Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Dźwigienki

KisielQ - 14 Lis 2006, 15:28
Temat postu: Dźwigienki
Witam Serdecznie !


Dziś zabrałem się do montażu Centralnego zamka ale niestety po zamontowaniu fordoskich siłowników czegoś mi brakuje odnosząc się do zdjęcia

http://img355.imageshack.us/my.php?image=s48is.jpg
Brakuje mi jakiejś dzwigienki bo po zamontowaniu siłownika cały mechanizm jest ok 1,5 cm od siłownika i nie da rady tam zaczepić siłownika. Czy wie moze ktoś jak to podłączyć?? Może ma ktoś na sprzedanie takowe dzwigienki??

szynszyl - 14 Lis 2006, 19:27

robierałem to ostatnio ale nie pamiętam jak wygląda w środku.. zrób tak zdjęcie żeby widać było prawie złożone.. a sczególnie w co wchodzi fragment żólty w górnej częsci co trzymasz w rece.. szkoda mi tapicerki zdzierac...
macziom - 14 Lis 2006, 20:42

Chciałem zauważyć, że to moje zgrabne rączki są na zdjęciu do którego link został skopiowany z innego tematu :1xf: . Jeżeli chodzi o to jak wyglądają dźwigienki to wyglądają tak (przepraszam za duże zdjęcia, ale nie miałem pod ręką wygodnego prog. do zmniejszenia):




Czy same dźwigienki można kupić to nie wiem, ale jak dobrze pamiętam to w którymś temacie była wypowiedź o tym jak ktoś własnoręcznie dorabiał owe dźwignie.

szynszyl - 14 Lis 2006, 21:19

ooo to włąśnie mi chodziło.. za diabła nie mogłem sobiue wspłółczuje przypomnieć co było w srodku.. raczej tej dźwigienki nie dokupisz kisielq.. chyba że cały mechanizm zamka..
jackrzec - 14 Lis 2006, 23:27

Ja kupiłem w NOMI kawałek płaskownika i sam dorobiłem właśnie patrząc na te zdjęcia... Jest git i chodzi jak oryginał. W tym topicu też jest zdjęcie jak Gienek to zrobił http://www.fiestaklubpols...r=asc&start=140

Żałuję że wtedy nie miałem jeszcze aparatu, bo bym pokazał co i jak, a teraz przecież nie będe rozbierał drzwi. Może kiedyś rozbiore i porobie fotki, ale napewno nie teraz.

KisielQ - 15 Lis 2006, 13:51

A mam jeszcze jedno pytanko czy centralny zamek i elektryczne szybki bedą pasowały z fiesty MK3 rok 95 do fiesty MK3 rok 90 i czy to można w miare spraenie przełozyć czy sa jakieś problemy??
szynszyl - 15 Lis 2006, 13:55

KisielQ napisał/a:
A mam jeszcze jedno pytanko czy centralny zamek...... bedą pasowały z fiesty MK3 rok 95 do fiesty MK3 rok 90 i czy to można w miare spraenie przełozyć czy sa jakieś problemy??


centralny jak dla mnie to taka pierdoła dołożona na zamek i kwestai zasilnia...

KisielQ napisał/a:
A mam jeszcze jedno pytanko czy .... elektryczne szybki bedą pasowały z fiesty MK3 rok 95 do fiesty MK3 rok 90 i czy to można w miare spraenie przełozyć czy sa jakieś problemy??

byle z takiej samej ilości drzwi.. ale czy ty sobie sam dołożysz przekaxniki i instalacje? bo nie wiem, ale ta instalka chyba nie była w standarcie

squadak - 15 Lis 2006, 15:12

z szybami nie bylbym taki pewien bo od 94 byly troche inne prowadnice, ale nie wiem m oze mechanizm opuszczania sie nie zmienil
Parch - 15 Lis 2006, 17:27

KisielQ napisał/a:
Brakuje mi jakiejś dzwigienki bo po zamontowaniu siłownika cały mechanizm jest ok 1,5 cm od siłownika i nie da rady tam zaczepić siłownika. Czy wie moze ktoś jak to podłączyć?? Może ma ktoś na sprzedanie takowe dzwigienki??


Dźwigienki są nie do kupienia osobno. Jeśli chcesz oryginalne to trzeba kupić cały zamek z linką.

BTW do centralnego zamka jest inny zamek drzwi przednich z prawej strony (pasażera). Różni się tym od zamka bez elektryki, że nie można wcisnąć klamki wewnętrznej przy otwartych drzwiach.



szynszyl napisał/a:
ale czy ty sobie sam dołożysz przekaxniki i instalacje? bo nie wiem, ale ta instalka chyba nie była w standarcie


Instalację trzeba będzie przerabiać nawet jeśli byłaby przygotowana (w wersji CLX mogła być), bo od 93 roku przełączniki montowane już były w drzwiach, a nie w konsoli środkowej. Przekaźników żadnych do el. szyb nie potrzeba.



squadak napisał/a:
bo od 94 byly troche inne prowadnice


Prowadnice to chyba dopiero dla budy mk4 się zmieniły, chociaż tu też pewny nie jestem.

jackrzec - 16 Lis 2006, 00:28

Parch napisał/a:
Różni się tym od zamka bez elektryki, że nie można wcisnąć klamki wewnętrznej przy otwartych drzwiach.
:) Ta różnica polega na tym, że nie ma założonej jednej sprężynki.... Dobierasz odpowiednią długość i zakładasz i działa tak jak trzeba. Chociaż to trochę bezsensu, bo po co zamykać drzwi będąc w środku?
dday - 16 Lis 2006, 00:58

jackrzec napisał/a:
bo po co zamykać drzwi będąc w środku?

po to, że zamykając dzwi u kierowcy zamyka się wszystkie 4 dzwi(przy centralnym zamku)
- co zapobiega (przy zablokowaniu zamków z tyłu) ucieknięciu dzieciaków z tylnego siedzenia....
- co zapobiega wrednemu złodziejaszkowi, otwarcie dzwi i rąbnięciu cennej torebki z wszytkimi dokumentami i wszystkimi kartami kredytoweymi.....
- co zapobiega wyciągnięciu kierowcy i odjechaniu jego (nawet nie gaszonym) samochodem.......

wystarczy :fox:

jackrzec - 16 Lis 2006, 01:07

dday napisał/a:
jackrzec napisał/a:
bo po co zamykać drzwi będąc w środku?

po to, że zamykając dzwi u kierowcy zamyka się wszystkie 4 dzwi(przy centralnym zamku)
- co zapobiega (przy zablokowaniu zamków z tyłu) ucieknięciu dzieciaków z tylnego siedzenia....
- co zapobiega wrednemu złodziejaszkowi, otwarcie dzwi i rąbnięciu cennej torebki z wszytkimi dokumentami i wszystkimi kartami kredytoweymi.....
- co zapobiega wyciągnięciu kierowcy i odjechaniu jego (nawet nie gaszonym) samochodem.......

wystarczy :fox:
A wystarczy wcisnąć przycisk na pilocie... A tak po za tym, to chyba nie wolno blokować drzwi podczas jazdy.
dday - 16 Lis 2006, 01:14

jackrzec napisał/a:
]A wystarczy wcisnąć przycisk na pilocie....

krótko żyje ale jeszcze nie widziałem alarmu/sterownika od centrala coby zamknoł centralny w czasie jzdy........
;/
co do przepisów sie nie wypowiadam - ale jeśli jest taki zakaz to mam go serdecznie w nosie :-P

Parch - 16 Lis 2006, 06:05

dday napisał/a:
o do przepisów sie nie wypowiadam - ale jeśli jest taki zakaz to mam go serdecznie w nosie


Nie ma takiego zakazu.

Arkadius - 16 Lis 2006, 06:53

dday napisał/a:
krótko żyje ale jeszcze nie widziałem alarmu/sterownika od centrala coby zamknoł centralny w czasie jzdy........


Jeździłem Fabią i od 30km/h ryglowały się wszsytkie drzwi jak auto zwolniło poniżej 30km/h drzwi się otwierały



squadak napisał/a:
z szybami nie bylbym taki pewien bo od 94 byly troche inne prowadnice, ale nie wiem m oze mechanizm opuszczania sie nie zmienil


Wszystko jest takie same. Bynajmniej nie zauważyłem zadnej różnicy... różnica polega tylko na tym ze w drzwiach od nowszych fiest są porobione otwory pod ręczne jak i elektryczne szyby.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group