|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - nie wracaja wycieraczki mk3
lukaszsh - 5 Sie 2006, 15:47 Temat postu: nie wracaja wycieraczki mk3 mam fieste '93 i mam problem, gdyz nie wracaja mi wycieraczki przednie, gdzie je wylacze tam sa:( nie mam czasowek, mam tylko jeden bieg. co mozna zrobic? gdzie mozna zajrzec?
dzieki za pomoc:)
Rafal1504 - 5 Sie 2006, 16:40
Witam
Musisz rozebrać silniczek wycieraczek. Zasada jest taka, iż powinna być bieżnia po której śliska się styk i prawdopodobnie coś tam nie łączy. Załączając wycieraczki podajesz impuls wycieraczki ruszają wyłączasz wycieraczki zasilanie odłączone ale na bieźni jest cały czas napięcie i wycieraczki powracają. zatrzymują sie gdyż bieźnia nie jest na całym obwodzie tam gdzie mają się zatrzymywać wycieraczki jest wycięcie.
silvercar - 6 Sie 2006, 12:51
Sprawdź czy na wtyczce przy silniku w przewodzie czarno/fioletowym masz prąd. Prąd powinien przechodzić przy przesuniętych wycieraczkach na przewód brązowo/biały następnie do pająka przy kierownicy do styku B1 (ten sam kolor) i 53 (zielony) wychodzi do silnika wycieraczki. Z tego co piszesz to prawdopodobnie masz uszkodzony pająk przy kierownicy na styku 53. To on odpowiada za wycieraczki czasowe i za 1 bieg... Szybki bieg (2) pracuje na styku 53B przy pająku. Spróbuj podstawić innego pająka, lub rozkręć go i zobacz jak wyglądają styki.
*pająk - przełącznik wycieraczek i kierunkowskazów oraz świateł przy kierownicy
michu - 6 Sie 2006, 17:12
Dokładnie! W tym zespolonym przełączniku przy kierownicy należy przeczyścić styki tzn ścieżki na płytce. Ja czyściłem bo kierunkowskazy zawiodły, a jak zainstalowałem spowrotem okazało się że wcieraczki zaczęły wracać...mało tego - zaczęła działać tylna wycieraczka . Także polecam ... roboty na pół godziny a jakie efekty trzeba mieć tylko te dziwne klucze ( nie znam nazwy ) żeby zdjąć osłony plastikowe przy kierownicą
jackrzec - 7 Sie 2006, 08:08
Jedna sprawa: funkcja parkowania wycieraczek nie ma nic wspólnego przełącznikiem zespolonym! Jest podłączona pod zasilanie razem z parkowaniem tylnej wycieraczki bepośrednio pod bezp nr 16, co prawda pod ten bezp. jest też podłączony i przełącznik zespolony, ale tylko dlatego, żeby dawał napięcie na normalną pracę wycieraczek.
silvercar - 7 Sie 2006, 16:37
Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się
michu - 7 Sie 2006, 19:24
Jeśli chodzi o mój poprzedni post to proszę go traktować jako moje doświadczenia nie poparte studiowaniem schematów. Jenak opisałem tam fakty, być może to zbieg okoliczności, że wycieraczki teraz wracają za każdym razem.
jackrzec - 9 Sie 2006, 08:20
silvercar napisał/a: | Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się | Chłopie! Jak ja czytałem schematy, to ty nie miałeś pojęcia że kiedyś będziesz miał prawo jazdy - ni wspomnę o autku! Napisałem wyrażnie funkcja parkowania i normalna praca są zasilane z tego samego bezpiecznika! Obwód się dzieli i jeden idzie na parkowanie bezpośrednio do silniczka, a druga część do przełącznika zespolonego, przechodzi przez niego i dopiero wtedy idzie po przez te pierdoły od obrotów do silnika który ma dwa wejścia prądowe, a nie jak piszesz na dwa uzwojenia naraz - przecież w silniczku jest styk i który tym steruje i diody żeby odseparować obwody!. Sam poczytaj schemat albo rozbierz fiestę tak jak ja, to poznasz na żywo jak wygląda instalacja we fieście!
szynszyl - 9 Sie 2006, 08:33
amen...
|
|