|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Pseudo sportowe zawieszenie w mk1
Laskosz - 10 Mar 2006, 21:30 Temat postu: Pseudo sportowe zawieszenie w mk1 Witam pisze ten temat aby ustrzec niektórych posiadaczy mk1 przed pewnym błędem...
Aby łatwo, tanio i dobrze obniżyć i utwardzić fieste mk1 nie mając kasy na zawieszenie z prawdziwego zdarzenia, i nie wiedząc skąd wziąśc używane zawieszenie z wersji XR można pokusić się o założenie sprężyn z escorta XR3. Sprężyny te zakładamy tak jak zostały wyciągnięte z dawcy czyli dłuższe na przód a krótsze na tył, nigdy odwrotnie ! jest wtedy wg. ludzi którzy zastosowali takiego swapa twardo i autko trzyma się drogi znakomicie. Niestety przednie sprężyny prawdopodobnie trzeba skrócić w przeciwnym razie tył autka będzie na ziemi a przód w górze.
A teraz opowiem jak ja to zrobiłem.... :
Kupiłem sprężyny z escorta niestety nie wiedzać że krótsze na tył a dłuższe na przód więc założyłem na odwrót (oj ja głupi) myślałem że tak ma być, tył siedział ładnie nisko ale przód wysoko, dziwnie wysoko a to przez twardość sprężyny choć jest znacznie krótsza od standardowej, postanowiłem obciąć sprężyny o jakieś 1.5-2 zwoje (już nie pamiętam dokładnie) ta operacja pociągła za sobą to iż sprężyna mogła podczas jazdy wypaść z gniazda... Jeździłem tak jakiś czas aż padły przednie amorki, wtedy przyszła kolej na skrócenie skoku amortyzatora i ich regeneracje, w ten sposób uzyskałem obniżenie przedniego zawieszenia o około 5cm co zaowocowało lepszym prowadzeniem się samochodu w zakrętach jak i na prostej. Teraz tył.... i tu zaczynają się schody gdyż przednie sprężyny z escorta są miękcejsze niż tylne :yyy: po założeniu ich autko stoi nisko lecz nie jest tak twarde jak przednie i pojawia się problem na nierównościach przy jeździe w 4 osoby tzn. koła obcierają o rant nadkola a najbardziej lewe tylne koło gdyż przy takim obniżeniu i obiciążeniu zmienia się geometria zawieszenia i autko zostawia tak jakby 4 ślady a wszystko przez za długi drążek Panharda który wypadało by skrócić czego nie zrobiłem przed zimą i założyłem seryjne sprężyny na tył.
Wyszedł opis troche zagmatwany ale myśle że komuś pomoże
Jak tylko zginie śnieg to zrobie zdjęcia jak to wszystko wygląda.
Pozdro
xr2fun - 10 Mar 2006, 21:42
Bardzo dobre spostrzeżenie czego nie robić aby nie zepsuć. Człowiek uczy się całe życie a najlepiej wychodzi to na własnych błędach. Ja zadam retoryczne pytanie co wychodzi taniej kombinacja czy sprawdzone rozwiązania?
Sam mam czasami problem co zrobić w tematach, na które nie znalazłem odpowiedzi - wychodzi kombinacja a po czasie błędy. Niestety takie jest życie.
Piesek - 17 Mar 2006, 12:30
to przy okazji spytam się jakie propozycje macie na sprężyny obniżające na przód do fiesty mk2... ostatnio załatwiłem dla kuzyna spręgi sportowe na tył do fiesty mk2, ale na przód niestety nic niemoge znaleźć, macie jakiś pomysł od czego by to dopasować?
Żółwik Tuptuś - 17 Mar 2006, 14:21
przód w mk1/2 to jedna z pięt achillesowych - masz trzy wyjścia -
1 nowe sprężyny ( ale zapomnij o obniżaniu )
2 nowe obniżające z hitlerowea lub od angoli ( cena równa połowie wartości wuta )
3 wynalazki ( czyli tylne ze skody 105 lub 120 , MB chyba 124 , żuk - ale to hardkor bo na sztywno zawias robisz i kielichy pękają , escort mk3 ) ale wszystkie z nich trzeba ciąć i wychodzi to różnie
Presto - 17 Mar 2006, 18:21
ja uważam, że najlepiej sobie kupić orginalne sportowe progresywne do mk2 z Jamexa jak się orientowałem to za kąplet czyli 4 szt. wołali sobie 244 zł....z przesyłką pewnie około 270 zł masz kąplecik
Żółwik Tuptuś - 17 Mar 2006, 18:38
hmm Presto masz jakis namiar na te Jamexy ??
bo kpl springów za 300 zł sportowych i nowych to bym sam od ręki zapodał
Presto - 17 Mar 2006, 18:41
http://www.tevema.com.pl
ściągnij sobie cennik zobacz numer katalogowy i zadzwoń do nich lub napisz maila oni Ci podadzą dokładną cenę..
Darekmk3 sobie kupił kąplet do mk3 czyli 4 szt. za 310 zł z przesyłką a same springi jakoś 277 zł kosztowały :-D
Darekmk3 - 17 Mar 2006, 18:47
Presto napisał/a: | http://www.tevema.com.pl
ściągnij sobie cennik zobacz numer katalogowy i zadzwoń do nich lub napisz maila oni Ci podadzą dokładną cenę..
Darekmk3 sobie kupił kąplet do mk3 czyli 4 szt. za 310 zł z przesyłką a same springi jakoś 277 zł kosztowały :-D |
nom kupiłem se załozyłem i jezdze jakby ktoś mial jakies pytania to na gg albo pw w profilu jest namiart na mnie
pozdro 3mcie
Żółwik Tuptuś - 17 Mar 2006, 22:30
Presto i ty taki kontakt dla siebie tylko trzymasz ?? oj nieładnie ;-)
dzięki za link
Darekmk3 - 17 Mar 2006, 22:34
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Presto i ty taki kontakt dla siebie tylko trzymasz ?? oj nieładnie ;-)
dzięki za link |
jakby co to ja mu to chyba zapodałem 8) ale zapraszam cie na gg to sie czegos dowiesz ;-)
Presto - 17 Mar 2006, 23:02
Darekmk3 napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | Presto i ty taki kontakt dla siebie tylko trzymasz ?? oj nieładnie ;-)
dzięki za link |
jakby co to ja mu to chyba zapodałem 8) ale zapraszam cie na gg to sie czegos dowiesz ;-) |
muszę Cie zmartwić Darek ale ja tego linka miałem zanim Ty mi go podesłałeś...a wykopałem go chyba nawet na FKP...ale to juz dawno było
Darekmk3 - 17 Mar 2006, 23:25
Presto napisał/a: | Darekmk3 napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | Presto i ty taki kontakt dla siebie tylko trzymasz ?? oj nieładnie ;-)
dzięki za link |
jakby co to ja mu to chyba zapodałem 8) ale zapraszam cie na gg to sie czegos dowiesz ;-) |
muszę Cie zmartwić Darek ale ja tego linka miałem zanim Ty mi go podesłałeś...a wykopałem go chyba nawet na FKP...ale to juz dawno było |
hehe no nie bede sie kłucic o pierdoły hehhe ale nie zmienia to faktu ze ja wyprobowalem komplet jamexa ;-) :-D
herrkam - 26 Mar 2006, 10:49
noo ale jak to jest te JAMExY od mk2 podejdą do mk1 bez grzebania????
Żółwik Tuptuś - 26 Mar 2006, 10:52
podejdą ( mówimy o sprężynach ) . Herrkam jestem w trakcie kupna jakby coś nie tak szło dam znak
herrkam - 26 Mar 2006, 10:57
ok ok jak co jestem kolejnym ich klientem
[ Dodano: Sro Mar 29, 2006 11:20 ]
NOO I JAK Żółwik pasują JAMEXy ????
|
|