedy nawet mineralny mu za wiele nie pomoze.

Brook - 6 Sty 2007, 17:05

Jak zmienisz na półsyntetyk możesz mieć rozszczelnienia, bo ten olej zawiera dodatki które wypłukują zebrany nagar z mineralnego. 8)
Nie powinno się zmieniać oleju mineralnego na pół czy syntetyk. ;-)
Chociaż mój kumpel zmienił z minerała na półsyntetyk i nic się nie stało. ;/
Najlepiej jak wlejesz jakiś dobry mineralny
madek napisał/a:
(np. elf sporti sri)

szynszyl - 6 Sty 2007, 17:07

Brook napisał/a:
en olej zawiera dodatki które wypłukują zebrany nagar z mineralnego. 8)
yhm... myślisz że mineralne nie mają srodków czyszcząco - myjących... ? :-/
binek - 6 Sty 2007, 17:08

no właśnie czytałem o tym oleju Elf Sporti SRI to ma fajna opinie chyba właśnie taki wleje a co do filtru oleju to macie może jakieś propozycje ??
madek - 6 Sty 2007, 17:37

Cytat:
Jak zmienisz na półsyntetyk możesz mieć rozszczelnienia, bo ten olej zawiera dodatki które wypłukują zebrany nagar z mineralnego.

dlatego napisalem ze nie polecam zmiany w takim przypadku na byle jaki polsyntetyk "z beczki", bo jest duze prawdopodobienstwo ze cos sie rozszczelni. natomiast przy zmianie na cos konkretnego, przeznaczonego do duzych przebiegow, i przy zalozeniu ze silnik to nie kopcąca padaka, nie powinno byc zle. chociaz to dalej tylko teoria, tyle ze udowodniona kilkoma przypadkami na forum :)

binek napisał/a:
a co do filtru oleju to macie może jakieś propozycje ??

to raczej nie ma wiekszego znaczenia. ale jak masz dostep to najlepiej oryginał motorcrafta.

binek - 6 Sty 2007, 18:07

Motocraft na allegro kosztuje 16zł to nie żaden wydatek dziękuje za pomoc w podjęciu wyboru :)
Noc - 6 Sty 2007, 19:03

binek napisał/a:
mam Fiestę MK3 Rok 91 i wlany to niej olej Lotos Mineralny 15W40 czy zostać przy takim oleju czy zmienić na syntetyk proszę o opinie na ten temat dziękuje 


moim skromnym zdaniem zmień lotos mineralny na jakiś inny mineralny, nie zmieniaj na pół syntetyka, auto masz z 91 r to masz zrobione coś koło 180 tys to jak zalejesz pół syntetykiem to ci nagar wypłucze i będzie brał olej, ja tak zrobiłem i żałóje, wróciłem do mineralnego ale nie lotosa tylko fuchs i na razie tyle mi oleju nie bierze

kazi - 6 Sty 2007, 19:13

Nie wiem co Wy o tym sadzicie ale mialem minerala lotosa 15w40 i palil mi olej a teraz mam Fordowski olej 15w30 Pólsyntetyk i nie pali ani grama a silnik byl uszczelniany bo wczesniej byla tragedia ale po uszczelnieniu tez palił olej a teraz nie pali nic a mam przejechane od tamtego czasu 4000 km i nie pali nic spec zaznaczylem Jak to wyjasnic?
Paweł F - 6 Sty 2007, 19:14

jeśli już koniecznie chcecie oszczędzać to proponuję olej fordowski 10W40 FORMUŁA XR+ za 81 zł z przesyłką z allegro (5 litrów) choć Valvoline MaxLife 10W40 to balsam dla naszych nowoczesnych silniczków :P - na forum to chyba juz milion razy było. Chyba że na 1000 km litr oleju lejesz :)
binek - 6 Sty 2007, 23:23

no tak na tym oleju to może przez 8000km wzioł mi z 2,5 litra ale problem może być tez taki
ze olej juz przejechane ma około 14 000km wiec pora go zmienić

jackrzec - 7 Sty 2007, 12:00

kazi napisał/a:
Nie wiem co Wy o tym sadzicie ale mialem minerala lotosa 15w40 i palil mi olej a teraz mam Fordowski olej 15w30 Pólsyntetyk i nie pali ani grama a silnik byl uszczelniany bo wczesniej byla tragedia ale po uszczelnieniu tez palił olej a teraz nie pali nic a mam przejechane od tamtego czasu 4000 km i nie pali nic spec zaznaczylem Jak to wyjasnic?
Nic dziwnego, bo lotos jak się rozgrzeje to się robi z niego woda i dlatego brał silnik brał olej, dobry olej pod wpływem temp nie powinien za bardzo zmieniać swoich właściwości.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group