Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - nie wracaja wycieraczki mk3

lukaszsh - 5 Sie 2006, 15:47
Temat postu: nie wracaja wycieraczki mk3
mam fieste '93 i mam problem, gdyz nie wracaja mi wycieraczki przednie, gdzie je wylacze tam sa:( nie mam czasowek, mam tylko jeden bieg. co mozna zrobic? gdzie mozna zajrzec?
dzieki za pomoc:)

Rafal1504 - 5 Sie 2006, 16:40

Witam
Musisz rozebrać silniczek wycieraczek. Zasada jest taka, iż powinna być bieżnia po której śliska się styk i prawdopodobnie coś tam nie łączy. Załączając wycieraczki podajesz impuls wycieraczki ruszają wyłączasz wycieraczki zasilanie odłączone ale na bieźni jest cały czas napięcie i wycieraczki powracają. zatrzymują sie gdyż bieźnia nie jest na całym obwodzie tam gdzie mają się zatrzymywać wycieraczki jest wycięcie.

silvercar - 6 Sie 2006, 12:51

Sprawdź czy na wtyczce przy silniku w przewodzie czarno/fioletowym masz prąd. Prąd powinien przechodzić przy przesuniętych wycieraczkach na przewód brązowo/biały następnie do pająka przy kierownicy do styku B1 (ten sam kolor) i 53 (zielony) wychodzi do silnika wycieraczki. Z tego co piszesz to prawdopodobnie masz uszkodzony pająk przy kierownicy na styku 53. To on odpowiada za wycieraczki czasowe i za 1 bieg... Szybki bieg (2) pracuje na styku 53B przy pająku. Spróbuj podstawić innego pająka, lub rozkręć go i zobacz jak wyglądają styki.
*pająk - przełącznik wycieraczek i kierunkowskazów oraz świateł przy kierownicy ;)

michu - 6 Sie 2006, 17:12

Dokładnie! W tym zespolonym przełączniku przy kierownicy należy przeczyścić styki tzn ścieżki na płytce. Ja czyściłem bo kierunkowskazy zawiodły, a jak zainstalowałem spowrotem okazało się że wcieraczki zaczęły wracać...mało tego - zaczęła działać tylna wycieraczka :D . Także polecam ... roboty na pół godziny a jakie efekty trzeba mieć tylko te dziwne klucze ( nie znam nazwy ) żeby zdjąć osłony plastikowe przy kierownicą
jackrzec - 7 Sie 2006, 08:08

Jedna sprawa: funkcja parkowania wycieraczek nie ma nic wspólnego przełącznikiem zespolonym! Jest podłączona pod zasilanie razem z parkowaniem tylnej wycieraczki bepośrednio pod bezp nr 16, co prawda pod ten bezp. jest też podłączony i przełącznik zespolony, ale tylko dlatego, żeby dawał napięcie na normalną pracę wycieraczek.
silvercar - 7 Sie 2006, 16:37

Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się :)
michu - 7 Sie 2006, 19:24

Jeśli chodzi o mój poprzedni post to proszę go traktować jako moje doświadczenia nie poparte studiowaniem schematów. Jenak opisałem tam fakty, być może to zbieg okoliczności, że wycieraczki teraz wracają za każdym razem. :he:
jackrzec - 9 Sie 2006, 08:20

silvercar napisał/a:
Kolega chyba nie ogląda schematów... Dziwnym by było, jeżeli 1 silnik dostawał by napięcie na dwa uzwojenia na raz (praca szybka i wolna wycieraczek)... Tak więc zasilanie powrotu może się odbywać jedynie po wyłączeniu wycieraczek... Co do tylnej zgadzam się :)
Chłopie! Jak ja czytałem schematy, to ty nie miałeś pojęcia że kiedyś będziesz miał prawo jazdy - ni wspomnę o autku! Napisałem wyrażnie funkcja parkowania i normalna praca są zasilane z tego samego bezpiecznika! Obwód się dzieli i jeden idzie na parkowanie bezpośrednio do silniczka, a druga część do przełącznika zespolonego, przechodzi przez niego i dopiero wtedy idzie po przez te pierdoły od obrotów do silnika który ma dwa wejścia prądowe, a nie jak piszesz na dwa uzwojenia naraz - przecież w silniczku jest styk i który tym steruje i diody żeby odseparować obwody!. Sam poczytaj schemat albo rozbierz fiestę tak jak ja, to poznasz na żywo jak wygląda instalacja we fieście!
szynszyl - 9 Sie 2006, 08:33

amen...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group