Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - półosie mk3->mk1

diodalodz - 25 Gru 2005, 02:34
Temat postu: półosie mk3->mk1
Witam . Hm mam pytanko czy ktoś przekładał półosie z mk3 do mk1/2 ?? to ze beda pasować przeguby wewnętrzne do skrzyni to wiem . pytanie tylko czy długości półosi były różne jeśli tak to jaka jest różnica mniej wiecej . A no i czy przegub z mk3 wchodzi w piasete mk1/2 . Wiem napewno ze półoś jest grubsza w mk3 wiec przekładka przegubów z mk1/2 w gre nie wchodzi .
odyniec - 25 Gru 2005, 19:09

powiem tak... polosie w mk3 nawet byly rozne......

mk3 89-93 mialy inne poloski, a mk3 94-96 tez inne..... inne zwrotnice, lozyska, sworzenie..... najlepiej to sprawdzic samemu;]

diodalodz - 25 Gru 2005, 23:23

przy dobrym wietrze dowiem sie jutro jak to sie ma . wsadzam skrznynie z mk3 a potem biore sie za półosie . zobaczymy co z tego wyjdzie. hm zastanawia mnie tylko jedeno długosci . mysle ze w mk3 mogły być tylko inne grubości półosi 89-93 i 93-96 a długości zostawili pewno bez zmian . chyba ze w mk3 pojawiły sie rolkowe przeguby wewnetrzne . bo osobiscie mam przeguby kulowe z mk3 i sa bardzo podobne do starszych modeli .
squadak - 25 Gru 2005, 23:24

przeguby zewnetrzne raczej nie wejda z mk3 do mk1 bo sa wiekszej srednicy i inaczej jest rozwiazane uszczelnienie lozyska kola,
dlugosci polosi w mk3 wynosily odpowienio do 94 roku 585mm i 860mm a od 94 - 590mm i i 875mm, jakie byly w mk1 i 2 nie wiem
co do zalozenia przegubu zewnetrznego z mk1/2 do reszty polosi z mk3, osobiscie nie widze przeszkod, musisz tylko spasowac odpowiedni przegub z odpowiednia oska(chodzi o ilosc zebow wielopustu laczacego te 2 czesci, zarowno w mk 1/2 jak i mk3 byly wersje z 20 lub 22 zebami)

diodalodz - 25 Gru 2005, 23:54

dobra dokonałem pomiarów . a wiec . w mk1/2 średnica półosi to 22 mm a w mk3 jest 24mm . Wiec przekładka przegubów nie wchodzi w gre bo nic nie bedzie pasować . hm wiec co zrobić narazie nie wiem . zdaje sie ze zaczne sie rozglądać za nowym przegubem i w ten sposób zakończe ten marny i bolesny rytuał . mozecie mi tylko jeszcze podać średnice wewnętrzna uszczelniacza łożysk w piaście (szeroki pierścień na przegubie ) i wtedy bede wiedział czy ten pomysł moge sobie zakopać w śmietniku czy nie .

[ Dodano: Pon Gru 26, 2005 2:04 am ]
zaraz sie popłacze . hm czy moze mi ktoś zmierzyć jaka ma średnice półosi w 1.1 ?? bo we wszystkich katalogach pisze ze mk1/2/3 1.1 miały takie same przeguby wewnętrzne . czy to możliwe . 20 zębów powinna mieć półoś

squadak - 26 Gru 2005, 11:37

diodalodz napisał/a:
dobra dokonałem pomiarów . a wiec . w mk1/2 średnica półosi to 22 mm a w mk3 jest 24mm

a gdzie mierzyles ta srednice? bo moze ona byc inna w czesci srodkowej polosi, a inna w czesci na ktorej sa zeby i przylacza sie przegub

diodalodz napisał/a:

mozecie mi tylko jeszcze podać średnice wewnętrzna uszczelniacza łożysk w piaście (szeroki pierścień na przegubie ) i wtedy bede wiedział czy ten pomysł moge sobie zakopać w śmietniku czy nie .

jesli chodzi Ci o srednice uszczelniacza w mk3 to zapomnij o tym
w mk3 uszczelniacz uszczelnia do czola przegubu, a nie na obwodzie tego pierscienia
srednica tego pierscienia wg katalogu Cifam wynosi w mk3(89-94) 1.1 - 60mm, w pozostalych 48mm(nie mam pojecia skad ta roznica skoro zwrotnice, piasty i lozyska sa identyczne)
w mk3(94-95) wynosi 56,6mm

diodalodz napisał/a:

zaraz sie popłacze . hm czy moze mi ktoś zmierzyć jaka ma średnice półosi w 1.1 ?? bo we wszystkich katalogach pisze ze mk1/2/3 1.1 miały takie same przeguby wewnętrzne . czy to możliwe . 20 zębów powinna mieć półoś

srednice polosi z mk3 1.1 za chwile Ci podam, tylko podejde do fiesty brata i zmierze

diodalodz - 26 Gru 2005, 11:45

nono bede bardzo wdzięczny . hm w katalogach jest jak wół ze byby 2 rodzaje przegubów na 20 zębów i 23 zęby w zależności od pojemności . wiec chyba tyle źródeł mylić sie nie może .
squadak - 26 Gru 2005, 12:05

wiec u brata w 1.1 jest 24mm, ale to nie znaczy ze nie ma mniejszej srednicy w miejscu gdzie sie wpina przegub, tyle ze tego nie zmierze bez rozebrania polosi
diodalodz - 26 Gru 2005, 13:51

hm dzięki . samjestem ciekawy co z tego wyjdzie . jutro jeszcze pomysle i moze cos mnie nawiedzi .

[ Dodano: Wto Gru 27, 2005 1:19 pm ]
przeguby z mk3 1.0 (TLB) 1.1 (G6A,GUD,GUE) oraz wszystkie przeguby z mk2 1.1,1.0 i1.3 pasuja da mk1 produkowanego po 9.79 (1.0,1.1,1.3)

Żółwik Tuptuś - 6 Sty 2006, 00:29

ja mam piasty od mk1 zewnętrzne escorta xr3 mk3 półosie od fiesty mk2 xr2 a wewnętrzne od escorta mk5 1.8.16 fał . chyba trzeba zrobić tabele z średnicami i ilościami zębów i ewentualnymi zamiennikami
kostek88wjcz - 14 Sty 2008, 22:00

troche sie podczepie pod temat .... czy przeguby wewnetrzne od eskorta mk3 pasuja do skrzyni z xr2(mk1) ???
lehu8 - 14 Sty 2008, 23:26

Krzysiek, mam na stanie półośki z mk1 i mk3 1.1, oczywiście do 94 roku, później jest już inna, mierzyłem je kiedyś i wychodzi mi że są długością i ilościa zębów takie same, tylko w mk3 jest grubsza, ma 24 mm średnicy a mk1 22mm. <8>
Jak coś to mogę jeszcze konkret pomiary zrobić. <8>

diodalodz - 15 Sty 2008, 19:00

przegub wew napewno pasuje do skrzyni ale nie wiem czy pasuje na półoś . było to dawno temu kiedy sie tym zajmowałem . miałem deficyt teraz jestem o 4 mk1 bogatszy :)
kostek88wjcz - 16 Sty 2008, 01:11

no to mnei to cieszy ze wewnetrzny pasuej napewno .... a z polosia sie pobawie :) dzieki wielkie chlopaki ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group