|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - Wtrysk od Opla w Fieście 
						
												 Żółwik Tuptuś - 23 Cze 2006,  19:39 Temat postu: Wtrysk od Opla w Fieście Witam . zastanawiałem siewłaśnie nad takim rozwiązaniem .
 
 
Co o tym myślicie aby przeszczepić  cały kpl ukł wtryskowy  z GM o odpowiedniej pojemności . niech każdy kto sie zna na mechanice lub elektryce wypisze tutaj listę problemów na które mogę napodkać . 
 
Z góry dzięki za info   
												 Lokmen - 23 Cze 2006,  22:04
  jeśli same wtryski chesz przełożyć to chyba raczej nie powinno być problemu - ale jesli wtryski z listwą i regulatorem ciśnienia to czeka cie trochę rzeźby......polecałbym wtryski od silników 2,0 16V C20XE lub C20LET ze względu na ich największą wydajność
												 Żółwik Tuptuś - 23 Cze 2006,  22:12
  Łoki ja mówięo przełożeniu MONOwtrysku od opla do Fiesty z gaźnikiem .
												 diodalodz - 24 Cze 2006,  01:25
  Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem . Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa . Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . Czyli jak szczep to raczej z fiesty 1.6 EFI . Ale automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza . Jak dla mnie granie warta świeczki albo wsadzić dwa gaźniczki webera np z fiata Abarth albo 4 motocyklowe tylko trzeba rzeźbić z dyszami paliwowymi . Albo przełożyć zetec`a na pełnej szprycy z kompem i pompą w baku . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . Na twoim miejscu wsadził bym wtrysk ciekłego gazu i zostawił gaźnik , który trzeba odpowiednio przekonstułować tak zeby pojawił sie czujnik położenia przepustnicy i do tego sonde lambda . Tak ze sprawa dość cieżka ale możliwości jest wiele .
												 Żółwik Tuptuś - 24 Cze 2006,  17:53
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem .. | 	  
 
 
z aparatu zapłonowego - w bezstykowych aparatach od CVH ( ale tych starego typu czyli di silników na gaźniku ) jest czujnik położenia wału ( a raczej wałka ) 
 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa .. | 	  
 
 
jakbym chciał wielopunkt to bym go założył z głowicą od EFI 
 
 
   	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . . | 	  
 
 
możesz rozwinąć ? 
 
 
   	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . | 	  
 
 
zamierza przerobićkolektor od gaźnika  i dodać do niego flanszę adaptacyjną do wtrysku 
 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  |  automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza .. | 	  
 
 
Dlatego zamierzam zastosować wtrysk wraz z osprzętem i wiązką oraz kompem od Opla - tam nie ma taklich problemów . 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . | 	  
 
 
Załorzę zewnętrzną pompęod monowtrysku 
 
 
CO ty na to ?
												 diodalodz - 24 Cze 2006,  19:37
  Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .
 
Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa . Wiecej ci nie powiem bo poprostu nie wiem dokładnie jak to jest . No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze  i stopniu wychylenia przepustnicy . Wiem że w starych monowtryskach z początku ery tego wynalazku mapa paliwowa była sztywna tzn nie dało jej sie modyfikować bo nie było procesowa tylko całość była rozwiazana na półprzewodnichach ,cewkach kondensatorach i opornikach . Wtedy dozowanie było bardzo nie precyzyjne . Tak ze jeśli wtrysk to moim zdaniem tylko EFi przełożony ze wszystkimi kudłami .
												 Żółwik Tuptuś - 24 Cze 2006,  20:17
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .. | 	  
 
 
z Renault 21 
 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . . | 	  
 
 
Dlatego zastosuję hybrydę  czyli aparat zapłonowy od Forda z modułem zapłonowym od Opla . 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . . | 	  
 
 
Zgadza sie pełna wiązka od opla 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa .  . | 	  
 
 
tutyaj sienie zgodzębo w prawie każdym silniku r4  odległośćmono - zawór ma conajmnie dwie wartości ( większe dla skrajnych , mniejsze dla środkowych ) i sąone różne o około 1/3  . Wiem że długośćdolotu wpłynie  na charakterystyke pracy ale nie spowoduje jej braku . 
 
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze  i stopniu wychylenia przepustnicy . | 	  
 
 
Dlatego użyję mapy wtrysku od Opla ( tzn założę komp od opla ze wszystkimi czujkami i peryferiami )
												 diodalodz - 24 Cze 2006,  23:33
  ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . Rób po swojemu . To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał .
												 Żółwik Tuptuś - 25 Cze 2006,  00:34
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . | 	  
 
 
Nie będzie kulał 
 
 
 	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  |  To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał . | 	  
 
troche opatrznie interpretujesz moje słowa a ten kanał o którym mówisz potocznie nazywa sie rasowaniem 
 
 
Zresztą nie o tym tutaj miało być . Gdybym chciał rozpatrzyć projekt pod tym kontem to bym go dał w HP .
 
 
ps : Łoki zamykaj topik bo nic więcej z niego sięnie dowiem .
												 Darekmk3 - 25 Cze 2006,  08:20
  ja mysle ze jak dobrze pozeźbi to powinno to wszystko zegrac tylko jest duzo roboty,bo monowtrysk GM to rozumie ze wczhodzi wgre 1,4 na mono i chyba 1.6 tez były...,miom zdaniem najwazniejsze bedzie zmierzenie przepustnicy bo jak dojdzie do tego komplet czyli wiązka i inne gratki to powinno to zegrac,tylko na twoim miejscu zorgaznizowałbym sobie caly kolektor ssący od opla razem z monowtryskiem i tymi pierdołami bo kolektor sie przyda pod przerobke tego co masz zeby to usadzic... no ale faktycznie to suche rozwazania sa i jak tego nie wsadzisz i sie nie na wkor...asz to sie nikt nie przekona
 
pozdro i powodzenia   
												 diodalodz - 25 Cze 2006,  11:49
  hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali .
												 Lokmen - 25 Cze 2006,  18:21
  Zółwik nie poddawaj sie - to co napisałeś ma sens i logikę i sądze ze nawet zadziała 
 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali .
 
_____________ | 	   równie dobrze można to powiedzieć o gaźnikach - ja nie sądze ze mono jest tandeta
												 
					 | 
				 
			 
		 |