| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika - Silnik : uszczelka miski olejowej
 
 Thomas - 7 Paź 2004,  13:04
 Temat postu: Silnik : uszczelka miski olejowej
 Wiatm...
 Czy nie kryje się coś nieprzyjemnego przy wymianie uszczelki misy olejowej w 1,4 CVH? Pytam, bo nie chce niespodzianek. I jeszcze ile kosztuje taka uszczelka?
 Pozdrawiam
 virus2 - 7 Paź 2004,  18:36
 
 Popierwsze jest taka lipa ze trzeba odkręcić rozruszniki i alternator bo inaczej nie chce wyjsc, podruba kosztuje 30 a orginał 60zł a zakładaj uszczelke na blok a nie na misę dasz trochę smaru i się będzie trzymać
 diodalodz - 7 Paź 2004,  21:52
 
 nie dawaj smaru !!!! Nie wolno , już lepiej poszukać specjalnego silikonu do uszczelniania silnika . Pytaj w dobrych i dużych churtowniach motoryzacyjnych . Dobre silikony do takich rzeczy sa czarne i bardzo gęste jak smoła . Później trzymaja super . To co kolega pisał to dobry pomysł . A to dlatego ze się często półksiężyce podwijaja i dupa . Cieknie  wtedy . Pytaj o szczegóły Żółwika bo on jest znawca tego tematu:) Pare razy to juz w życiu robił . Ja mam opanowane tylko ohvki .
 Pozdro
 tomas - 7 Paź 2004,  23:58
 
 a może wie ktoś jak odkrecić miske w 1.3 ohv bo odkreciłem wszystkie ale to wszystkie śrubki i nie mogłem jej zdjąć niewiem co jest grane !!
 diodalodz - 8 Paź 2004,  19:37
 
 hehe jak odkręciłeś wszystko to musisz wziąść młotek i kawałek deski i lekko puknąć . Tych śrubek jest dość duzo . Pamiętaj ze sa jeszcze 4 w okolicach półksiężycy . ich czasami nie widać .
 Pozdro
 .mat. - 9 Paź 2004,  11:08
 
 a nie lepiej[prościej]na silikonie to poskładać,po co wydawać 30,- na uszczelke skoro silikon wysokotemperaturowy do silnika kosztuje ok 10,- i jeszcze go zostanie po dokładnym wysmarowaniu powierzchni styku michy z blokiem i trzyma perfekt,nie przeszkadza nawet jak micha jest krzywa.
 JoeMix - 9 Paź 2004,  11:35
 
 Nie, chyba nie... lepej założyć uszczelkę...
 .mat. - 9 Paź 2004,  11:55
 
 dlaczego lepiej uszczelke ???? w ohv jest 4częściowa i zawsze na łączeniach cieknie,ja wole silikon,tylko trzeba umiejętnie go nałożyć.
 Żółwik Tuptuś - 9 Paź 2004,  20:04
 
 co do uszczelek od CVH to niestety najlepiej to robić na silniku wyciągniętym i odwróconym do góry nogami
   a tak serjo to trzeba bardzo uważać bo półksiężyce się podwijają  i cieknie ( nie poci sietylko cieknie ) a po takim podwinięciu uszczelka jest do wymiany więc zanim ją dokręcisz sprawdźtrzy razy czy dobrze leży .
 Pomimo wszystkich wad stosowania samego silikony mrzydaje się on w połączeniu z uszczelką ( przyklej nim uszczelkę do bloku , zwłaszcza w korytkach półksiężyców ) ale pamiętaj że lepiej aby nie miał on kontakty z olejem .
 
 tomas Dioda ma rację - uszczelka czasem sie przykleja ( zwłaszcza korkowa ) puknij w miskę ( ale najpierw sprawdź czy ci śruby nie zostały )
 diodalodz - 10 Paź 2004,  15:57
 
 Generalnie jak słysze ze ktoś składa silnik na silicon to mnie dusi . Duzo aut amerykańskich tak jest składanych i długo bez wycieków nie śmigaja . Bo amerykańce to auta na kilka lat i do kosza (przynajmnijej te nowe) . Zastępowanie uszczelek siliconem to najgorszy pomysł na jaki można wpaść . Silicon sie po paru latach rozpusza i zatyka smoki pompy i magistrale olejowe i zazwyczaj sie to kończy remontem . To równie dobry pomysł jak składanie gaźnika na silicon . Powiem wam ze ford przewidział tam uszczelke i ona tam być musi . Zobaczcie ze auta z niemiec nie ciekna bo tam nie ma nikt takich pomysłów . I generalnie nie polecam siliconów produkowanych w polsce ( czerwony jest syfem) . Kupujcie tylko markowe silicony do aut STP itp . One naprawde w połączeniu z uszczelka gwarantuja wysoka szczelność .
 Pozdrawiam
 Żółwik Tuptuś - 11 Paź 2004,  20:30
 
 amen
 tomas - 12 Paź 2004,  23:38
 
 tak jAK SA 4 SRUBKI PO DWIE KOŁO KSIEZYCY TO JAK MAM DO NICH PODEJSC SKORO MIEDZY SKRZYNIA A SILNIKIEM JEST  JAKAS BLACHA I NIE MOZNA NAWET ZOBACZYC CZY SA TE SRUBKI
 virus2 - 12 Paź 2004,  23:43
 
 Trzeba blache odkrecic
   Wodz - 13 Paź 2004,  07:03
 
 Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w mk1 musisz odkrecic rozrusznik i blache wtedy bez problemu wyciagniesz.Ja osobiscie polecam produkt do uszczelniania,klejenia i wypelniania LOCTITE 5910.Wedlug mnie jest rewelacyjny!!!Ale zarazem drogi :?
 
 |  |