Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De

ruskm - 24 Sty 2006, 22:51
Temat postu: [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De
Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de

ruskm - 24 Sty 2006, 23:21

z tego co mi wiadomo to w endurze jest pompa lukasa i egr ale czy cos jeszcze
Fordon - 25 Sty 2006, 07:12

ruskm napisał/a:
egr ale czy cos jeszcze

Eeee EGR i kata to i ja mam w 1.8D 1992r a 1.8 TD Endura DE ma zupelnie inne tloki kolektor dolotowy , wydechowy i chyba kobry oraz wal ale tu na 100% pewien nie jestem...

ruskm - 25 Sty 2006, 07:35

ale nie chodzi mi o Endure turbo tylko o wolnossaca
kangurczak - 25 Sty 2006, 19:31

Jesli na silniku mas Endura de to jest to jednostka T. Popatrz do poprzedniego postu gdzie prowadzilismy dyskusje na temat tych silnikow i kolega Fordon wkleil ladne fotki- czy o ten motor (2 fotka) Ci chodzi?
Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.

ruskm - 25 Sty 2006, 23:28

to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane

http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg

Jimbo - 25 Sty 2006, 23:38

dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina :-P

[ Dodano: Sro Sty 25, 2006 22:41 ]
p.s.
ruskm strasznie brudny masz ten silnik(zarzygany) - sprawdz uszczelke pod pokrywa glowicy. :-)

Fordon - 26 Sty 2006, 06:56

kangurczak napisał/a:
Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.

Chyba jednak z DE na Di oraz z Di na TDCI... bo DE ma mniejsze doladowanie i inna pompe Di ma wg serii 1bar doladowania nominalnego i pompe Bosch chyba "VP44"
Niestety nie mam wszystkiego pozapisywanego mozliwe ze odkopie to na kompie, bo wszystkie informacje zebralem z neta...
Cytat:
to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane

http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg


Cytat:
dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina

A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania :?: :?: jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI ;)
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...

Pozdrawiam

Jimbo - 26 Sty 2006, 09:15

A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania :?: :?: jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI ;)
silniki:
ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...

Pozdrawiam[/quote]

no dobra... po pierwsze primo: jezeli endura de jest doladowana to znaczy ze ma turbine tak? (jesli sie myle to mnie poprawcie, bo dopiero zdobywam wiedze w tym temacie)... wiec gdzie ja mam ta turbine? :-P
po drugie primo: jezeli jest doladowana to ile ma kuców no chyba nie 60
po trzecie primo: jakie jest prawdopodobienstwo ze i u ruskm i u mnie ktos sobie zmienil pokrywe?

mecze ten temat no ale chcialbym miec juz pewnosc i wiedziec na 100 czym jezdze :-)

kratek - 26 Sty 2006, 11:39

Cytat:
Czym sie roznia silniki
1,8D a endura-de
z tego co mi wiadomo to Endura DE ma hydrauliczne popychacze zaworów - a 1.8D ustawiane plytkami - stad roznica. Jest takze roznica w osprzecie ( inna pompa itd...) Pozdrawiam
ruskm - 26 Sty 2006, 15:02

pompa jest Lukasa tak mi mowili

i chyba EGR w 1,8D jest podcisnieniowy
a w endurze sterowany elektronicznie ale ja sie nie znam mowie co mi sie o uszy obilo

Fordon - 26 Sty 2006, 16:39

ruskm napisał/a:
moja byla brana z poczty sugerujesz zeby w poczczie zmieniali pokrywe ?
po co?
dawac turbo...

Ja tak ostatnio do dziury trafialem polalem go calego zeczywiscie sie poci ale nie tak jak tu widac

Ja moge odpowiedziec pytaniem na pytanie... to po co ford zakladal dwa lewe wahacze lub po co zakladal 2 prawe wachacze... to jest Polityka wewnetrzna firmy i tego do konca nie wybadasz... dodam tylko tyle ze co spotkalem silki ENDURA DE w np Mondeo lub Escorcie byly to silniki TD lub TDi...

kratek - 26 Sty 2006, 20:24

Silniki Endura De faktycznie byly montowane w Escortach i mondeo. Escorty mialy zarowno 1.8D jak i Endure ( z roznymi mocami od 60 - do 90 KM ) W mondeo byly tylko 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. A to ze na kapie zaworów widnieje napis ENDURA DE oznacza ze popychacze zaworowe mają regulacje hydrauliczną i nie koniecznie musi oznaczac ze jest turbo. Roznice pomiedzy turbo a wolnossącym są dosc duze - inna jest pompa wtryskowa, wydajniejsze są wtryskiwacze, kolektor wydechowy jest inny - bo jest zamontowana turbina :) w wersji z intercolerem jest tez inny dolot - smialo mozna powiedziec ze tylko pojemnosc jest taka sama 1753cm3 reszta moze wydawac sie podobna,ale sądze,ze to nie to samo - przeciez obliczone jest na inne wytrzymałosci. Co do jednego z pytan, ktore widzialem ponizej - male prawdopodobieństwo zeby ktos w niemczech lub holandii bawil sie w zmiane kapy zaworowej - oni dobierają czesci wg. nr VIN - i jesli jest taka kapa zaworowa to widocznie musiala taka byc :D Pozdrawiam
kangurczak - 26 Sty 2006, 22:30

tak tak moj blad di ma T- literowka a tyle zamieszania.
Oczywiscie Fordon ma racje. ja sie mylilem, przepraszam.

Jimbo - 26 Sty 2006, 23:16

no dobra... zagadka rozwiazana... juz wiemy ze nie mamy co szukac turbiny bo jej poprostu nie mamy :-P
teraz tylko z checia dorwalbym jakas publikacje z ktorej moglbym sie dowiedziec jakie sa konkretnie zmiany/roznice miedzy zwyklym 1.8D a 1.8 endura de.
Wogole to jakas tajemnicza sprawa... niech mnie ktos poprawi jesli bredze.
Mianowicie gdy nabylem moja fieste to zaczalem sie rozgladac za ksiazka obslugi co zeby sie troche o niej dowiedziec bo nie mialem bladego pojecia (zreszta wogole nie mialem pojecia o czym kolwiek i dopiero sie ucze o silnikach itd.). Juz na poczatku moich poszukiwan wyniknal problem - w ksiazce do Mk4 nie ma nic na temat silnika 1.8D!! Wiec w moim parciu do wiedzy podpieram sie ksiazka do Mk3 gdzie owy silnik jest opisany... no dobra, wszystko spoko... tylko ze tam nie ma nic napisane o endura... wiec mam pytanie: od kiedy montowali endure? jesli zaczeli w Mk4 to dlaczego nie ma jej w ksiazce obslugi dla tej wersji ?!

nie wiem czy mi ktos to wytlumaczy, no ale musialem to z siebie wyrzucic bo mi spac nie pozwalalo od pol roku :-P

pzdr.!

Fordon - 27 Sty 2006, 06:51

Cytat:
90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem.

Mowa o TDintercooler czy TDDI :?: :?: bo pierwszy byl sterowany praktycznie w pelni mechanicznie... na tomiast drugi przed kompa... :)

JoeMix - 28 Sty 2006, 14:51

:brawo:
MATEUSZ - 30 Sty 2006, 10:27

1.8D też ma egr
ruskm - 30 Sty 2006, 10:28

ale sterowany podcisnieniowo czy elektronicznie?
MATEUSZ - 30 Sty 2006, 11:08

podciśnieniem z serwa
ruskm - 30 Sty 2006, 11:19

w endurach chyba jest elektronika z tego co wiem
kangurczak - 30 Sty 2006, 15:18

Cytat:
a co to jest egr? :-)


Exhaust Gas Recilculation- czyli recyrkulacja spalin. Najprosciej mowiac to zawor laczacy kolektor wydechowy z dolotowym. Ciekawy wymysl ekologow instalowany po to aby zmniejszyc ilosc NOx w spalinach.
Czyli do kolektora dolotowego oprocz czystego powietrza trafia tez niewielka ilosc spalin. Dzieki czemu nasze auto zostaje zamulone.

ruskm - 30 Sty 2006, 15:32

ale tylko w przypadku gdy nie jest obciazone jak mu sie sandal to to zamyka zawor(powinien)
i daje pelna pare
on chyba jeszcze mniej spala prze to

MATEUSZ - 1 Lut 2006, 11:59

ja juz dawno to wywaliłem u siebie i auto lepiej chodzi bo jeśli nie czyszczy sie tego zaworu systamatycznie to ona w 1.8 sie zasyfia strasznie i auto tez zamula
Misior - 1 Lut 2006, 12:04

A mozesz na jakiejs focie pokazac gdzie ten zawór jest?
MATEUSZ - 1 Lut 2006, 12:20

jak patrzysz od przodu to po prawej stronie kolektora ssącego z góry wychodzi wężyk podciśnienia i zasuwa do pompy wtrystkowej
Misior - 1 Lut 2006, 13:51

A mozesz jeszcze powiedziec co zrobic z tym wezykiem zeby ominąc egr? Calkiem go zdjąc i zaślepic czy co?
kratek - 2 Lut 2006, 09:42

Cytat:
To sie moze zle skonczyc jezeli wprowadza "prawdziewe" przeglady i naprawde beda badali spaliny emialo byc euro2 nie ma auto nie sprawne!!!
nie bardzo wiem o co Ci chodzi...nie ma czym sie przejmowac - kazde auto podczas badanie technicznego ma spelniac norme emisji spalin przewidziana dla danego modelu i wieku auta, a fiesta diesel spelnia norme Euro 2 - z tego co wiem - bo ma katalizator spalin. Co do dbania o ekologie - to roznie z tym bywa - paliwa ekologiczne lub zawierające mniejszą ilość szkodliwych skladników nadal są droższe i malo kto przejmuje sie ekologią - nie ukrywajmy kazdy chce jezdzic jak najtaniej.
ruskm - 2 Lut 2006, 09:46

No wiadomo ze u nas (w karaju) patrzy sie zeby bylo taniej i wcale nie uwazam tego za zle
no bo ile sie u nas zarabia i ile paliwo kosztuje kazdy wie!!!
Tylko pytanie czy Fiesta bez EGR dalej spelnia Euro 2?

Lokmen - 2 Lut 2006, 09:54

odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania :he:
kratek - 2 Lut 2006, 10:01

Cytat:
odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania

:brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:

Misior - 2 Lut 2006, 12:25

No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co?
kratek - 2 Lut 2006, 12:32

Cytat:
No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co?
tylko czemu ma to sluzyc :?: :?:
kratek - 2 Lut 2006, 13:05

Chcialem tylko siedowiedziec dlaczego chcesz odlaczyc EGR - mam diesla od 5 lat i nie slyszalem nigdy o potrzebie odlaczania EGR'u - po to chyba jest ten topic czyz nie :?: ale przepraszam Pana znawce ze robie zamieszanie - juz nie bede :-P Pozdrawiam
Garfield - 3 Lut 2006, 08:33

odłączenie EGR spowoduje koniec kopcenia...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group