Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - przekłamania obrotka

obal - 20 Gru 2006, 23:46
Temat postu: przekłamania obrotka
mam fieste jak w podpisie zamontowałem do niej zegary z obrotkiem z symbolem "V" poprowadziłem dodatkowy przewód
obrotek ożył tylko jego wskazania są dyskusyjne a mianowicie na jałowym obrotek pokazuje ok1100 dodatkowo mam wrażenie ze wraz z mocniejszym wciśnieciem gazu wskazania są coraz bardziej zawyżone sądze tak bo gdy wcisne gaz do dechy wskazówka obrotka jest grubo poza skalą-7000
jest jeszcze 2 problem ktory nie trapi mnine już tak jak tem wyżej a mianowicie chodzi o to że jak włączam kierunkowskaz jego praca ma wpływ na wskazania obrotka- skacząca wskazówka w "rytm" wybijany przez przerywacz kierunków
pomocy co zrobić aby wskazania były bardziej miarodajne macie na wyzej opisane problemy jkąś metodę jezeli tak to proszę zdradźcie mi ją
doczytałem sie o wlutowaniu rezystora ale wszystkie linki odsyłające do schematów lub dokładniejszych wiadomości na ten temat już ni działają
pomocy proszę

dodam ze jak sie zatrzymuje to obrotek pokazuje niby 900 ale po chwili słysze ze obroty wzrastająi obrotek pokazuje 1100,1200 a czasem 1400

Radziu - 21 Gru 2006, 17:43

Ja podlacze sie pod Twoj temat bo mam taki sam problem jak Twoj pierwszy tez mi zawyza obroty, mam obrotek od EFI i tez szukalem o zmianie rezystora ale tak jak pisze kolega dokladniejsze informacje juz nie dzialaja :-( .
pawloplus - 21 Gru 2006, 23:47

ja miałem podobny problem... Podobno żeby obrotek nie kicał w rytm kierunków trzeba dac przewód ekranowany i musi być dobra masa. Rezystorek standardowy ma chyba 274 kOma i trzeba dac 2 razy mniejszy. Jest to rezystor R7 ja u siebie to zrobiłem i powiem ze mi to nie pomogło bo mam teraz obroty zamałe... Najlepszym sposobem podobno jest zamiast rezystora wlutować potencjometr i wyregulować go tak by wskazania były mnieje wiecej oki. Następnie miernikiem mierzymy rezystancje i kupuje najbardziej zbliżony opornik
lutujemy i cieszymy sie z obrotka

[ Dodano: Czw Gru 21, 2006 22:49 ]
pamiętać że rezystor musi miec skale od 100 kOma do jakiś 600 kOma

anjko - 22 Gru 2006, 00:19

obal ty masz z tego co widze silnik z wtryskiem a obralek z litera V do silnika na gazniku a Radziu pisze że ma obrotek od EFI a prawdopodobnie ma gaznik to moze sie zamiecie i wszyscy bedą zadowoleni :lol:
jackrzec - 22 Gru 2006, 00:27

anjko napisał/a:
obal ty masz z tego co widze silnik z wtryskiem a obralek z litera V do silnika na gazniku a Radziu pisze że ma obrotek od EFI a prawdopodobnie ma gaznik to moze sie zamiecie i wszyscy bedą zadowoleni :lol:
Wtrysk wtryskowi nie równy - od EFI czyli pełnego wtrysku, w normalny sposób nie pasuje do jednopunktu - będzie miał tak samo przekłamania jak teraz ma przy obrotku "gaźnikowym"
pawloplus - 22 Gru 2006, 17:49

ja mam obrotek z oznaczeniem V i tez mi nie pasił... Powiem nawet to że zegary były z auta o pojemności 1.3 i na mono wtrysku.
Parch - 22 Gru 2006, 20:47

Ja też mam trochę kłopotów z obrotomierzem.

Też mam "V" (wymontowany z 1.3i), podpięty na kablu ekranowanym i problemy są takie:

- jak auto jest zimne (tzn. włączone jest "pełne" ssanie), to są delikatne przekłamania w wysokich zakresach obrotów oraz delikatnie skacze wskazówka w rytm kierunkowskazów (skakanie wzmaga się wraz ze wzrostem obrotów). Wszystko ustępuje po rozgrzaniu auta (wyłączeniu się ssania).

- po całkowitym opuszczeniu lub podniesieniu szyb (elektryczne), wzrasta bardzo wskazanie obrotomierza. Wzrost jest tym większy im większa jest rzeczywista ilość obrotów silnika, np. jak jest 900 obr/min. to wzrasta do 950, a gdy jest 3000 obr/min. to wzrasta do 5000. Takie coś mam cały czas.

Też nie wiem jak wyeliminować problem.

Radziu - 23 Gru 2006, 17:07

Czyli jakbym mial obrotek "V" to by nie bylo zadnych przeklaman?
jackrzec - 25 Gru 2006, 09:42

Radziu napisał/a:
Czyli jakbym mial obrotek "V" to by nie bylo zadnych przeklaman?
Nie powinno być, bo "V" jest do gaźnika - chyba że ktoś go kiedyś przerabiał.
tomwal - 25 Gru 2006, 12:42

Wg tego co widze na stronce http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html to V jest do silników zarówno z wtryskiem jednopunktowym jak i gaźnikowych. Więc jak to w końcu jest? Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku?
jackrzec - 26 Gru 2006, 09:53

tomwal napisał/a:
Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku?
1E - wiem, bo sam mam oryginalny :)
Noc - 26 Gru 2006, 19:00

a ja jaki powinienem mieć symbol na obrotku żeby było dobrze? mam na monowtrysku i na obrotku jest litera V, a przekłamania są duże, przynajmniej tak mi się zdaje bo na wolnych obrotach nigdy na obrotku mi nie zszedł poniżej 1100.
Parch - 26 Gru 2006, 19:18

jackrzec napisał/a:
tomwal napisał/a:
Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku?
1E - wiem, bo sam mam oryginalny :)



Ja wyciągałem licznik z Fiesty Calypso 1.3i i jest "V". Sprawdzałem VIN tamtej Fiesty i miała licznik z obrotomierzem zamontowany fabrycznie.

jackrzec - 27 Gru 2006, 07:53

Parch napisał/a:
Ja wyciągałem licznik z Fiesty Calypso 1.3i i jest "V". Sprawdzałem VIN tamtej Fiesty i miała licznik z obrotomierzem zamontowany fabrycznie.
Byc może rocznik też miał coś z tym wspólnego...
ziomo - 11 Sty 2007, 11:06
Temat postu: Jaki obrotek
Podepne sie pod temat. Jestem tu nowy i poczytałem wiele na forum, ale postanowiłem napisać. Może ktoś mi doradzi.
Mam fieste MK3 '93 (parametry jak za zdjęciu)



Z tego co wyczytałem wnioskuję, że silnik jest na wtrysku, a nie na gaźniku. Chyba, że się mylę?
Chciałbym do niej zakupić zegary z obrotkiem, ale nie wiem jakie wybrać :(
Jedni piszą, że ma być ze znaczkiem "V"
tomwal napisał/a:
Wg tego co widze na stronce http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html to V jest do silników zarówno z wtryskiem jednopunktowym jak i gaźnikowych. Więc jak to w końcu jest? Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku?


Inni, że ma być ze znaczkiem "1E"

Czy mógłby mi ktoś coś doradzić? Jakie zegary mam kupić?

Pozdrawiam

jackrzec - 11 Sty 2007, 13:59

1E, ja mam dwie fiesty na jednopunkcie i do obu podchodzi 1E, z tego co wiem V jest do gaźników. Oczywiście każdy mozna przerobić i podejdzie...
Radziu - 11 Sty 2007, 17:08

A 1E czasami tez nie jest do disla?
jackrzec - 12 Sty 2007, 00:49

Radziu napisał/a:
A 1E czasami tez nie jest do disla?
Nie, chyba że ktoś przerabiał. W sumie w dieslu widziałem V jak w gaźniku, ale widziałem też bez żadnego oznaczenia. A zresztą w sumie, to niczego pewny nie jestem, bo ford czasami potrafił nawywijać.
iroon - 3 Lut 2007, 16:58
Temat postu: Licznik
Hej! A ja mam fieste Classic 1.118 cm z 1996 roku. Mam obrotek z literką V. mam go wymienić czy nie?
Czy można stworzy jakś instrukcje z tymi literkami?
Pozdr

Parch - 3 Lut 2007, 17:34

iroon napisał/a:
Czy można stworzy jakś instrukcje z tymi literkami?


Raczej nie można, bo - jak widzisz na przykładzie tego tematu - każdy twierdzi co innego.

Czasem mam wrażenie, że "Ford" wpychał to, co akurat było na magazynach. I bynajmniej nie chodzi tu tylko o liczniki z obrotomierzem.

Tu:

http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html

gość próbował trochę usystematyzować, ale nie do końca się mu udało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group