| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Tuning mechaniczny - Tuning Skrzyni Biegów
 
 raven - 30 Gru 2006,  15:29
 Temat postu: Tuning Skrzyni Biegów
 a mianowicie czy ktos spotkal sie z takim czyms aby np majac dwie skrzynie (cztero i biecio-biegowa) sprobowac z dwoch zrobic jedna ?? bo chodzi mi o to ze jedynka i dwojka odpowiada mi ze skrzyni 5 a troke i czworke wziolbym chetnie ze skrzyni 4... tylko czy zebatki na walki beda pasowac itp ewentualnie moze daloby sie przekladac poszczegolne biegi z innych skrzynek np z dizla
 
 i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? i tu nastepny problem czy mechanizm ze skrzyni 4-biegowej bedzie pasowal do skrzyni 5_biegowej ??
 doogi - 30 Gru 2006,  15:53
 Temat postu: Re: Tuning Skrzyni Biegów
 
  	  | raven napisał/a: |  	  | i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? | 
 
 czy tego sie nie robi w kantach zeby miec szpere 100% ??
 raven - 30 Gru 2006,  15:57
 
 poniekad tak....
 zeby 100% zrobic wystarczy zebatki zaspawac i po problemie ale jak czym itp o to sie rozchodzi a takze moze ktos wie jak zrobic np szpere 50%
 
 ale mam wymagania
   doogi - 30 Gru 2006,  16:20
 
 uwierz mi ze szpera 50% w przednionapedowce to nie jest mądry pomysł
   nie latwiej kuic skrzynie z erst ?? masz seryjna 15% i i tak jest wystarczająco "mocna" jak dla auta fwd.
 ale chciałbym zobaczyć jak sie jezdzi ze szpera 50%
  czy da sie skrecac w ogole   Wojtass - 30 Gru 2006,  17:15
 
 O ile szpera 100% w aucie RWD to już szaleństwo które robi z auta tylko funcar nadający sie tylko do driftu i startów na prostej, o codziennej jeździe zapomnij (spróbuj tym zaparkować pod supermarrketem: ) to w aucie fwd jest już pomysłem pomylonym, gdyż będzie mógł on praktycznie jeździć tylko w przód. Przy którejś z kolei próbie skrętu prawdopodobnie ukręcisz półosie a zakręty i tak będą udręką bo kola nie będą sie obracać bez poślizgu z jakąkolwiek prędkością byś nie jechał.
 
 Co do pierwszego pomysłu to wpierw musisz sprawdzić na którym wałku skrzyni są koła które Ci pasują - jeśli na sprzęgłowym to raczej nic z tego bo jest on nierozbieralny, jeśli na zbiorczym to jeszcze masz szansę bo tam kola nie sa na stałe połączone z wałkiem, jednak i tak pomysł ten raczej nie wyjdzie bo wałki w obu skrzyniach mogą mieć inne wymiary (nie wiem, nie sprawdzalem).
 Tak to widzę
 diodalodz - 30 Gru 2006,  18:01
 
 dokładnie tak wałek sprzęgłowy to jest jedyny temat zeby zrobić jakiegokolwiek zlepa musisz mieć inny wałek i inny blok kół zębatych (komplet) inaczej beda wyły . przy takim zabiegu powiem ci ile kosztuje sama uszczelka 1 sztuka do skrzyni (duża między dzwony) 60zł uszczelniacz zabieraka 21 zł i komplet łożysk to ok 200 zł do tego dochodzą uszczelniacze półosi i czas kogoś kto to bedzie robić a możesz mi wierzyć że nie jest to takie proste .
 raven - 30 Gru 2006,  18:59
 
 czyli w takim wypadku wchodzi w rachube tylko zmiana calej skrzyni...
 
 ale zapytac warto bylo
   xr2fun - 2 Sty 2007,  19:53
 
 Poszukaj skrzyni z Escorta turbo tam jest seryjna szpera, albo w GB taką specjalną na prostych zębach ( wyje pięknie! ) Straight Cut.
 
 |  |