|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Dźwigienki
KisielQ - 14 Lis 2006, 15:28 Temat postu: Dźwigienki Witam Serdecznie !
Dziś zabrałem się do montażu Centralnego zamka ale niestety po zamontowaniu fordoskich siłowników czegoś mi brakuje odnosząc się do zdjęcia
http://img355.imageshack.us/my.php?image=s48is.jpg
Brakuje mi jakiejś dzwigienki bo po zamontowaniu siłownika cały mechanizm jest ok 1,5 cm od siłownika i nie da rady tam zaczepić siłownika. Czy wie moze ktoś jak to podłączyć?? Może ma ktoś na sprzedanie takowe dzwigienki??
szynszyl - 14 Lis 2006, 19:27
robierałem to ostatnio ale nie pamiętam jak wygląda w środku.. zrób tak zdjęcie żeby widać było prawie złożone.. a sczególnie w co wchodzi fragment żólty w górnej częsci co trzymasz w rece.. szkoda mi tapicerki zdzierac...
macziom - 14 Lis 2006, 20:42
Chciałem zauważyć, że to moje zgrabne rączki są na zdjęciu do którego link został skopiowany z innego tematu :1xf: . Jeżeli chodzi o to jak wyglądają dźwigienki to wyglądają tak (przepraszam za duże zdjęcia, ale nie miałem pod ręką wygodnego prog. do zmniejszenia):
Czy same dźwigienki można kupić to nie wiem, ale jak dobrze pamiętam to w którymś temacie była wypowiedź o tym jak ktoś własnoręcznie dorabiał owe dźwignie.
szynszyl - 14 Lis 2006, 21:19
ooo to włąśnie mi chodziło.. za diabła nie mogłem sobiue wspłółczuje przypomnieć co było w srodku.. raczej tej dźwigienki nie dokupisz kisielq.. chyba że cały mechanizm zamka..
jackrzec - 14 Lis 2006, 23:27
Ja kupiłem w NOMI kawałek płaskownika i sam dorobiłem właśnie patrząc na te zdjęcia... Jest git i chodzi jak oryginał. W tym topicu też jest zdjęcie jak Gienek to zrobił http://www.fiestaklubpols...r=asc&start=140
Żałuję że wtedy nie miałem jeszcze aparatu, bo bym pokazał co i jak, a teraz przecież nie będe rozbierał drzwi. Może kiedyś rozbiore i porobie fotki, ale napewno nie teraz.
KisielQ - 15 Lis 2006, 13:51
A mam jeszcze jedno pytanko czy centralny zamek i elektryczne szybki bedą pasowały z fiesty MK3 rok 95 do fiesty MK3 rok 90 i czy to można w miare spraenie przełozyć czy sa jakieś problemy??
szynszyl - 15 Lis 2006, 13:55
KisielQ napisał/a: | A mam jeszcze jedno pytanko czy centralny zamek...... bedą pasowały z fiesty MK3 rok 95 do fiesty MK3 rok 90 i czy to można w miare spraenie przełozyć czy sa jakieś problemy?? |
centralny jak dla mnie to taka pierdoła dołożona na zamek i kwestai zasilnia...
KisielQ napisał/a: | A mam jeszcze jedno pytanko czy .... elektryczne szybki bedą pasowały z fiesty MK3 rok 95 do fiesty MK3 rok 90 i czy to można w miare spraenie przełozyć czy sa jakieś problemy?? |
byle z takiej samej ilości drzwi.. ale czy ty sobie sam dołożysz przekaxniki i instalacje? bo nie wiem, ale ta instalka chyba nie była w standarcie
squadak - 15 Lis 2006, 15:12
z szybami nie bylbym taki pewien bo od 94 byly troche inne prowadnice, ale nie wiem m oze mechanizm opuszczania sie nie zmienil
Parch - 15 Lis 2006, 17:27
KisielQ napisał/a: | Brakuje mi jakiejś dzwigienki bo po zamontowaniu siłownika cały mechanizm jest ok 1,5 cm od siłownika i nie da rady tam zaczepić siłownika. Czy wie moze ktoś jak to podłączyć?? Może ma ktoś na sprzedanie takowe dzwigienki?? |
Dźwigienki są nie do kupienia osobno. Jeśli chcesz oryginalne to trzeba kupić cały zamek z linką.
BTW do centralnego zamka jest inny zamek drzwi przednich z prawej strony (pasażera). Różni się tym od zamka bez elektryki, że nie można wcisnąć klamki wewnętrznej przy otwartych drzwiach.
szynszyl napisał/a: | ale czy ty sobie sam dołożysz przekaxniki i instalacje? bo nie wiem, ale ta instalka chyba nie była w standarcie |
Instalację trzeba będzie przerabiać nawet jeśli byłaby przygotowana (w wersji CLX mogła być), bo od 93 roku przełączniki montowane już były w drzwiach, a nie w konsoli środkowej. Przekaźników żadnych do el. szyb nie potrzeba.
squadak napisał/a: | bo od 94 byly troche inne prowadnice |
Prowadnice to chyba dopiero dla budy mk4 się zmieniły, chociaż tu też pewny nie jestem.
jackrzec - 16 Lis 2006, 00:28
Parch napisał/a: | Różni się tym od zamka bez elektryki, że nie można wcisnąć klamki wewnętrznej przy otwartych drzwiach. | :) Ta różnica polega na tym, że nie ma założonej jednej sprężynki.... Dobierasz odpowiednią długość i zakładasz i działa tak jak trzeba. Chociaż to trochę bezsensu, bo po co zamykać drzwi będąc w środku?
dday - 16 Lis 2006, 00:58
jackrzec napisał/a: | bo po co zamykać drzwi będąc w środku? |
po to, że zamykając dzwi u kierowcy zamyka się wszystkie 4 dzwi(przy centralnym zamku)
- co zapobiega (przy zablokowaniu zamków z tyłu) ucieknięciu dzieciaków z tylnego siedzenia....
- co zapobiega wrednemu złodziejaszkowi, otwarcie dzwi i rąbnięciu cennej torebki z wszytkimi dokumentami i wszystkimi kartami kredytoweymi.....
- co zapobiega wyciągnięciu kierowcy i odjechaniu jego (nawet nie gaszonym) samochodem.......
wystarczy
jackrzec - 16 Lis 2006, 01:07
dday napisał/a: | jackrzec napisał/a: | bo po co zamykać drzwi będąc w środku? |
po to, że zamykając dzwi u kierowcy zamyka się wszystkie 4 dzwi(przy centralnym zamku)
- co zapobiega (przy zablokowaniu zamków z tyłu) ucieknięciu dzieciaków z tylnego siedzenia....
- co zapobiega wrednemu złodziejaszkowi, otwarcie dzwi i rąbnięciu cennej torebki z wszytkimi dokumentami i wszystkimi kartami kredytoweymi.....
- co zapobiega wyciągnięciu kierowcy i odjechaniu jego (nawet nie gaszonym) samochodem.......
wystarczy | A wystarczy wcisnąć przycisk na pilocie... A tak po za tym, to chyba nie wolno blokować drzwi podczas jazdy.
dday - 16 Lis 2006, 01:14
jackrzec napisał/a: | ]A wystarczy wcisnąć przycisk na pilocie.... |
krótko żyje ale jeszcze nie widziałem alarmu/sterownika od centrala coby zamknoł centralny w czasie jzdy........
co do przepisów sie nie wypowiadam - ale jeśli jest taki zakaz to mam go serdecznie w nosie
Parch - 16 Lis 2006, 06:05
dday napisał/a: | o do przepisów sie nie wypowiadam - ale jeśli jest taki zakaz to mam go serdecznie w nosie |
Nie ma takiego zakazu.
Arkadius - 16 Lis 2006, 06:53
dday napisał/a: | krótko żyje ale jeszcze nie widziałem alarmu/sterownika od centrala coby zamknoł centralny w czasie jzdy........ |
Jeździłem Fabią i od 30km/h ryglowały się wszsytkie drzwi jak auto zwolniło poniżej 30km/h drzwi się otwierały
squadak napisał/a: | z szybami nie bylbym taki pewien bo od 94 byly troche inne prowadnice, ale nie wiem m oze mechanizm opuszczania sie nie zmienil |
Wszystko jest takie same. Bynajmniej nie zauważyłem zadnej różnicy... różnica polega tylko na tym ze w drzwiach od nowszych fiest są porobione otwory pod ręczne jak i elektryczne szyby.
|
|