|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Silniki diesla - [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De
ruskm - 24 Sty 2006, 22:51 Temat postu: [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de
ruskm - 24 Sty 2006, 23:21
z tego co mi wiadomo to w endurze jest pompa lukasa i egr ale czy cos jeszcze
Fordon - 25 Sty 2006, 07:12
ruskm napisał/a: | egr ale czy cos jeszcze |
Eeee EGR i kata to i ja mam w 1.8D 1992r a 1.8 TD Endura DE ma zupelnie inne tloki kolektor dolotowy , wydechowy i chyba kobry oraz wal ale tu na 100% pewien nie jestem...
ruskm - 25 Sty 2006, 07:35
ale nie chodzi mi o Endure turbo tylko o wolnossaca
kangurczak - 25 Sty 2006, 19:31
Jesli na silniku mas Endura de to jest to jednostka T. Popatrz do poprzedniego postu gdzie prowadzilismy dyskusje na temat tych silnikow i kolega Fordon wkleil ladne fotki- czy o ten motor (2 fotka) Ci chodzi?
Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.
ruskm - 25 Sty 2006, 23:28
to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane
http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg
Jimbo - 25 Sty 2006, 23:38
dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina
[ Dodano: Sro Sty 25, 2006 22:41 ]
p.s.
ruskm strasznie brudny masz ten silnik(zarzygany) - sprawdz uszczelke pod pokrywa glowicy.
Fordon - 26 Sty 2006, 06:56
kangurczak napisał/a: | Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane. |
Chyba jednak z DE na Di oraz z Di na TDCI... bo DE ma mniejsze doladowanie i inna pompe Di ma wg serii 1bar doladowania nominalnego i pompe Bosch chyba "VP44"
Niestety nie mam wszystkiego pozapisywanego mozliwe ze odkopie to na kompie, bo wszystkie informacje zebralem z neta...
Cytat: | dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina |
A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
Pozdrawiam
Jimbo - 26 Sty 2006, 09:15
A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
Pozdrawiam[/quote]
no dobra... po pierwsze primo: jezeli endura de jest doladowana to znaczy ze ma turbine tak? (jesli sie myle to mnie poprawcie, bo dopiero zdobywam wiedze w tym temacie)... wiec gdzie ja mam ta turbine?
po drugie primo: jezeli jest doladowana to ile ma kuców no chyba nie 60
po trzecie primo: jakie jest prawdopodobienstwo ze i u ruskm i u mnie ktos sobie zmienil pokrywe?
mecze ten temat no ale chcialbym miec juz pewnosc i wiedziec na 100 czym jezdze
kratek - 26 Sty 2006, 11:39
Cytat: | Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de | z tego co mi wiadomo to Endura DE ma hydrauliczne popychacze zaworów - a 1.8D ustawiane plytkami - stad roznica. Jest takze roznica w osprzecie ( inna pompa itd...) Pozdrawiam
ruskm - 26 Sty 2006, 15:02
pompa jest Lukasa tak mi mowili
i chyba EGR w 1,8D jest podcisnieniowy
a w endurze sterowany elektronicznie ale ja sie nie znam mowie co mi sie o uszy obilo
Fordon - 26 Sty 2006, 16:39
ruskm napisał/a: | moja byla brana z poczty sugerujesz zeby w poczczie zmieniali pokrywe ?
po co?
dawac turbo...
Ja tak ostatnio do dziury trafialem polalem go calego zeczywiscie sie poci ale nie tak jak tu widac |
Ja moge odpowiedziec pytaniem na pytanie... to po co ford zakladal dwa lewe wahacze lub po co zakladal 2 prawe wachacze... to jest Polityka wewnetrzna firmy i tego do konca nie wybadasz... dodam tylko tyle ze co spotkalem silki ENDURA DE w np Mondeo lub Escorcie byly to silniki TD lub TDi...
kratek - 26 Sty 2006, 20:24
Silniki Endura De faktycznie byly montowane w Escortach i mondeo. Escorty mialy zarowno 1.8D jak i Endure ( z roznymi mocami od 60 - do 90 KM ) W mondeo byly tylko 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. A to ze na kapie zaworów widnieje napis ENDURA DE oznacza ze popychacze zaworowe mają regulacje hydrauliczną i nie koniecznie musi oznaczac ze jest turbo. Roznice pomiedzy turbo a wolnossącym są dosc duze - inna jest pompa wtryskowa, wydajniejsze są wtryskiwacze, kolektor wydechowy jest inny - bo jest zamontowana turbina w wersji z intercolerem jest tez inny dolot - smialo mozna powiedziec ze tylko pojemnosc jest taka sama 1753cm3 reszta moze wydawac sie podobna,ale sądze,ze to nie to samo - przeciez obliczone jest na inne wytrzymałosci. Co do jednego z pytan, ktore widzialem ponizej - male prawdopodobieństwo zeby ktos w niemczech lub holandii bawil sie w zmiane kapy zaworowej - oni dobierają czesci wg. nr VIN - i jesli jest taka kapa zaworowa to widocznie musiala taka byc Pozdrawiam
kangurczak - 26 Sty 2006, 22:30
tak tak moj blad di ma T- literowka a tyle zamieszania.
Oczywiscie Fordon ma racje. ja sie mylilem, przepraszam.
Jimbo - 26 Sty 2006, 23:16
no dobra... zagadka rozwiazana... juz wiemy ze nie mamy co szukac turbiny bo jej poprostu nie mamy
teraz tylko z checia dorwalbym jakas publikacje z ktorej moglbym sie dowiedziec jakie sa konkretnie zmiany/roznice miedzy zwyklym 1.8D a 1.8 endura de.
Wogole to jakas tajemnicza sprawa... niech mnie ktos poprawi jesli bredze.
Mianowicie gdy nabylem moja fieste to zaczalem sie rozgladac za ksiazka obslugi co zeby sie troche o niej dowiedziec bo nie mialem bladego pojecia (zreszta wogole nie mialem pojecia o czym kolwiek i dopiero sie ucze o silnikach itd.). Juz na poczatku moich poszukiwan wyniknal problem - w ksiazce do Mk4 nie ma nic na temat silnika 1.8D!! Wiec w moim parciu do wiedzy podpieram sie ksiazka do Mk3 gdzie owy silnik jest opisany... no dobra, wszystko spoko... tylko ze tam nie ma nic napisane o endura... wiec mam pytanie: od kiedy montowali endure? jesli zaczeli w Mk4 to dlaczego nie ma jej w ksiazce obslugi dla tej wersji ?!
nie wiem czy mi ktos to wytlumaczy, no ale musialem to z siebie wyrzucic bo mi spac nie pozwalalo od pol roku
pzdr.!
Fordon - 27 Sty 2006, 06:51
Cytat: | 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. |
Mowa o TDintercooler czy TDDI bo pierwszy byl sterowany praktycznie w pelni mechanicznie... na tomiast drugi przed kompa...
JoeMix - 28 Sty 2006, 14:51
MATEUSZ - 30 Sty 2006, 10:27
1.8D też ma egr
ruskm - 30 Sty 2006, 10:28
ale sterowany podcisnieniowo czy elektronicznie?
MATEUSZ - 30 Sty 2006, 11:08
podciśnieniem z serwa
ruskm - 30 Sty 2006, 11:19
w endurach chyba jest elektronika z tego co wiem
kangurczak - 30 Sty 2006, 15:18
Cytat: | a co to jest egr? |
Exhaust Gas Recilculation- czyli recyrkulacja spalin. Najprosciej mowiac to zawor laczacy kolektor wydechowy z dolotowym. Ciekawy wymysl ekologow instalowany po to aby zmniejszyc ilosc NOx w spalinach.
Czyli do kolektora dolotowego oprocz czystego powietrza trafia tez niewielka ilosc spalin. Dzieki czemu nasze auto zostaje zamulone.
ruskm - 30 Sty 2006, 15:32
ale tylko w przypadku gdy nie jest obciazone jak mu sie sandal to to zamyka zawor(powinien)
i daje pelna pare
on chyba jeszcze mniej spala prze to
MATEUSZ - 1 Lut 2006, 11:59
ja juz dawno to wywaliłem u siebie i auto lepiej chodzi bo jeśli nie czyszczy sie tego zaworu systamatycznie to ona w 1.8 sie zasyfia strasznie i auto tez zamula
Misior - 1 Lut 2006, 12:04
A mozesz na jakiejs focie pokazac gdzie ten zawór jest?
MATEUSZ - 1 Lut 2006, 12:20
jak patrzysz od przodu to po prawej stronie kolektora ssącego z góry wychodzi wężyk podciśnienia i zasuwa do pompy wtrystkowej
Misior - 1 Lut 2006, 13:51
A mozesz jeszcze powiedziec co zrobic z tym wezykiem zeby ominąc egr? Calkiem go zdjąc i zaślepic czy co?
kratek - 2 Lut 2006, 09:42
Cytat: | To sie moze zle skonczyc jezeli wprowadza "prawdziewe" przeglady i naprawde beda badali spaliny emialo byc euro2 nie ma auto nie sprawne!!! | nie bardzo wiem o co Ci chodzi...nie ma czym sie przejmowac - kazde auto podczas badanie technicznego ma spelniac norme emisji spalin przewidziana dla danego modelu i wieku auta, a fiesta diesel spelnia norme Euro 2 - z tego co wiem - bo ma katalizator spalin. Co do dbania o ekologie - to roznie z tym bywa - paliwa ekologiczne lub zawierające mniejszą ilość szkodliwych skladników nadal są droższe i malo kto przejmuje sie ekologią - nie ukrywajmy kazdy chce jezdzic jak najtaniej.
ruskm - 2 Lut 2006, 09:46
No wiadomo ze u nas (w karaju) patrzy sie zeby bylo taniej i wcale nie uwazam tego za zle
no bo ile sie u nas zarabia i ile paliwo kosztuje kazdy wie!!!
Tylko pytanie czy Fiesta bez EGR dalej spelnia Euro 2?
Lokmen - 2 Lut 2006, 09:54
odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania
kratek - 2 Lut 2006, 10:01
Cytat: | odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania |
Misior - 2 Lut 2006, 12:25
No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co?
kratek - 2 Lut 2006, 12:32
Cytat: | No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co? | tylko czemu ma to sluzyc
kratek - 2 Lut 2006, 13:05
Chcialem tylko siedowiedziec dlaczego chcesz odlaczyc EGR - mam diesla od 5 lat i nie slyszalem nigdy o potrzebie odlaczania EGR'u - po to chyba jest ten topic czyz nie ale przepraszam Pana znawce ze robie zamieszanie - juz nie bede Pozdrawiam
Garfield - 3 Lut 2006, 08:33
odłączenie EGR spowoduje koniec kopcenia...
|
|