|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Turbo w 1.1
cyjan - 20 Gru 2006, 21:40 Temat postu: [MK3] Turbo w 1.1 witam od dłuższego czasu chodzi mi pogłowie pomysł może nawet nie głupi tylko szalony aby do fiesty 1.1 wstawic turbo turbinke juz mam od smarta co o tym sadzicie??
Daras84 - 20 Gru 2006, 21:49
bardzo ciekawy pomysł ;D tyle ze ja raczej bał bym sie jezdzic tak zaturbiona fiesta przeciez to musi imec wymiot
semek711 - 20 Gru 2006, 22:10
no bardzo ciekwy pomysl... tylko czy to na pewno bedzie dzialao? a po drugie czy to nie przywyzszy kosztow zeswapowania na mocniejszy silnik?
diodalodz - 20 Gru 2006, 22:11
daihatsu ma 1.0 pojemności 101 KM wiec pewno sie da
Piesek - 20 Gru 2006, 22:11
zadżebisty pomysl, sam kiedys myslałem nad swapem na 1.1 i uturbieniem tego, wkoncu ktos zrealizuje moj projekt. Jak cos to moge tanio sprzedac ci intercooler orygianl od fiesty rs turbo i wtryskiwacze bo te od 1.1 nie wystarcza ci. To bedzie latac :D wejs tez zakuj dol silnika i ostry walek wstaw, ale podobno podchodzi walek od iveco po drobnych przerobkach.
Daras84 - 20 Gru 2006, 22:15
przydał by sei jeszcze koledze komputer sterujacy do tego rst1.1
Lokmen - 20 Gru 2006, 22:27
diodalodz napisał/a: | daihatsu ma 1.0 pojemności 101 KM wiec pewno sie da |
tylko przy jakim ciśnieniu doładowania i czy aby nie jest zakute
Fordon - 20 Gru 2006, 22:52
Łokmen napisał/a: | diodalodz napisał/a: | daihatsu ma 1.0 pojemności 101 KM wiec pewno sie da |
tylko przy jakim ciśnieniu doładowania i czy aby nie jest zakute |
Tak jest zaklute fabrycznie, to samo tyczy sie Suzuki Swift 1.3 GTI
Cytat: | ale podobno podchodzi walek od iveco po drobnych przerobkach. |
Piesek jaj se nie rob chlopak powaznie pyta to powaznie odpowiadajmy...
Ogolnie powiem tak ciezki i bardzo drogi temat.... znajdz troche informacji o silnikach turbo doladowanych do tego zwroc uwage czym sie roznia od jednostek wolnossacych...
Pozdro
Lokmen - 20 Gru 2006, 22:54
wiem - chodzi mi tylko o to ze w fordowskim 1,1 z tą turbiną przy dobrych wiatrach wyciągnie co najwyżej ok 70KM prz dołądowaniu ok 0,5 bara powyżej tej granicy jest szansa ze mu sie silnik posypie i tłoki spłyną...
cyjan - 20 Gru 2006, 22:54
opcje mam taka turbo do 0.8 bara narazie kolektor przerabiam w bardzo prosty sposob aby turbo pasowalo mam dwie turbiny jedna garett T2 a druga od smarta jesli chodzi o smarowanie turbiny to trojnik w miejsce czujnika cisnienia oleju i powrot w miske musze tylko zmienic najpierw lancuszek rozrzadu zastanawiam sie tylko ile to wytrzyma i ile bedzie mialo mocy
Fordon - 20 Gru 2006, 23:00
Nom na T2 bedziez mial dosc malego laga... tylko watpie ze bez odprezania 1.1 wytrzyma 0,8 bara...
cyjan - 20 Gru 2006, 23:03
jeszcze jedno turbo kupilem za 100 zeta w idealnum stanie zrobie wszystko sam a silnik do fiesty u mnie kosztuje 250 zeta wiec mozna dosc czesto wymieniac
[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 23:04 ]
wtryskiwacz moge zalozyc od fiest 1.4 razem z komputerkim koszt ok 150 zlotych
[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 23:05 ]
wtryskiwacz moge zalozyc od fiest 1.4 razem z komputerkim koszt ok 150 zlotych
Fordon - 20 Gru 2006, 23:07
8| a skad wiesz ze idelna jest lub po czym poznales Jesli juz chcesz sie za takie mody zabierac to zreknij czy da rade to jeszcze odprezyc w jakis sposob...w sumie ciekawe by to bylo.... jak zaczniesz juz na dobre dlubanie to zakladaj temat na tuningu mechanicznym.
Pozdro
Zhang - 20 Gru 2006, 23:21
cyjan napisał/a: | jeszcze jedno turbo kupilem za 100 zeta w idealnum stanie |
bez obrazy, ale wydaje mi sie to troche malo prawdopodobne.
W kazdym razie pomysl ciekawy.
A co planujesz zrobic ze skrzynia, sprzeglem i calym przeniesieniem napedu?
cyjan - 20 Gru 2006, 23:22
turbina wyciagnieta z smarta o przebiegu ok 3000 km
Fordon - 20 Gru 2006, 23:27
W sumie zdarzaja sie takie rarytasy a zwlaszcza jak ktos ma znajomego w czesciach itd. zerknij na luzy poosioe turbiny... tylko cos mi sie wydaje ale turbawka od Smarta bedzie miala zmienna geomertie lopatek... a ta T2 od czego jest bo wychodzi mi tu ze masz 2 turbawki...
cyjan - 20 Gru 2006, 23:29
T2 od VW bory chyba 1.6 benzyna
[ Dodano: Sro Gru 20, 2006 23:31 ]
jesli chodzi o skrzynie to mam na oku taka z escorta XR3i razem ze sprzeglem 220 mm
Zhang - 20 Gru 2006, 23:34
ok, a polosie, przeguby? wieksza moc da im mocno w d..e
diodalodz - 21 Gru 2006, 02:14
pierwsza wyleci środkowa panewka na wale , niestety silniki 1.1 sa podparte w 3 miejscach co raczej je eliminuje z takich gier odrazu . Jeśli sie bawić to na 1.3 wyciagniętym z czegoś nowszego np endura i jest już na pełnej szprycy . Wiele problemów odpada .
PumaRST - 21 Gru 2006, 08:05
Fordon napisał/a: | Łokmen napisał/a: | diodalodz napisał/a: | daihatsu ma 1.0 pojemności 101 KM wiec pewno sie da |
tylko przy jakim ciśnieniu doładowania i czy aby nie jest zakute |
Tak jest zaklute fabrycznie, to samo tyczy sie Suzuki Swift 1.3 GTI |
Niestety nie były zakute (wbrew panującym opinia). choć dość wytrzymałe sa oba silniki.
a co do samego pomysłu, to niby był Kit do MK1 Sport czyli 1,3 ale to było na gaźniku itp.
jśli mam byś szczery to zeswapuj sobie 1,4 lub 1,6 i bedziesz miał podobny efekt.
bo w tym przypadku bedziesz musiał ogarnąć elektronike co nie bedzie najłatwiejsze, a silnik bez odpreżenia wytrzyma pewnie jakieś 0.3-0,4 bara a moc bedzie w okolicach 70KM wiec bez żadnej rewelacji. Natomiast jak chcesz Turbo to fajnym projektem by było 1,4 CVH Turbo.
PS. Piesek koleś sie pyta dość poważnie i nawet wsumie z sensem gada a ty robisz se jaja banghead przestań
Piesek - 21 Gru 2006, 10:18
jesteś pewien co do niezakucia daihatsu Marcin? Kumpel ma takiego i się upiera że w serii zakuty jest i że wytrzymuje nawet do 180ps...
Co do tego 1.1 to wydasz 4-6tyś zł i dalej będzie Ci xr2i objerzdzać jak dzieciaka
Mafios - 21 Gru 2006, 10:30
glupi pomysl zmien slinik lepiej na zeteca
Wojtass - 21 Gru 2006, 10:59
PUMA napisał/a: |
a co do samego pomysłu, to niby był Kit do MK1 Sport czyli 1,3 ale to było na gaźniku itp.
|
Nie było czegoś takiego jak mk1 Sport, tym bardziej jako 1.3.
To o czym mówisz pewnie tyczy się opcji x-pack, jednak jest to zestaw do silnika 1.1. Dawało mu to 78KM a w sklad zestawu wchodził kolektor dolotowy, zmodyfikowany gaźnik, kolektor baran i odchudzone koło zamachowe. Ponadto Fiesty takie dostawały opony 205/60/13 na felgach RS 7J, sztywniejszye zawieszenie, krótsza przekładnię kierowniczą, szeroookie poszerzenia i przedni i tylny spoiler.
Fajna nie?
Co do samej przeróbki silnika 1.1 na turbo to ja tu widze właśnie tylko gaźnik, gdyż z wtryskami bedzie problem z kolktorem dolotowym - ciężko będzie w jakikolwiek sposób umieścić tam wtryskiwacze a dolotu z innego silnika nie dopasujesz. Poza tym Ford jeszcze jakiś czas temu fabryczne wypuszczał wersje turbo nie na wrtyskach a włąśnie na gaźniku. Poza tym odpowiednie odprężenie silnika też jest ważne.
I chodźby nawet xr-ka objeżdżałą Cie na prostej to zakręty będa Twoje.
Pozdro
PumaRST - 21 Gru 2006, 14:23
Wojtass napisał/a: | PUMA napisał/a: |
a co do samego pomysłu, to niby był Kit do MK1 Sport czyli 1,3 ale to było na gaźniku itp.
|
Nie było czegoś takiego jak mk1 Sport, tym bardziej jako 1.3.
To o czym mówisz pewnie tyczy się opcji x-pack, jednak jest to zestaw do silnika 1.1. Dawało mu to 78KM a w sklad zestawu wchodził kolektor dolotowy, zmodyfikowany gaźnik, kolektor baran i odchudzone koło zamachowe. Ponadto Fiesty takie dostawały opony 205/60/13 na felgach RS 7J, sztywniejszye zawieszenie, krótsza przekładnię kierowniczą, szeroookie poszerzenia i przedni i tylny spoiler.
Fajna nie?
[url=http://img522.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
Co do samej przeróbki silnika 1.1 na turbo to ja tu widze właśnie tylko gaźnik, gdyż z wtryskami bedzie problem z kolktorem dolotowym - ciężko będzie w jakikolwiek sposób umieścić tam wtryskiwacze a dolotu z innego silnika nie dopasujesz. Poza tym Ford jeszcze jakiś czas temu fabryczne wypuszczał wersje turbo nie na wrtyskach a włąśnie na gaźniku. Poza tym odpowiednie odprężenie silnika też jest ważne.
I chodźby nawet xr-ka objeżdżałą Cie na prostej to zakręty będa Twoje.
Pozdro |
1) Wiem o czym mówie!! MK1 1,3 Sport ( nie xr2). Wzasadzie już nie dostepna.
2) wiem co to był X=Pack
3) Nie widziałem forda na gaźniku Turbo. i nie przypominam sobie zeby był w europie taki produkowany, albo były na MFI, albo na EFI.
wejdź: http://www.fiesta-mk1-register.de/ a potem galeria 4 i MK1 Turbo
Piesek napisał/a: | jesteś pewien co do niezakucia daihatsu Marcin? Kumpel ma takiego i się upiera że w serii zakuty jest i że wytrzymuje nawet do 180ps...
Co do tego 1.1 to wydasz 4-6tyś zł i dalej będzie Ci xr2i objerzdzać jak dzieciaka |
FRST też wytrzymuje 200KM na seryjnym dole i czy to swiadczy otym że jest zakuta??
Taka sama teoria jak w oplowskim c20let który ma być zakuty a nie jest. Wzasdzie nie wiele jest aut seryjnie zakuwanych. Zrególy te które były tylko wypuszczane żeby spełnić obowiązek homologacyjny, a nie te które były w normalnej produkcji.
Lokmen - 21 Gru 2006, 14:57
PUMA napisał/a: | Taka sama teoria jak w oplowskim c20let który ma być zakuty a nie jest. | nie no stary co jak co ale C20LET jest napewno zakuty seryjnie - ewentualne wątpliwości sa co co C20XE jede żódła mówią ze tak inne że nie
Wojtass - 21 Gru 2006, 15:40
PUMA napisał/a: |
Nie widziałem forda na gaźniku Turbo. i nie przypominam sobie zeby był w europie taki produkowany, albo były na MFI, albo na EFI.
|
Capri turbo / Capri 280 Brooklands
Tickford Capri
Granada Turbo
PumaRST - 21 Gru 2006, 17:28
Łokmen napisał/a: | PUMA napisał/a: | Taka sama teoria jak w oplowskim c20let który ma być zakuty a nie jest. | nie no stary co jak co ale C20LET jest napewno zakuty seryjnie - ewentualne wątpliwości sa co co C20XE jede żódła mówią ze tak inne że nie |
a widziałeś kiedyś rozebrane c20let?? raczej nie skoro powielasz tą teorie niestety nie jest zakuty, ma przerobione denko tłoka wzgledem c20xe ale nie są to kute tłoki. już wygrałem kilka literków na takim zakłądzie wiec moge sie założyć i z tobą jak nie dowierzasz. co wiecej jak sie uprzesz moge zrobić fotki tłoka z takiego silnika
[ Dodano: Czw Gru 21, 2006 17:42 ]
Wojtass, wychodzi na to że były co prawda myślałem że na wtrysku skoro równocześnie było 2,8i ale tu sie myliłem. Niemniej jednak biorąc po uwage silniki które mozna wsadzić do fiesty to tylko MFI lub EFI
Żółwik Tuptuś - 22 Gru 2006, 00:54
Wojtass napisał/a: | PUMA napisał/a: |
a co do samego pomysłu, to niby był Kit do MK1 Sport czyli 1,3 ale to było na gaźniku itp.
|
Nie było czegoś takiego jak mk1 Sport, tym bardziej jako 1.3. |
żeby sięnie rozwodzić to powiem że mk1 1.3 sport były znacznie leipiej udoskonalone przez forda niż xr2 mk1 .
Wojtass napisał/a: | [To o czym mówisz pewnie tyczy się opcji x-pack, jednak jest to zestaw do silnika 1.1. Dawało mu to 78KM a w sklad zestawu wchodził kolektor dolotowy, zmodyfikowany gaźnik, kolektor baran i odchudzone koło zamachowe. Ponadto Fiesty takie dostawały opony 205/60/13 na felgach RS 7J, sztywniejszye zawieszenie, krótsza przekładnię kierowniczą, szeroookie poszerzenia i przedni i tylny spoiler.
Fajna nie?
[url=http://img522.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
|
1.3sport w wersji x-pack występowało z 78 KM . co do opon to tylko 205/60 bo 1.1 w wersji x=pack był podawany na początku z oponami 205/60 później tylko z 185/55
a zdjecie którego fragment wyciąłespochodzi z folderu x-pack w którym 1.3 sport ( supersport ) po prostu jeszcze nie było uwzględnione , bo pojawił sie trzy tygodnie później ( zdjecie jest z foldreu na rok rejestracyjny 1977 i faktycznie jest na nim 1.1 x=pack )
diodalodz - 23 Gru 2006, 02:24
wracając do tematu dół silnika nie wytrzymuje mocy pow 60-65 KM . Wiec dokładanie mocy do 1,1 mija się z celem chyba ze masz dobry dostęp do panewek i szlifów .
Darekmk3 - 23 Gru 2006, 18:44
diodalodz napisał/a: | wracając do tematu dół silnika nie wytrzymuje mocy pow 60-65 KM . Wiec dokładanie mocy do 1,1 mija się z celem chyba ze masz dobry dostęp do panewek i szlifów . |
a na moje takie głupie swiateczne rozyslenia to powinien wytrzymac...
jak ma 1.1 w stanie "igła" to dobrze eksploatowany jeszcze duzo wytrzyma to samo tyczy sie 1.3...
pozdro
diodalodz - 23 Gru 2006, 19:08
1.3 jest na 5 podporach i wytrzyma 1.1 to głupota i niszczenia kasy .
PumaRST - 23 Gru 2006, 19:48
ja wogóle nie rozumiem czemu ludzie chcą sobie utrudniać. jest bazowy zadżebiście wytrzsymały silnik w fordzie który jest fabrycznie uturbiony i po co coś grzebać z niewiadomym wynikiem?? 70-80KM
jak tam jest 130KM w serii i daje rade
Darekmk3 - 23 Gru 2006, 21:06
PUMA napisał/a: | ja wogóle nie rozumiem czemu ludzie chcą sobie utrudniać. jest bazowy zadżebiście wytrzsymały silnik w fordzie który jest fabrycznie uturbiony i po co coś grzebać z niewiadomym wynikiem?? 70-80KM
jak tam jest 130KM w serii i daje rade |
Marcin to już tak jest i bedzie heh kazdy jest ciekaw,a swoją drogą to wkoncu moglby ktos zrobic1.1-1.3T bo tego nikt u nas nie zrobil jeszcze,ja sam wolałbym swap na ziutka 1.8 niz uturbiac 1.3 ale tez mi kiedys takie mysli po głowie łaziły ale wybiłes mi je z głowy
pozdro
dday - 23 Gru 2006, 21:11
Darekmk3 napisał/a: | uturbiac 1.3 |
nie wiem czy ktoś to pamięta, ale "100 lat" temu ktoś dał linka do czeskiej albo słowackiej (chyba) stronki kolesia który uturbiał 1.3 - coprawda nie wiem jak to się skończyło ale może ktoś wie
albo pamięta link
Żółwik Tuptuś - 23 Gru 2006, 22:58
PUMA napisał/a: | ja wogóle nie rozumiem czemu ludzie chcą sobie utrudniać. jest bazowy zadżebiście wytrzsymały silnik w fordzie który jest fabrycznie uturbiony i po co coś grzebać z niewiadomym wynikiem?? 70-80KM
jak tam jest 130KM w serii i daje rade |
Stary jedyny sens wsadzania uturbinoego silnika do nadwozia które bez żadnych problemów przyjmuje wilnossące jednoostki nieco silniejsze niż taki uturbiony wynalazek jest fakt że nikt nigdy czegoś takiego nie ukończył czyli pole popisu jeżeli chodzi o srutututu za uszami dla wszelkiej maści jebaków teoretyków jest nieograniczone .
Moja radadla Ciebie - nie pitol bo Jebakiem Teoretykiem nigdy nie zostaniesz choćbyś nie wiem co robił to ci się po prostu nie uda ( koniec i kropka ) .
[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 23:01 ]
diodalodz napisał/a: | wracając do tematu dół silnika nie wytrzymuje mocy pow 60-65 KM . Wiec dokładanie mocy do 1,1 mija się z celem chyba ze masz dobry dostęp do panewek i szlifów . |
a widziałęś 1.1 fordowskie o mocy 60 - 65 KM ? ( ja nie widziałem więc chętnie bym się douczył )
Mówisz że dół silnika nie wytrzyma - a góra wytrzyma ? a jakby silnik do góry nogami odwrócić i dół byłby górato by wytrzymał ?
[ Dodano: Sob Gru 23, 2006 23:05 ]
Darekmk3 napisał/a: | PUMA napisał/a: | ja wogóle nie rozumiem czemu ludzie chcą sobie utrudniać. jest bazowy zadżebiście wytrzsymały silnik w fordzie który jest fabrycznie uturbiony i po co coś grzebać z niewiadomym wynikiem?? 70-80KM
jak tam jest 130KM w serii i daje rade |
Marcin to już tak jest i bedzie heh kazdy jest ciekaw,a swoją drogą to wkoncu moglby ktos zrobic1.1-1.3T bo tego nikt u nas nie zrobil jeszcze,ja sam wolałbym swap na ziutka 1.8 niz uturbiac 1.3 ale tez mi kiedys takie mysli po głowie łaziły ale wybiłes mi je z głowy
pozdro |
Jebakiem Teoretykiem to ty nigdy nie byłeś i chyba jużnie będziesz :(
Myślałeś o przynależności do BurakiTeam ?
PumaRST - 23 Gru 2006, 23:09
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Moja radadla Ciebie - nie pitol bo Jebakiem Teoretykiem nigdy nie zostaniesz choćbyś nie wiem co robił to ci się po prostu nie uda ( koniec i kropka ) . |
to było do mnie?? jesli tak to ja bardzo chce nalezec do nich
Lokmen - 24 Gru 2006, 01:08
chyba do niczego sensownego nie dojdziemy - zamykam temat
|
|