Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody

picio_18 - 5 Kwi 2006, 13:19
Temat postu: [MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody
Troche w tym temacie mechaniki :) troche elektryki ( i dużo wody :D ) ale zdecydowałem że wrzuce do elektryki ponieważ jest tutaj bardzo miły moderator szynszyl który już przekleił pare moich tematów do "Ważnych" i dlatego wiem że tutaj napewno nie zginą!!

WYMIANA TERMOSTATU ORAZ CZUJNIKA TEMPERATURY WODY

Jeszcze trochę info o wymianie termostatu

szynszyl - 5 Kwi 2006, 15:06

jak widac na zdjęciu nie mam teraz czasu na merytoryczna ocene tego materiału.. zebym nie zapomniał to przykleję.. ale kurcze nie lubie linków z innych serwerów, bo czasem nie ma do nich dostepu.
tobik - 7 Lut 2008, 13:42
Temat postu: czy to napewno termostat
u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być?

sebadelta - 14 Mar 2008, 22:14

to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik
lpodkanski - 15 Mar 2008, 10:11

sebadelta napisał/a:
to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik


podłącz fieste pod kompa to ci powie czy termostat jest dobry. albo wykrec go wez do domu i zacznij go gotowac w wodzie to wtedy bedziesz wiedzial czy jest dobry przy niecałych 90 stopniach powiniensie otwierac

clain - 16 Mar 2008, 02:10

sebadelta napisał/a:
to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik


U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego :9: , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/

Greg - 16 Mar 2008, 07:53

clain napisał/a:

U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego :9: , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/

No zgadza się. Jest tak, ale też nie ma co liczyć na cuda. Mnie spalanie po wymianie termostatu poprawiło się o tyle, że przy pełnym tankowaniu gazu robię 420 - 450 kilometrów (gaz.. ~32litry). Wcześniej robiłem 380 - 410. Cudów nie ma, ale samopoczucie zawsze lepsze. Wskazówka ciągle w okolicach O-R.

A wentylator się nie kręci. Próbowałem na ktrótko, ale tylko przy wtyczce. Muszę sprawdzić jeszcze czy w ogóle się kręci bezpośrednio od aku, czy może gdzieś na kablach coś mam.

clain - 16 Mar 2008, 13:26

Czyli jednak termostat trafiony ? myslalem ze powinno byc a okolicach tego białego pola :/ No to trza się do sklepu udac :P
asia1209 - 5 Kwi 2008, 21:07

witam mam taki problem ze swoja fiestka od pewnego czasu gdy jezdze dosyc dlugo fiestka zaczynaja mi starsznie spadac obroty silnika i samochod gasnie, zdaza sie to najczescie na swiatlach i zmianie biegu na mniejszy. bylam na diagnostyce i znalaz mi blad ze czujnik temperatury cieczy chlodzacej jest zepsuty a drugi blad jaki wyswietlilo to czujnik polozenia pedalu przyspieszenia A ponizej zakresu ;-| ;-| :| <???> :sad: POMOCY
madek - 5 Kwi 2008, 21:10

asia1209, zainteresuj sie glownie tym drugim. poszukaj na forum jako czujnik polozenia przepustnicy lub w skrocie cpp
andrzej.p - 8 Paź 2009, 22:00
Temat postu: Re: czy to napewno termostat
tobik napisał/a:
u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być?

Mam podobne objawy, u mnie temp. wchodzi czerwone!!! Tylko gdzie jest tem cholerny termostat??
Też tak myślałem, aż za radą mądrego mechanika wymieniłem chłodnicę. Wszystko cudownie ustąpiło i teraz na zimę będę chyba musiał nieco ją przysłonić ponieważ silnik się nie dogrzewa. Nową chłodnicę kupiłem za 150 pln.

MARIUSZ.B - 8 Paź 2009, 22:52

W Twoim silniku tak jak na tym zdjęciu. Dostęp do niego najłatwiejszy poprzez wyjęcie lampy.

mateusz999 - 13 Lis 2009, 18:17

Ja tak tylko w nawiasie dodam co do poradnika że silnik się sam nie odpowietrza tylko ściąga się rurkę z głowicy taka malutka i się samo w 10sec odpowietrza ;) "czekamy aż silnik sam sie odpowietrzy" ?? co to ma być ;)
bidżej - 13 Lis 2009, 18:18

sprawny układ odpowietrza się sam :yyy:
mateusz999 - 14 Lis 2009, 16:47

Niech i tak będzie ;)

Napisze tu jeszcze wymianę termostatu w 1,4 na przykładzie 73konnej wersji.

Co potrzeba:

Klucz 10 płaski jak i nasadkę, niestety jakaś małą bo nie dojdziemy do 1 śruby.
Płaski śrubokręt taki nie za duży nie za mały. :hihihi:
Kawałek papieru ściernego coś w okolicach 100.
Nowy termostat i 2 uszczelki gumowa i papierowa.

Termostat jest po otwarciu maski po prawej stronie. Do obudowy termostatu wchodzi duża gumowa rura oraz 1 mała. Termostat w 1.4 jest wkręcony bokiem do silnika. Obudowę trzymają 3 śruby dziesiątki wystarczy je odkręcić i pociągnąć lekko za obudowę. Naszym oczom ukaże się termostat który trzyma się na metalowej spince, wystarczy ją podważyć i sama wyjdzie. Wyciągamy termostat stara uszczelkę, wkładamy wszystko nowe czyścimy łączenie silnika z obudową termostatu zakładamy nową uszczelkę na to łączenie i skręcamy wszystko do kupy. PS. nie zapomnijcie wcześniej spuścić płynu z chłodnicy ;)

daro_zory - 16 Lis 2009, 18:42

Witam! Ja w swojej MK3 1.1 z '93 roku zauważyłem następujący problem: przekaźnik od wentylatora chłodnicy jest cały czas załączony. Cały czas, tzn. od razu po włączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Sam wentylator jest chyba ok, bo normalnie jest wyłączony, a jedynie parę razy zdarzyło się, że się załączył. Wtedy jednak zauważyłem coś co mnie zdziwiło. Przy pracującym wentylatorze, wyłączyłem silnik i co ? Wentylator również przestał pracować. Moim zdaniem to niepoprawne, bo przecież wentylator powinien chłodzić przegrzany silnik nawet, gdy jest on wyłączony. Dodając do tego fakt, że temperatura silnika zazwyczaj sięga literki M na zegarze, a wentylator załącza się na literce R, obawiam się, że to będzie termostat, czujnik temperatury, albo i to i to. Wolałbym jednak przeczytać porady bardziej doświadczonych użytkowników ode mnie :)
JoeMix - 16 Lis 2009, 21:10

1. Wentylator nie przekaźnika jak pamiętam
2. Wentylator se pracował po wyłączeniu silnika,,, w polonezie, a nie w Fordzie
3. Dlaczego w polonezie jest głupio - silnik zgaszony, nie pracuje pompa wody, wentylator żre prądu sporo a dmucha w chłodnice która chłodzi w około minuty,,, pracuje 10 kolejnych zupełnie jałowo. Po chwili od zgaszenia (silnik gorący, chłodnica chłodna) zapalasz auto i silnik ma szok termiczny. A tak to sobie wszystko stygnie równo w swoim tempie.
4. Co masz nie tak z tą temperatura? Wchodzi Ci na czerwone czy nie dochodzi do pola NORM czy szukasz dziury w całym?

daro_zory - 16 Lis 2009, 21:56

1. Fakt, nie wiem dlaczego coś mi się pokręciło z tym przekaźnikiem :/
3. Słusznie. A jak wytłumaczysz to, że w najnowszych Mercedesach, BMW czy Audi wentylator działa po wyłączeniu silnika ? Producenci sami pogarszają swoje produkty ? Chyba, że dodatkowo jest uruchomiona pompa wody, to rozumiem.
4. Poprostu wydaje mi się, że temperatura jest za niska, bo w innych samochodach osiąga conajmniej połowę skali. Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford", więc dalej nie ingeruję.

bidżej - 16 Lis 2009, 22:00

daro_zory napisał/a:
Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford"
o NIEEEE :krzesłemgo: do wymiany zestaw termostat (możliwie najwyższa temp. otwarcia - 92-95stC) + czujnik na zegary (w obudowie termostatu - zielona oprawka) i zobaczysz że wszystko wróci do normy :)
JoeMix - 16 Lis 2009, 22:22

daro_zory, 3. A i owszem, sam się zdziwiłem że coś takiego istnieje - dodatkowa elektryczna pompa układu chłodzenia,,, w dodatku drogie to :( szczęście że u mnie nie ma :P
Assfalt - 23 Lis 2009, 17:48

Oderwałem sobie kabelek od czujnika temperatury wody, proszę powiedzieć czy jest do dostania ta końcówka, którą się zakłada na czujnik, ale z kabelkiem tak, aby móc połączyć nową końcówkę ze starym kabelkiem? Zapytam również jakie konsekwencję/ objawy będą się ukazywać jeśli będą jeździł bez podłączonego tego przewodu?
Maki - 23 Lis 2009, 18:23

Nie będziesz wiedzieć jaką będziesz miał temp. Od izoluj kabelek i zrób oczko. Już po sprawie.
JoeMix - 23 Lis 2009, 22:43

Assfalt, końcówkę kupisz na szrocie - nie musi być koniecznie od fiesty,,,
Assfalt - 24 Lis 2009, 15:29

ok, Dzięki za informację.

EDIT:

a czy przypadkiem ten czujnik nie ma coś wspólnego z włączaniem wentylatora? Czujnik ten kontroluję temp. wody w układzie chłodzenia i w chwili kiedy temp. wody będzie za wysoka to odpala wiatrak? Proszę to sprostować, dzięki.
Żeby nie było wątpliwości cały czas piszę o czujniku pokazanym na tym zdjęciu tzn. nr 3
http://www.piciu.republik...ig3/obudowa.jpg

MARIUSZ.B - 24 Lis 2009, 16:48

Wiatrak załącza ten niebieski czujnik, nr.3 jest tylko od wskazań na deskę.
Assfalt - 24 Lis 2009, 17:02

Rozumiem i dziękuję, zapytam jeszcze o czujnik od którego zależy załączanie bądź wyłączanie ssania, który to czujnik?
Pawełos666 - 24 Lis 2009, 17:28

zapewne Ci chodzi o glowny czujnik, on to wlasnie realizuje
bidżej - 24 Lis 2009, 17:31

Assfalt, silnik z monowtryskiem ssania jako takiego nie posiada. sterownik wydłuża po prostu czasy wtrysku paliwa, a czujnik który za to odpowiada to ten wkręcony od dołu w kolektor dolotowy.
Pawełos666 - 24 Lis 2009, 17:36

moglbys pokazac ktory to? <8>
MARIUSZ.B - 24 Lis 2009, 17:52

Żółte kółko http://img188.imageshack....2/801913997.jpg
bidżej - 24 Lis 2009, 18:09

niezupełnie, to jest czujnik temp powietrza zasysanego. czujnik temp cieczy jest od dołu kolektora - tu widać jako tako http://photos03.allegroim...03/09/809030992
Pawełos666 - 24 Lis 2009, 18:17

a wg mnie steruje tym czujnik temp chlodziwa podpiety do kompa pinem nr 7 ozor , a jego wtyczka jest prostokatna badz okragla jak od wlacznika wiatraka, po odpieciu ssanie powinno wariowac, mozna zrobic tez test diagnostyczny bledow, wywali kod 13
MARIUSZ.B - 24 Lis 2009, 19:48

Pawełos666 napisał/a:
a wg mnie steruje tym czujnik temp chlodziwa podpiety do kompa pinem nr 7

Mógłbyś pokazać który to.

bidżej - 24 Lis 2009, 20:03

ten sam o którym ja napisałem gy
Pawełos666 - 24 Lis 2009, 20:50

Mariusz podam Ci kod części będzie Ci łatwiej skojarzyć F2AF 12A648 AA bardzo proszę :fajka: teraz już wszystko jest jasne w zetecach byla kwadratowa wtyczka dla odmiany
MARIUSZ.B - 24 Lis 2009, 21:34

Pawełos666 napisał/a:
Mariusz podam Ci kod części będzie Ci łatwiej skojarzyć F2AF 12A648 AA bardzo proszę

No teraz już wszystko jasne :hihihi:
Bo ja chodzący omnibus jestem :-)
http://ford.sklep.pl/pl,p...atury,ford.html

Kuleczka - 17 Gru 2009, 18:59

sluchajcie mam takie pytanie ktore czujniki tem odpowiadaja za spalanie a raczej za duze spalanie?

niebawem zabieram sie za wymiane termostatu bo przy normalnej jezdzie po miescie ledwie co wchodzi mi wskazowka na pole "norm" a z dmuchawy wcale nie leci takie cieple pwietrze jak powinno

a chcialbym jeszcze skontrolowac sprawnosc tych czujnikow ktore odpowiadaja ze zwiekszenie spalania

ktore to i jak je sprawdzic miernikiem?

brzydal102 - 17 Gru 2009, 19:14

Mam mały problem z wentylatorem nawiewu w mojej fieście. Czy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą, żeby się tam dostać i ewentualnie wymienić?
JoeMix - 17 Gru 2009, 19:18

brzydal102, złe miejsce na takie pytania, chyba nie trzeba wentylator od strony silnika jest,,,
Kuleczka, czujnik temp. silnika na komputer jest wkręcony od spodu w kolektor dolotowy i jest na 2 przewody,,,

Kuleczka - 17 Gru 2009, 21:22

JoeMix napisał/a:
brzydal102, złe miejsce na takie pytania, chyba nie trzeba wentylator od strony silnika jest,,,
Kuleczka, czujnik temp. silnika na komputer jest wkręcony od spodu w kolektor dolotowy i jest na 2 przewody,,,


ok, a ten pod patelnią zaraz nad przepustnica wkrecony pod kątem to od czego jest?

cypis290 - 17 Gru 2009, 22:34

Kuleczka napisał/a:
ok, a ten pod patelnią zaraz nad przepustnica wkrecony pod kątem to od czego jest?

Który? Widać go na tym zdjęciu: http://img188.imageshack....2/801913997.jpg ?

zimmerman - 18 Gru 2009, 21:05

a od czego jest ten w zoltym kółku?
Kuleczka - 18 Gru 2009, 21:21

tak to ten u gory w zoltym
cypis290 - 18 Gru 2009, 23:38

Dlaczego nie czytacie postów!? Kolega bidżej, w tym temacie wyjaśnił już co to za czujnik.żenua ;-(
Bit1 - 23 Gru 2009, 23:17

Czy przy wymianie termostatu trzeba zmieniać ten czujnik wody bo mój wskaźnik na desce działa wporządku, czy jeśli się nei rozpadnie przy demontażu to można go zostawić?
cypis290 - 23 Gru 2009, 23:23

Można.
kkk88gca - 8 Lut 2010, 17:27

Panowie a ja mam taki problem. Mianowicie wymieniłem czujnik temperatury ten od zegarów, tylko tam był kolor zielony a ja kupiłem czujnik żółty. Ten stary nie działał a teraz widzę że fieścina się przegrzewa bo dochodzi do czerwonej kreski, wtedy puszcza termostat i utrzymuje się w na literce N. Wentylator chłodnicy nie działa ale na dworze jest -8 więc nie powinna się przegrzewać. Czy kolor czujnika ma taki wpływ czy może termostat się nie otwiera do końca??
JoeMix - 8 Lut 2010, 17:51

kkk88gca napisał/a:
tylko tam był kolor zielony a ja kupiłem czujnik żółty
Puki nie kupisz takiego koloru jak był nie będzie dobrze, to nie jest po do by czujnik ładnie wyglądał,,,
kkk88gca - 9 Lut 2010, 16:06

Wiem dobrze że nie po to jest ten czujnik. Tylko oryginalny kolor było ciężko rozróżnić bo nie był ani zielony ani żółty hehe... Wymienię najpierw termostat i czujnik temperatury cieczy bo też padł i wtedy okaże się czy to wina koloru. Bo oporność obu byłą taka sama.
Pawełos666 - 9 Lut 2010, 16:12

czujnik nie ma nic do przegrzewania sie
kkk88gca - 9 Lut 2010, 17:02

Ale czujnik innego koloru może pokazywać złą temperaturę?? Bo w sumie to po co są te kolory?? Skoro kabel od czujnika idzie prosto do licznika. Mam silnik 1.1 a licznik od 1.6. Wyszedł niezły mix i teraz to nic nie wiadomo:)
Pawełos666 - 9 Lut 2010, 19:09

a przed wymiana tego czujnika jaki miales? masz go? podaj kod nowego i powiedz jaki stary miales to Ci moge sprawdzic do czego kupiles czujnik
JoeMix - 9 Lut 2010, 19:22

kkk88gca napisał/a:
Ale czujnik innego koloru może pokazywać złą temperaturę??
Tak, po to są te kolory,,, jak masz licznik od 1,6 to musisz kupić czujnik od 1,6 :yes: By dobre pokazywał,,,
kkk88gca - 13 Lut 2010, 12:13

Czujnik niby też jest do silnika 1.1 tylko kolor żółty a miałem oryginalnie zielony który był zepsuty odkąd kupiłem auto. A z licznikiem to nie wiem dokładnie czy od 1.6 bo o ile mi wiadomo 1.1 nie miały obrotomierza a ja mam. Chyba dam sobie z tym spokój. Gorzej będzie latem jak nie będę wiedział czy się przegrzewa czy nie. Jeszcze nie włącza się wentylator;/ Ale to inny temat
m-c-ool - 13 Lut 2010, 22:50

mam małe pytanie czy ten termostat będzie pasował do fiesty MK3 1.1i 91r.
http://moto.allegro.pl/it...ostat_nowy.html

czy to musi być ten drugi ?

http://moto.allegro.pl/it...ord_fiesta.html

bo w mojej fieście chyba padł termostat ale czujnik jest dobry bo nagrzewa się silnik ledwo do M (napis NORM) i leci letnie powietrze ale wskazówka działa, plus do tego jeszcze samochód dużo pali i gaśnie na wolnych obrotach (wrzucanie na luz podczas jazdy itp.na światłach ,trochę jak by bez ssania był ) i tu moje pytanie bo nie umiałem tego wywnioskować z postów , czy fiesta ma 2 czujniki temp. ? jeden jest na licznik (ten przy termostacie ) tak? a jest 2 który daje temp do kompa albo czegoś takiego ?

bidżej - 13 Lut 2010, 22:54

przy kupnie termostatu (pomijając "wzór") ważna jest temperatura początku otwarcia i pełnego otwarcia, w przypadku silników HCS dobrze żeby ta pierwsza była możliwi wysoka (np 92 st C). na żadnej z tych aukcji nie ma o tym informacji :|
m-c-ool - 13 Lut 2010, 23:02

aha OKI dowiem się od sprzedających, a co do reszty postu ?
bidżej - 13 Lut 2010, 23:08

odnośnie konieczności wymiany termostatu - jest już temat (aktualny) w którym napisane jest jak sprawdzić, czy termostat jest zacięty.

czujniki są 2 na pewno w przypadku silnika 1.1 CFI, tzn. na monowtrysku. ten przy termostacie podaje sygnał na zegary, a ten drugi podający dane do kompa znajduje się w kolektorze dolotowym, wkręcony jest od dołu. co do gaźnika, to nie mam pojęcia czy ten drugi występuje. teraz kwestia, czy to co masz wpisane w profilu (1.1/50KM czyli gaźnik) to prawda (monowtrysk to 1.1i).

m-c-ool - 13 Lut 2010, 23:12

bidżej napisał/a:
odnośnie konieczności wymiany termostatu - jest już temat (aktualny) w którym napisane jest jak sprawdzić, czy termostat jest zacięty.


masz na myśli gotowanie termostatu w czajniku?

bidżej napisał/a:

czujniki są 2 na pewno w przypadku silnika 1.1 CFI, tzn. na monowtrysku. ten przy termostacie podaje sygnał na zegary, a ten drugi podający dane do kompa znajduje się w kolektorze dolotowym, wkręcony jest od dołu. co do gaźnika, to nie mam pojęcia czy ten drugi występuje. teraz kwestia, czy to co masz wpisane w profilu (1.1/50KM czyli gaźnik) to prawda (monowtrysk to 1.1i).

czyli to żółte kułko na jednym z załączonych obrazków tak ?

bidżej - 13 Lut 2010, 23:15

nie, mam na myśli macanie rur ;-))

to w żółtym kółku to czujnik temp powietrza zasysanego, a chodzi o czujnik temp cieczy wkręcany zupełnie od dołu kolektora.

m-c-ool - 13 Lut 2010, 23:22

dało by radę jakąś fotkę wstawić? i jak rozpoznać czy ten czujnik jest walnięty ? jak bym go odłączył (a był by sprawny) to silnik by zaczoł wariować tak ?
bidżej - 13 Lut 2010, 23:26

poszukaj fotki na forum albo zajrzyj pod maskę - jest tam tylko jeden taki czujnik :)
żeby sprawdzić co i jak, wypadałoby pomierzyć mu rezystancję, ale konkretnych wartości dla różnych temperatur nie znam.

m-c-ool - 13 Lut 2010, 23:31

hmm... pomierzyć mogę ale włąśnie jaką bedzie miał rezystancja jak jest uwalony a jaką ma dobry chyba ze jak bezie uwalony to wogóle przejścia nie bedzie
JoeMix - 13 Lut 2010, 23:34

bidżej napisał/a:
co do gaźnika, to nie mam pojęcia czy ten drugi występuje
Na schemacie układu zapłonowego występuje,,, ale w aucie nigdy nie przyjrzałem się,,,

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 23:38 ]
m-c-ool, czujnik nie jest strasznie drogi ale nie jest tez tani, coś koło 70 zeta,,, ja w podobnych sytuacjach zalecam wymianę, choćby miała być sprawny na sprawny,,,

m-c-ool - 13 Lut 2010, 23:40

no bo według tego co przeczytałem na forum to problemem mojego wozu moze być albo cpp albo włąsnie ten czujnik , gdyż dopóki samochód jest zimny bardzo łątwo gaśnie szczegulnie na biegu jałowym i na wolnych obrotach
bidżej - 14 Lut 2010, 00:26

no to zacznij od reanimacji CPP - wsio jest w temacie podwieszonym w elektryce :)
kenczorf - 30 Mar 2010, 01:08

bidżej napisał/a:
sterownik wydłuża po prostu czasy wtrysku paliwa, a czujnik który za to odpowiada to ten wkręcony od dołu w kolektor dolotowy
jestes pewny ze ten czujnik odpowiada tylko za "ssanie" a potem jak silnik jest cieply to juz niema wplywu na nic? Ja dosc dlugo walcze z zamulaniem- dawniej tylko na zimnym...teraz tez na cieplym ale duzo mniejsze objawy. Jedyne co mi zostalo do wymiany to ten czujnik i ten od temp zasysanego powietrza. Kupilem juz go nawet ale z inna wtyczka i musze wymienic/oddac. Jesli odpowiada on tylko za to co piszesz to niema sensu wymieniac.

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 01:50 ]
znalazlem cos takiego
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. [7] Do pomiaru cieczy używa się
Czujnik temperatury płynu chłodzącego...

termistora. Wraz ze zmianą temperatury cieczy zmianie ulega jego rezystancja, której wartość jest przekazywana do centralki sterującej. Dane te są analizowane i na ich podstawie ustalany jest czas wtrysku wynoszący od 1 do 6 ms. Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w celu wzbogacenia mieszanki. Sygnał ten jest także wykorzystywany do korygowania kąta wyprzedzenia zapłonu, wzbogacania mieszanki przy powtórnym uruchomieniu silnika, wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu, odcinania dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem, ustawienia przepustnicy przy uruchamianiu silnika. W razie uszkodzenia czujnika centralka przyjmuje stałą wartość temperatury równą 90 st C. Do uruchomienia zimnego silnika wykorzystywany jest odczyt z czujnika temperatury zasysanego powietrza
oraz
Czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest to czujnik termistorowy zmieniający swą rezystancję w zależności od temperatury. Zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje konieczność zmiany dawkowania paliwa. Przy niskich temperaturach czas wtrysku jest wydłużany przez co mieszanka jest wzbogacana. W razie uszkodzenia tego czujnika dalsza jazda jest możliwa, gdyż centralka podstawia wartość zastępczą = 20 °C.
z tego wynika, ze ten czujnik podaje tez dane przy normalnej temp silnika - 90 stopni wiec jesli jest walniety i pokazuje zbyt niska temp to moze bedzie to przyczyna dolegliwosci mojej fiesty. Czujnik temp powietrza tez moze cos takiego powodowac.
Niech wypowie sie ktos madrzejszy :)

JoeMix - 30 Mar 2010, 08:45

kenczorf napisał/a:
jestes pewny ze ten czujnik odpowiada tylko za "ssanie" a potem jak silnik jest cieply to juz niema wplywu na nic?
Ten czujnik działa w trybie ciągłym i ma wpływ na wszystko w czym jest brana pod uwagę temperatura silnika,,,
bidżej - 30 Mar 2010, 09:03

kenczorf, nigdzie nie napisałem że czujnik działa tylko jak silnik jest zimny - tak jak pisze JoeMix, on pracuje w trybie ciągłym.
Rebel - 29 Sie 2010, 16:35

Witam!

Naczytałem się o wolno nagrzewającym się silniku i temperaturze na wskaźniku nie dochodzącej do 'M' w napisie NORM oraz ciepłym wężu chłodnicy. Wymontowałem dzisiaj mój termostat i okazało się, że zimny nie jest szczelnie domknięty. Ok milimetrowa szparka na całym obwodzie, co pozwala przedostawać się sporej ilości płynu. Poza tym gdy go gotowałem to otwierał się normalnie. Jutro wyruszę po nowy termostat no i zobaczymy, czy będzie zauważalna różnica w nagrzewaniu silnika.

edit. Po wymianie roznice widac od razu. Po kilku minutach jazdy temperatura dochodzi pomiedzy O i R potem termostat się otwiera i wskazówka oscyluje na R. Ciekawe czy spalanie troszeczkę spadnie :-P

Freeman - 30 Sie 2010, 22:41

rwiezel napisał/a:
Ciekawe czy spalanie troszeczkę spadnie :-P
cudów sią nie spodziewaj, ale powinno się poprawić, dodatkowo cieplej w kabinie i lepsza praca silnika.
sebakoz - 10 Wrz 2010, 23:27

rwiezel napisał/a:
Wymontowałem dzisiaj mój termostat i okazało się, że zimny nie jest szczelnie domknięty. Ok milimetrowa szparka na całym obwodzie, co pozwala przedostawać się sporej ilości płynu.


mozesz pokazac jakas fotke ? ja wymienilem termostat z czujnikiem i wskazowka podnosi sie powyzej napisu NORM. teraz to mam saune w aucie aby nie przegrzac

Batiuch - 4 Lis 2010, 11:25

Witam ja mam problem z wiatrakiem mianowicie włącza i wyłącza się nie zależnie od temperatury.W którym miejscu znajduje się wyłącznik wiatraka ford courier 1,8D 96r w obudowie wiatraka nie ma.
JoeMix - 4 Lis 2010, 13:03

Batiuch, u Ciebie już chyba komputer steruje wentylatorem chłodnicy, dlatego na obudowie termostatu nic nie ma,,,
rafalrufi - 23 Lis 2010, 11:25
Temat postu: kolor czujnika od temp na desce
jakiego koloru powinien byc czujnik w xr2i 1.6 110km mam czerwony i w poprzednim silniku tez był czerwony ale na desce pardzo slabo sie podnosi termastat wymieniamy i kolejne pytanie czy czujnik temperatury do komputera ten wkrecany od spodu kolektora jak bedzie uwalony to spalanie moze drastycznie wzrosnąć ? i jak go sprawdzic czy działa bo kupowac nowy jak sie okaze ze stary dobry to nie usmiecha mi sie z gory dzięki
JoeMix - 23 Lis 2010, 11:34

rafalrufi napisał/a:
czy czujnik temperatury do komputera ten wkrecany od spodu kolektora jak bedzie uwalony to spalanie moze drastycznie wzrosnąć ?
Tak,, tak, może,,,
rafalrufi napisał/a:
i jak go sprawdzic czy działa
Chyba lepiej kupić nowy jak masz podejrzenie do czujnika,,, sprawdzisz, wkręcając czujnik w kubek zrobiony z grubej aluminiowej blachy,,, grzejąc wodę w kubku porównujesz wskazania czujnik mierzone dobrym miernikiem z odpowiednią tabelą gdzie masz podane zadane wartości przy pewnych temperaturach,,,
JOHNY - 25 Lis 2010, 21:55

Nie dawno wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, który notabene był czysty nie zasrany glutami z uszczlniaczy i polepszaczy. Wymieniłem sprawny termostat na nowy. Po długim grzaniu i odpowietrzeniu wszystko niby ok, ale tylko raz od tamtej pory widziałem wskazówkę temp na prawidłowym poziomie. Nagrzewnica fajnie i w miarę szybko grzeje, płynu nie ubywa, układ szczelny i odpowietrzony i w czasie normalnej jazdy wskazówka wchodzi na zakres norm (początkowy) i tak zostaje, a w aucie tropiki. Pałowanie na Kubalonke w Wiśle też na liczniku nie zrobiło wrażenia. Czy to wina czujnika? :)
TSRules - 25 Lis 2010, 22:06

Możliwe że czujnik , a możliwe że jeśli kupiłeś nie oryginalny termostat to będzie źle działał
JOHNY - 25 Lis 2010, 22:10

TSRules napisał/a:
Możliwe że czujnik , a możliwe że jeśli kupiłeś nie oryginalny termostat to będzie źle działał
Podkreślę, że poprzedni termostat też wyglądał na sprawny - wyglądał bo nie mam czasu na zabawy z czajnikami :) Mam wrażenie, że na tym starym termostacie wskazówka jeszcze niżej wchodziła na zakres norm. Wsadziłem Verneta który parametrami miał pasować do kosiary.
MARIUSZ.B - 25 Lis 2010, 22:18

JOHNY, wymień czujnik, do 1.1 bodajże zielony kolor.
JOHNY - 25 Lis 2010, 22:28

MARIUSZ.B napisał/a:
JOHNY, wymień czujnik, do 1.1 bodajże zielony kolor.
Ok to jeszcze jedno pytanie :) czy ten czujnik jest jeszcze za coś odpowiedzialny czy tylko za wskazanie na liczniku?
bidżej - 25 Lis 2010, 22:55

czujnik w obudowie termostatu odpowiada wyłącznie za zegary.
JOHNY - 25 Lis 2010, 22:59

bidżej napisał/a:
czujnik w obudowie termostatu odpowiada wyłącznie za zegary.
Więc lekceważąco mam go gdzieś :) Dzięki.
bidżej - 25 Lis 2010, 23:00

dopóki nie zagotujesz silnika myśląc, że wreszcie odpowiednio się zagrzał...
JOHNY - 25 Lis 2010, 23:03

bidżej napisał/a:
dopóki nie zagotujesz silnika myśląc, że wreszcie odpowiednio się zagrzał...
Spokojnie raz z tego co widzę, to kosiarę zagotować to wyzwanie, dwa płynu mam zawsze pod dostatkiem i przy sprawnym układzie to mało prawdopodobne, trzy od czego jest wentylator, cztery nie wybieram się na rajd do Afryki :) Tak poważnie to ją już nie raz po przewodach wymacałem krzywda się jej nie dzieje :)
TSRules - 25 Lis 2010, 23:17

JOHNY napisał/a:
Spokojnie raz z tego co widzę, to kosiarę zagotować to wyzwanie, dwa płynu mam zawsze pod dostatkiem i przy sprawnym układzie to mało prawdopodobne, trzy od czego jest wentylator, cztery nie wybieram się na rajd do Afryki :) Tak poważnie to ją już nie raz po przewodach wymacałem krzywda się jej nie dzieje :)


Wystarczy awaria wentyla ... wskaźnik sie przydaje, no ale nie moje auto, co do verneta to kilka osób narzekało, tylko oryginał :ok:

DewREW - 12 Cze 2011, 17:51

witam, odświeżę temat. czy tak samo wszystko wyglada w MK4? tzn po odkreceniu tej srubki na dole chlodnicy zleje sie plyn, a potem po zdjeciu tej kopułki na pompie ukaze mi się termostat, a po jego wyjeciu czujnik który załącza wentylator?

PS.
mozna zdjac te pokrywke bez zlewania plynu ?

JoeMix - 13 Cze 2011, 12:16

czujnik od wentylatora jeśli to bimeraliczny 2 przewodowy włącznik to nigdy nie będzie przed termostatem, tylko zawsze za termostatem, silnik się nagrzewa, temperatura jest za wysoka to termostat się otwiera i puszcza płyn w duży obieg,,,, tam jest czujnik od wiatraka,,, jak pomimo otwarcia dużego obiegu temperatura nadal jest za wysoka to włączany jest wiatrak,,,, jak wiatrakiem steruje komputer to już nie jest to takie proste.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group