|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - Stożek w MK3 1.3i 
						
												 Sobot - 4 Wrz 2006,  18:52 Temat postu: Stożek w MK3 1.3i Jako, że już dawno temu szukałem sposobu i cześci na podłączenie stożka do mojej FoFi wreszcie ubiegłej niedzieli (wczoraj   ) zmalazłem na giełdzie samochodowej odpowiednie komponenty :lol: Stożek przyszedł dziś i odrazu zamontowałem. Efekt końcowy wygląda jak na razie tak:
 
 
 
 
 
W najbliższych dniach otrzymam conieco kwasówki, narazie aby oddalić stożek od kolektora. Jako następne będzie całwoite połączenie stożka kwasiakiem 75mm i zrobienie ekranu cieplnego.
 
P.S. przy okazji zakupu stożka skorzystał na tym mój synek :     Teraz jego triak wykazuje o wiele większą mocą i bardziej rasowy wygląd:
 
 
 
 
 
Pozdrawiam
												 Darekmk3 - 4 Wrz 2006,  19:01
  hej
 
z czego jest czapka na monowtrysk? jak sie to sprawuje na lpg (wolne obroty)duzo było dłubania przy montazu? 
 
pozdro
 
i gratki oczywiscie teraz tylko rozporke zakladac    
												 Marcinus - 4 Wrz 2006,  19:19
  napisz z jakiego samochodu to kupiłeś i jak podłaczyłes odme jakies zdjecia z bliska ?
												 Laskosz - 4 Wrz 2006,  19:59
  Wygląda mi to na Opla    ale ja myślałem o Volkswagenie    czas pokaże co zamontuje u siebie   
 
Pozdro
												 Bit1 - 4 Wrz 2006,  21:16
  Fajnie ci to wyszło, a jak przy odpalaniu na zimnym silniku? Co bedzie w zime?
												 marcus_87 - 4 Wrz 2006,  21:42
 
  	  | Marcinus napisał/a: | 	 		  | jak podłaczyłes odme jakies zdjecia z bliska ? | 	  
 
odme to mozna puscic luzem, lepiej napisz co zrobiles z przewodem podcisnieniowym i jak to sie sprawuje, czym zalepiles dziure z kolektora wydechowego?
 
polecam wymiane uszczelki pod klawiatura koszt ok 7zl w intercarsie.
 
ps. uklad recyrkulacji sam zakladales czy masz auto bez katalizatora seryjnie?
												 Fordon - 4 Wrz 2006,  22:12
  No widzisz Pawel     teraz tylko do mnie przyjedz tzn. do Krzycha na stadnine i robimy zimna strefe z ryflowanego alu do twojej FoFi    wszelkie nie dociagniecia poprawimy na miejscu   
 
 
Pozdrawiam
												 Sobot - 4 Wrz 2006,  22:33
 
  	  | Cytat: | 	 		  | napisz z jakiego samochodu to kupiłeś | 	  
 
Jest to cześć z VW Passat/Audi. Jest tylko mały problem bo średnica wewn tej "czapki" wynosi ok 120mm a średnica wtrysku 100mm. Zastosowałem gumową redukcję i porzsądną opaskę. Przedów gumowy jest nie wiem od czego (po prostu dopasowałem)
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | a jak przy odpalaniu na zimnym silniku | 	  
 
Zobaczymy rano    Jak dojade do pracy to napisze
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | co zrobiles z wezykiem do mapa i przewodem podcisnieniowym i jak to sie sprawuje, czym zalepiles dziure z kolektora wydechowego | 	  
 
Przy seryjnen "patelni" miałem właśnie dwa wężyki - odma i jakiś podciśnieniowy. W tej "czapeczce" są okurat dwie dziurki na dwa wężyki    Ze starej patelnii wytnę stary kruciec od podciśnieniowego wężyka (wydaje mi się że chodzi również o odpowiednią średnicę dziurki w krućcu)
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | ps. uklad recyrkulacji sam zakladales czy masz auto bez katalizatora seryjnie | 	  
 
Układ był jak już go (FoFi) kupiłem, kat też był ale jużgo nie ma     
 
 
 
 
Jak już pisałem układ dolotowy będzie jeszcze dopieszczany. Zrobiłem dopiero 2km na nim i jeszcze wszystko jest oki. Tylko jak jest ciepło to zaciąga cholernie dużo ciepłego powietrza no i nie ciągnie jak powinien. Spoko jest czas zrobie   
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | teraz tylko do mnie przyjedz tzn. do Krzycha na stadnine i robimy zimna strefe z ryflowanego alu do twojej FoFi  | 	  
 
Dokłądnie też o tym myślałem. Jak bedzie czas to oczywiście się zamelduje   
 
 
Dokładniejsze części podzespołów porobie niebawem
 
Pozdro i dobranoc 
 
 
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 12:48 ]
 
No i dojechałem do pracy. Rano (7:30) odpalił jak zwykle na gazie za 2 razem i nie było większych problemów. W czasie jezdy w okolicach 4000 rpm zaczyna jakby przymoolać ale przy ok 5000rpm znowu ciągnie jak poje****. Jak dla mnie to tylko uszczelnienie układu dolotowego, oddalenie stożka i zimna strefa i będzie oki.
 
Pozdrawiam
												 Fordon - 10 Wrz 2006,  20:44
  No i poprawki czas dostawic... rurki nie szukalem nawet bo czasu brak... ale na next weekend mozemy sie zmowic i porobic przy naszych Fionach...   
 
 
Pozdrawiam
												 Przepol - 1 Paź 2006,  21:23
  Ja testowalem  przewod od podcisnieia i wydaje mi sie ze mozna do zaslepic,
 
a auto chodzilo normalnie
												 Sobot - 2 Paź 2006,  07:45
 
  	  | Przepol napisał/a: | 	 		  Ja testowalem  przewod od podcisnieia i wydaje mi sie ze mozna do zaslepic,
 
a auto chodzilo normalnie | 	  
 
 
To w takim razie po co on wogóle jest ?? Przecież jakąś funkcję spełnia. Ja zrobiłem tak jak było seryjnie czyli podłączony przez króciec do czapki na wtrysk i jest ok,
 
Pozdrawiam
												 Przepol - 2 Paź 2006,  08:25
  Zgoda po cos on jest, ale zauwaz ze wen wezyk łaczy sie porzez jakis trojnik z drugim i potem dopiero do mapa idzie, i zamiast trojnika zwykle kolanko wstawic to moim zdanie tez by bylo, bo fekt taki sam jak zatkanie tego wezyka.
												 Kolin - 4 Paź 2006,  07:53
  a filter kolega jaki kupil? jakis spycjalny przeznaczony to Forda Fiesty??     czy jaki to      bo ja dzis tez wyruszam na poszukiwanie obudowy wtryskiwacza   
												 Sobot - 4 Paź 2006,  10:22
 
  	  | Kolin napisał/a: | 	 		  a filter kolega jaki kupil? jakis spycjalny przeznaczony to Forda Fiesty??     czy jaki to      bo ja dzis tez wyruszam na poszukiwanie obudowy wtryskiwacza    | 	  
 
 
Filterek jest z allegro dopasowany do pojamnosci, nic więcej. Oczywiście nie ma co szalec filterek kupiłem troszkę tańszy niż np. Jacky-iego.
 
Link do filterków na allegro
 
--==klik==-- 
 
 
Pozdrawiam
												 Kolin - 4 Paź 2006,  16:59
  Wiec tak jezdzilem dzis i dopasowalem czapeczke wtryskowa od Opla Astry 1.6i na mono:) lekko bedzie trzeba przerobic zaplacilem za to 50 zl    stożek zakupiony tez i lącznik do power rury
 
 
http://www.allegro.pl/ite...sty_67_5mm.html
 
 
http://www.allegro.pl/ite...ess_od_s_s.html
 
 
 
jutro zaczne kombinowac jak towar dojdzie:) i bede dalsze relacje opisywal:) oczywiscie zdjecia porobie:) 
 
 
[ Dodano: Sob Paź 07, 2006 14:05 ]
 
Dumalem kombinowalem i filterek zalorzylem:D gra i buczy wszytko jak nalerzy  moje odczucia rowniejsza praca silnika szybciej sie wkreca na obroty,natychmiastowa reakcja na wcisniecie pedalu gazu,od 4 tys obrotow zaczyna huczec ladnie i ciagnac jak dzik:D
												 Tommy - 2 Mar 2007,  10:48
 
  	  | Cytat: | 	 		  | Zgoda po cos on jest, ale zauwaz ze wen wezyk łaczy sie porzez jakis trojnik z drugim i potem dopiero do mapa idzie, i zamiast trojnika zwykle kolanko wstawic to moim zdanie tez by  , bo fekt taki sam jak zatkanie tego wezyka. | 	  
 
 
Ja wczoraj dopasowałem kopułkę z astry 1.6 na monowtrysku i oto do czego doszłem w związku z tym podciśnieniem: kiedy zostwaiłem ten przewód luźno, silnik na luzie pracowal na zdecydowanie wyższych obrotach niż przedtem, z kolei jego zaślepienie spowodowało ich spadek nieco poniżej normalnego poziomu (silnik nie przygasał, ale było odczuwalne lekkie drżenie), tak więc wychodzi na to, że ma on jakiś związek z sterowaniem obrotami na biegu jałowym. Dzisiaj po jego przedużeniu podłączyłem go do w/w kopułki i wszystko wróciło do normy. Tak więc moim zdaniem zaślepienioe tego przewodu nie jest najlepszym rozwiązniem. Lepiej chwilę się pomęczyć i go podłączyć  ;-)
												 KacpeRS - 8 Kwi 2007,  01:48
  polecam zrobić w 1.3i coś takiego mi to przyniosło troche odczuwalne efekty
 
 
 
moja teraz pali buty przy alusach 195/50 r15
												 marcus_87 - 13 Kwi 2007,  22:37
  czyli ze polerka dolotu? czym to robiles?
												 KacpeRS - 16 Kwi 2007,  16:09
  nie tylko polerowałem ale powiekszyłem kanały frezem
												 Tommy - 16 Kwi 2007,  19:02
  A jak wygląda spalanie po tym zabiegu?
												 Bongo - 17 Kwi 2007,  21:09
  jest jakas konkretna poprawapo tym frezie ??
												 
					 | 
				 
			 
		 |