| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Tuning mechaniczny - quick shift , ręczny hydrauliczny
 
 herrkam - 26 Wrz 2004,  22:33
 Temat postu: quick shift , ręczny hydrauliczny
 Hallo słuchajcie czy ktoś montowal urządzenie do szybkiej zmiany biegów w fieście i ręczny hydrauliczny???
 może ma ktoś infos na ten temat??
 pozdro
 Mad Max - 27 Wrz 2004,  09:00
 
 Po pierwsze co masz na myśli "szybka zmiana"
  Jeżeli Ci chodzi o sekwencyjną zmianę to niebardzo wiem czy można przerobić zwykłą skrzynię na sekwencję. Najlepiej dobrze ćwicz, wydawało się że banalna rzecz, szybką zmianę biegów. Jeżeli dobrze zgrasz operowanie sprzęgłem, gazem i lewarkiem to zmiana zajmie Ci ułamek sekundy. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Nie raz widziałem jak goście przegrywali 1/4 mili właśnie przez fatalną zmianę biegów. Co do hydrauliki to sprawa jest do rozwiązania na kilka sposobów: można wpiąć się w obwód nożnego hamulca -> to jest najprostsze rozwiązanie, można zrobić dodatkowy obwód z 2 pompą hamulcową przy ręcznym -> trochę skomplikowane ale widziałem to i działa, można w końcu (przy tarczach z tyłu) zamontować dodatkowe zaciski z osobnym obwodem -> to już wogóle pełna kombinacja ale też się sprawdza. Osobiscie miałem w Escorcie i będę montował w swoim Racingu patent nr 1... herrkam - 27 Wrz 2004,  09:59
 
 Mad Max ten Quickshift to taki bajerek polegający na wydłużeniu dzwigni i jakims przełożeniu skracającym jej skok tylko jeszcze nie wiem dokładnie jak... widziałem takie w seju i w oktawii trzeba cos w mocowaniu tej dzwigni biegów pokombinowac.
 Tak wygląda to np do subaraka
 http://www.subaru.pl/subaru_promocje.html
 pozdro
 DŻEJKU - 27 Wrz 2004,  10:15
 
 chodzi ci  short shifter? jest tego pełno do wszelkiego rodzaju hond ale do aut europejskich nie widziałem...
 tylko że jak widziałem do hondy to nie było to skomplikowane i nie moge wyczaić działania ego urządzenia. jakby ktoś miał namiar na to do fiesty to dajcie znać.
 .mat. - 27 Wrz 2004,  13:06
 
 hehe,sprawa jest troche skomplikowana w przypadki fiesty.
 mimo zawiłej nazwy [quick cośtam] nie jest wyszukanym urządzeniem,chodzi tylko aby mieć dzwignie biegów pod ręką.są 2 rozwiązania sterowania skrzynią biegów[w autach fwd] :
 -na linkach,tak jak ma np.sc cc tam to QS mozna łatwo zrobić,starczy wymontować lewarek zmiany biegów i zamiast pod podłogą zamontować go w środku na specjalnie wykonanej blasze w ten sposób seryjny drążek bedzie bardzo wysoko,tak ok na wysokości osi kierownicy.jak widać,jeżeli mamy sterowanie skrzynią na linkach[tak dokładniej to stalowe linki podobne jak w hamulcach w rowerze =] ]
 - takimi prętami jak w fordzie i tu jest problem,praktycznie bez zwiększenia skoku dzwigni biegów nie da sie łątwo przybliżyć drążka biegów do kierownicy,ale ja mam zamiar coś wykombinować
   DŻEJKU - 27 Wrz 2004,  13:35
 
 a ja nie myślałem o przybliżaniu drążka do kierownicy. sądziłem że short shifter skraca w jakiś sposób skoki dźwigni zm. biegów bez jej wydłużania czy coś tam...
 Żółwik Tuptuś - 27 Wrz 2004,  15:07
 
 nie wiem jak jest w mk 3 ->
 ale w mk1/2 kłiksziftera można zrobić poprzez przedłużenie ramienia dźwigni zmiany biegów na odcinku pod autem . tzn na odcinku pomiędzy osią obrotu ( mocowania ) a mocowaniem pręta wybieraka . Patent ten podesłał mi jeden gościu z GB ( u nich występują nawet KIT-y do takich przeróbek ale powszechniejsze jest przerabianie we własnym zakresie .
 Poszperaj w linkach na pozostałości po stronie klubu fiesty mk1/2 chyba gdzieś tam widziałem opis krok po kroku jak to zrobić .
 
 Co do hamulca hydraulicznego - stronka Fiat&Fourius - jest opisane na Bobie i na Dodżu ale zasada montarzu ta sama co w fieście .
 
 Ach a ręczny hydrauliczny jest nielegalny jeżeli powoduje ingerencję w oryginalny ukł hamulcowy ( powoduje jeżeli nie jest osobnym obwodem z osobnymi szczękami ) lub jeżeli występuje zamiennie zamiast ręcznego na linki . Jak trafisz na dociekliwego diagnostę nie przejdziesz przeglądu .
 herrkam - 30 Wrz 2004,  08:05
 
 Tuptuś a nie masz jakiegos szkicu do tego urządzenia?
 pozdro
 Rycho - 30 Wrz 2004,  08:42
 
 ogólna zasada trochę ilustrująca to co napisał ŻółwikTuptuś jest naszkicowana tutaj http://www.motorsportworl...uick-shifts.htm sąnwet do fiest ale mk4
 Rycho
 
 |  |