Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Sprzęgło się slizga

jasiek690 - 15 Lis 2006, 19:37
Temat postu: [MK3] Sprzęgło się slizga
Witam od jakiegoś czasu mam dziwne objawy. Auto wchodzi podczas przyspieszania na wysokie obroty potem dopiero zaczyna ciągnąć. Mam pytanie: czy istnieje możliwość regulacji sprzęgła?
Czy w grę wchodzi jedynie jego wymiana?
Jeśli tak to jak się za nią zabrać?
Czy możliwa jest wymiana sprzęgła bez wymontowywania silnika?

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Jarek

semek711 - 15 Lis 2006, 19:54

co do regulacji to jest na forum
szynszyl - 15 Lis 2006, 20:42

naciąg możesz ewentualnie sobie poprawić tym grzebieniem co masz pod pedałem.. a potem conajwyżej moge ci tanio coś w sklepiku klubowym zaoferować..
jasiek690 - 16 Lis 2006, 13:49

Możesz przybliżyć jak to zrobić? I ewentualnie podaj cenę sprzęgła ;)
Kolin - 16 Lis 2006, 13:51

cenna sprzegal licze ze jakies 200-300 zł
mariucha18 - 17 Lis 2006, 08:56

miałem takie objawy kiedy mi się poprostu odkręciło powyłamywały się zęby i po tym nadawało się juz tylko do wymiany wymieniłem na sachsa płaciłem 240 w łodzi
jasiek690 - 3 Sty 2007, 08:53

Sprzęgło nadal mi się ślizga, muszę brać się za wymianę. Moje pytanie czy jest możeliwa wymiana sprzegła bez wymontowania silnika. Od czego zacząć, na co zwracać uwagę?
Pozdrawiam
Jarek

diodalodz - 3 Sty 2007, 13:13

jest możliwość taka . Zaczynasz od podniesienia auta rozmowntowania zwrotnic wybicia przegubów ze skrzyni odkręcenia poprzeczki pod skrzynią odręcenia skrzyni od auta i wio .
jasiek690 - 3 Sty 2007, 13:17

A jaka jest możliwość że jakimś cudem olej na tarczę wycieka i to jst przyczyną ślizgania?
diodalodz - 3 Sty 2007, 19:04

jest taka możliwość wyciek ze skrzyni biegów z wałka sprzegłowego w fiescie sporadycznie rzadko , ewentualnie zimering wału ale to odrazu płynie struga miedzy szkynia a silnikiem na chodnik .
anjko - 3 Sty 2007, 23:14

Nie jest to wcale trudne zwłaszcze przy silniku 1.1 ale z całym szacunkiem jak tego nie robiłes to mozesz sobie nie poradzic. Jak nie chcesz jechac do warsztatu to popros chociaz kogoś o pomoc kto ma jako takie pojecie bo i tak przyda ci sie pomoc chocby przy wkładaniu skrzynki bo wypaść to jeszcze jakos wypadnie ale włożyć to juz gorzej samemu trzeba sie nizle napocić. Pozdrawiam.
jasiek690 - 4 Sty 2007, 07:13

Odnośnie tego wycieku. Dla mnie to dziwne odkąd sprzęgło zaczęło mi ciągnąć zrobiłem z 1000km i raz jest lepiej raz gorzej. Jakby to było sprzęgło powinno już chyba mi paść.
Jeszcze jedno pytanie wymienić samą tarczę czy lepiej z dociskiem?

mariucha18 - 4 Sty 2007, 09:21

raczej sprzęgło z dociskiem będziesz wtedy pewny ze wszystko jest ok chyba ze krucho z kasa

[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 08:24 ]
tez pisze glupoty z rana :-P za wczesnie wstalem oczywiscie tarcze z dociskiem :D

jasiek690 - 23 Sty 2007, 11:52

Obejrzałem dokładnie. Sprzęgło nadal mi się ślizga, na obudowa sprzęgła jest mokra od oleju. Olej w silniku też jakby zaczęła "brać".
Chodzi mi o to czy dam radę to wymienić np na lewarku, czy muszę mieć kanał?
Na co ewentualnie zwracać uwagę przy wymianie sprzęgła lub uszczelniaczy?

Sprzęgło już wymieniałem - niestety nie w fieście
Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie.

diodalodz - 23 Sty 2007, 16:05

bez kanału jest cieżko i wymaga to troche akrobacji . uszczelniacz wału zmienisz bez problemu natomiast uszczelniacz wałka sprzęgłowego = rozbieranie całej skrzyni , bo wbijany jest od środka niestety .
jasiek690 - 27 Sty 2007, 19:15

Sprzęgło wymienione. Koszt sprzęgła z dociskiem, tarczą i łożyskiem 300zł robocizna 200zł.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

Mam kolejny problem. Po wymianie sprzęgła nie dział mi licznik. Ale żeby nie robić bałaganu założę nowy temat.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group