|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - ...Smarzenie kabli po podłaczeniu rozrusznika...
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 16:34 Temat postu: ...Smarzenie kabli po podłaczeniu rozrusznika... ...Naprawiłem rozrusznik...wyciągłem pęknięty magnes ze stojanu...
...na sucho działa bez problemu...
...ale gdy zamontuje do samochodu i podłącze kable to zaczynają mi się smarzyć kable...
...a gdy zamontuje, ale nie podłacze kabli do rozrusznika jest wszystko oki...
...co robić???...jak to naprawić???...
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 16:49
...zostało jeszcze 5 innych...tak samo w benzynie kumpel zrobił i działał mu na 102%...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 17:21
Czegoś nie rozumiem napisz czy kable się smażą gdy tylko podłączysz je do rozrusznika czy jak próbujesz uruchomić auto i jakie kable te od rozrusznika?
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 17:23
...już tłumacze...jak podłączam kabel od aku i alternatora do rozrusznika, zakłądam koncówkę od stacyjki i podłączam akumulator tzn podłączam "-" i nagle smarzenie się kabli...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 17:28
A próbowałeś podłączyć tylko kabel od rozrusznika bez kabla od alternatora ? Może problem jest w alternatorze lub w przewodzie od niego Dalej nie wiem które kable
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 17:31
...jeszcze nie próbowałem...
...tylko jak podłacze na sucho rozrusznik na długo, tzn przez dłuższy czas kręce nim to kable mi także pali...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 17:33
Napisz które kable a rozrusznikiem nie kręci się długo bo to jest silnik szeregowy i będzie się grzał
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 17:40
...Kabel masowy "-" i tak samo kabel od rozrusznika do alternatora...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 17:41
Mówisz o kablu Łączącym silnik z masą auta?
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 17:42
...tak, ten...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 17:44
Ale to grzanie masz bez uruchamiania silnika czy jak próbujesz uruchomić?
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 17:44
...bez uruchomienia...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 17:52
Bez uruchomienia prąd nie płynie na rozrusznik bo nie są zwarte styki automatu moje sugestie :
1 Podłącz bez przewodu alternatora
2 Żle założony automat ( odwrotnie) i masz prąd na styku automatu który jest połączony z masą (automat to zwykła cewka jeden styk jest zamknięty do masy drugim zamykasz obwód po przekręceniu kluczykiem)
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 17:58
...automat - czyli elektromagnes, tak???...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 18:00
Tak dokładnie
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 18:04
...a ja mam w ten sam sposób przykręcony jak tu... http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=129067357 ...więc mam go obrucić???...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 18:12
Nie krótka śruba jest od dołu to zrób tak odkręć ten przewód co łączy aytomat z rozrusznikiem i zobacz czy będzie smażenie jeżeli nie to dotknij plusowym przewodem od akumulatora do tego przewodu co odkręcisz od automatu i zobaczysz czy obraca się rozrusznik czy nadal jest zwarcie Bo to co jest u Ciebie to ja pierwszy raz się z tym spotykam Ale najpierw połącz bez alternatora
JanuszKu - 30 Wrz 2006, 18:16
...sprawdzałem tak...bez elektromagnesu i działa...tzn kręci...ale kabel tak jakby się grzał troche...
sawcio1234 - 30 Wrz 2006, 18:33
To odkręć ten dolny przewód i podłącz zasilanie do elektromagnesu i zobaczysz czy będzie zwarcie (bez tego dolnego przewodu) jak będzie to masz coś z elektromagnesem Na dzisiaj kończę bo lecę do roboty Powodzenia
silvercar - 4 Paź 2006, 18:01
Wymień elektromagnes. Nie ma prawa byż żadnego prądu w obwodzie rozrusznika, jeżeli elektromagnes jest rozłączony. Napięcie cewki elektromagnesu przechodzi między obudową a kabelkiem z wsuwką (od stacyjki). Elektromagnes ma powodować przejście między jedną a drógą śrubą i przy okazji docisnąć bendiks do wieńca, więc jeżeli nie masz przekręconego kluczyka a grzeją się kable to wina elektromagnesu.
|
|