|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Tylna klapa na guzik
Moby - 29 Sty 2006, 22:31 Temat postu: Tylna klapa na guzik siemka gdzies tu kiedys widzialem instrukcje do zrobienia tylnej klapy na guzik . ale kurde szukam juz 2 godziny i gdzies sie zpaodzialo jak macie to poslijcie na forum. dziekuje
rabies - 29 Sty 2006, 22:53
Poradnik robiony przez Bash`a: http://www.fiestaklubpols...y+zamek+montarz
p0nk1 - 29 Sty 2006, 23:05
na stronie gornoslaskiego okregu FKP jest instrukcja ... dzzzz
www.go-fkp.libiaz.pl
Marcinus - 30 Sty 2006, 16:18
Jak podłączyć te kabelki jak wychodzą dwa z siłownika niebieski i zielony który do masa a który plus i skąd wziąść 3 kabel do podłączenia to przycisku i plus podłączyc z przycisku do bezpieczników czy z siłownika bezposierednio niech ktoś mi to wytłumaczy pomocy !!
Moby - 31 Sty 2006, 00:54 Temat postu: ) jol no klapa juz zrobiona no a porada dla kolegi patrzysz jak sie chowa silownik a jak wyskakuje i podlancza odpowiednio bieguny ma byc wysuniety i sie chować. a ja ma guzik na kablu z lusem i git
Frycek - 31 Sty 2006, 04:54
A ja sobie tak pomyslalem ze nie bede sie bawic w guziczki
tylko sobie zrobie na pilota
podlacze centralny z kompem , zrobie pstryk i sie otworzy poniewaz klapa wyskakuje do gory w momencie otwierania
powinno sie udac
Moby - 31 Sty 2006, 11:32 Temat postu: ;) ano mozesz zrobic na pilota ostanio takei cos robilem ale to musi bc taka funckja w centralce i dodatkowy guzik na pilota. ze mozesz se otwierac albo drzwi albo bagaznik i drzwi ,albo sam bagaznik. ale to jest wiecej roboty , trzeba wlutować przekaznik i troche go zmodyfikowac dodaja diode. takie tam....
Frycek - 31 Sty 2006, 12:05
wlasnie nie,raczej zamontowac poprostu nowy zestaw centralnego ,jedyny minut to to ze bedzie osobny pilot do bagaznika...
Moby - 31 Sty 2006, 12:13 Temat postu: ;) to lipa 30 pilotow potem lepiej zmienic centralke
macziom - 31 Sty 2006, 21:21 Temat postu: Re: ;)
Moby napisał/a: | ...trzeba wlutować przekaznik i troche go zmodyfikowac dodaja diode. takie tam.... |
Przekaźnik nie zawsze jest potrzebny, zależy czym steruje centralka. U mnie centralka sterowala minusem mam przekaznik, ale diody nie mam i wszystko śmiga OK. Zostawiłem guzik w środku + sterowanie pilotem od autoalarmu .
Moby - 31 Sty 2006, 22:12 Temat postu: ;) no to zalezy od centralki i od tego skad bierze się prąd do silownika. sa rozne rozwiazania.
Kacper - 4 Lut 2006, 19:01
a po co ta dioda Moby? z ciekawosci pytam... bo przekaźnik tak, ale dioda wydaje mi się zbędna ;-)
szynszyl - 4 Lut 2006, 19:03
dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu)
Kacper - 4 Lut 2006, 19:05
szynszyl napisał/a: | dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu) |
ale w którym miejscu? przed przekaźnikiem, za przekaźnikiem...i nie bardzo wiem co sie tam moze stać ... ja u siebie dalem 2 bezpieczniki, przed przekaźnikiem i za - ale dioda... hm
co innego dioda jezeli robi się maske i bagażnik na jednym kablu do centralki od alarmu, zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku
szynszyl - 4 Lut 2006, 19:37
Kacper napisał/a: | zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku | właśnie...
Kacper - 4 Lut 2006, 19:42
szynszyl napisał/a: | Kacper napisał/a: | zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku | właśnie... |
Noo, ale z bagaznikiem na przycisk oraz podlaczeniem klapy pod alarm to NIC wspólnego nie ma.
Tylko jezeli ktos sobie chce zabezpieczyc klape przed włamaniem, i podpina ją razem z maską...
JoeMix - 4 Lut 2006, 23:05
Kacper napisał/a: | szynszyl napisał/a: | dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu) |
ale w którym miejscu? przed przekaźnikiem, za przekaźnikiem...i nie bardzo wiem co sie tam moze stać ... ja u siebie dalem 2 bezpieczniki, przed przekaźnikiem i za - ale dioda... hm
co innego dioda jezeli robi się maske i bagażnik na jednym kablu do centralki od alarmu, zeby przy otwieraniu maski nie zapalała się lampka w bagażniku |
Nie wiem o jaką diodę chodzi ale jesli przekaźnikiem ma sterowac centrlako to diode trzeba równolegle do przekaxnika podłaczyć aby nie spalić centralki, gdyż w przekacniku 12V w chwili właczenia pojawia się pole magnetyczne którze go przełacza, w chwili wyłączenia znikające pole magnetyczne powoduje się indukowanie prądu nawet rzedu setek voltów, i to bierze na siebie włąśnie dioda - zaniespieczając reszte elektroniki...
szynszyl - 5 Lut 2006, 09:34
JoeMix napisał/a: |
Nie wiem o jaką diodę chodzi ale jesli przekaźnikiem ma sterowac centrlako to diode trzeba równolegle do przekaxnika podłaczyć aby nie spalić centralki, gdyż w przekacniku 12V w chwili właczenia pojawia się pole magnetyczne którze go przełacza, w chwili wyłączenia znikające pole magnetyczne powoduje się indukowanie napięcia nawet rzedu setek voltów, i to bierze na siebie włąśnie dioda - zaniespieczając reszte elektroniki... |
powtarzam nie bawiłem się alarmami, ale szynszyl napisał/a: | dioda z reguły stanowi zabezpieczenie przed zmianą napięcia (tudzież prądu) | zatem wpinamy na zasilaniu centralkizgodnie z polaryzacją zasilania
zanik pola jest równoznaczny z powstaniem sem samoindukcji, ale w takim razie sie musze poidszkolic i jaki sschemacik znaleźć, bo to dziwne. znane mi przekaźniki mają 2 obwody: sterowania i główny prądowy. sterowanie idzie z centralki na mój chłopski rozum a prądowy musuiłąby mieć wbudowana diodę rozłądowczą odwrotnie równolegle i ona nie jest dobierana metoda na oko. ale krytyczna stromość narastania prądu , prąd max szczytowy, napięcie wsteczne, max nap. szczytowe powtarzalne...przy sterowwniu z centalki to nic nie trzeba montować, bo to małee sygnły a w prądowym jest to z góry założone.
musze sobie jakiś schemacik z elektroda .pl sciągnąc
JoeMix - 5 Lut 2006, 09:55
Kod: | Najpierw załóżmy, że tranzystor przewodzi i przez cewkę przekaźnika płynie prąd. W cewce tej zostaje więc zgromadzona pewna ilość energii. Co dzieje się po zatkaniu tranzystora, czyli przerwaniu obwodu? Jak wiemy, cewka przeciwstawia się zmianom prądu. Cewka “chciałaby”, żeby dalej płynął przez nią prąd, dlatego indukuje się na niej napięcie. Ponieważ prąd “nie może sobie znaleźć” nowej drogi przepływu, na cewce pojawia się napięcie o bardzo dużej wartości, które “usiłuje” znaleźć jakąkolwiek drogę przepływu prądu. Napięcie to może mieć wartość rzędu setek woltów i oczywiście może uszko dzić tranzystor. |
Szynszyl, Tutaj czytaj (PDF) dlaczego i jak się włacza diodę w obwód przekaźnika...
szynszyl - 5 Lut 2006, 10:07
ja kuźwa myślałem że to bóg wie jaki przekaźnik.. jak taki jak w tym pdf to soorrry ale jest tak ja napisałem. to dioda rozładowcza. zadne amba...
ps. z takimi schemacikami to sie meczą 2-go klasiści w 1-szym semestrze 2 klasy na energolelektronice tech. elektrycznego lub 1-szo klasiści w 2-gim semestrze 1-szej klasy tech. elektronicznego[/i]
fermik - 6 Lut 2006, 13:00
Frycek napisał/a: | A ja sobie tak pomyslalem ze nie bede sie bawic w guziczki
tylko sobie zrobie na pilota
podlacze centralny z kompem , zrobie pstryk i sie otworzy |
A ja miałem na pilota, ale potem to odłączyłem.
Powod: na pilocie dwa przyciski mam blisko i często się zdarzało mi przez przypadek
otworzyć bagażnik zamykając lub otwierając autko. Za którymś razem
się wnerwiłem, odpiąłem kabelek od centralki i założyłem przycisk na kokpicie.
Moby - 6 Lut 2006, 13:17 Temat postu: ;] heh widze ze temat ylnej klapy przerodzil sie w ciekawa dyskusje
ja mam klape na guziczkos u siebie ale u znaomego wlasnie robilismy na pilota ale to jak juz wczesniej pisalem zmienilismy centralke ze sterowaniem bagaznika a przekaznik wlutowalismy poto by nie szedl caly czas prad na silownik bo prad pociaglem od swiatla postojowego i jakby sie zapalao swiatla to by sie klapa otwierala i dalego przegaznik zeby "przekazywal " tylko wtedy gdy jest sygnal od centralki
Kacper - 7 Lut 2006, 22:04
a ja wam powiem ze nadal nie wiem po co Wy diode chcecie dodwac.
Do przekaźnika dochodzą takie kable (prze załozeniu sterowania plusem)
1. Impuls ok 1s plus od cetranlki z alarmu, podpinam do cewki
2. Stała masa, do cewki
3. Stały plus który będize przeowodzony
4. Kabel który idzie do siłownika
Idize impuls, przekaźnik zaskakuje i przepuszcza plus z 3 na 4.... i wyjaśnijcie mi, jakie wyładowania, jaka dioda... po co to wszystko, rok mialem i cycuś działało. Nie jestem pewny, ale thomas kiedyś też robił cośtakiego, i chyba tez nie pisał nic o żadnych diodach w tym ukladize.
jak robilem to u mnie to rozmawialem z paroma osobami które też sie ciutke na tym znają (pozdro Minio i Lukesk) i nikt nie wspominał nic o diodzie (ale tez nie pytałem), Minio nawet wyjasnił mi dokladnie co i jak z moim alarmem bo troche go przekombinowalem ;-) i diode podpinalem tylko pod krancówki, zeby nie zapalać światła w bagażniku przy otwartej masce.
Jak mozecie, to wyjaśnijcie, prostym językiem bo nie zabardzo mam czas na czytanie PDFu a wydaje mi się ze to nie jest jakaś super zaawansowania technologia zeby się teog nie dalo wyjaśnić w paru słowach
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz bo ciekawy temat dla mnie
KACPER
|
|